Muistatteko vielä ne oudot äänet joita eri maissa kuultiin?
Kommentit (170)
Joo muistan ja nyt tähän liittyen katson videoita Youtubesta. Helvetin pelottavaa varsinkin kun alkaa ajatus juoksemaan. Tulee ihan mieleen se Tom Cruisen leffa, jossa avaruusolentorobotit valtaa maan.
Mä kuulen niitä tällä hetkellä Kaarinassa! Korvat höröllä ketkä ootte täällä päin.
ne kertovat että Jeesus on täällä,loppu on lähellä mutta ihmisten usko on vähissä joten saatte nähdä
hieman lisää,isompia,ilmestyskirjan ratsastaja kävelee kanssanne ettekä te kunnioita häntä jolla Valta on.
Vierailija kirjoitti:
Näistä äänistä tuli jossain ylen ohjelmassa. Se meni jotenkin niin että eri lämpötilainen ilmamassa on toisen päällä ja se saa äänen kulkemaan selkeänä pitkiäkin matkoja sivusuunnassa ja toimii tavallaan kaiuttimena tai kovaäänisenä. Siinä ohjelmassa oli jonkun tehtaan tms melua "kaikunut" muutaman sadan kilsan päähän.
Jos tämä on tieteellisesti todistettu ilmiö, niin tyydyn siihen. Minusta joidenkin videoiden "mysteeriäänet" kuulostavatkin esim. ratapihojen voimakkailta kirskahduksilta (kun junan tavaravaunuja siirrellään tms.). Jos jossain kaupungissa ei ole ratapihaa ja siellä kuuluu ratapihoille tyypillisiä ääniä, niin tämä ilmamassateoria voisi selittää sen.
Uusimpien tutkimusten mukaan revontulet oikeasti pitää ääntä, vaikka sitä pidettiin pitkään kuvitteluna.
Siksi voisi kuvitella, että nämäkin äänet voi liittyä samaan ilmiöön, koska selvää lähdettä ei ole. Maapallon magneettikenttä ja sen muutokset? Magneettiset navathan liikkuu parhaillaan huimaa vauhtia.
Kyllä tuota samaa kuului suomessa. Kuulin itse joten ei voi olla feikkiä. Outo ääni. Ihan kuin metalli alustalla vedettäisiin jotain huonosti liikkuvaa pirun painavaa taakkaa. Välillä vaikeni kunnes taas alkoi Ääni alkoi keskipäivällä ja sitä kesti kuukauden päivät.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuota samaa kuului suomessa. Kuulin itse joten ei voi olla feikkiä. Outo ääni. Ihan kuin metalli alustalla vedettäisiin jotain huonosti liikkuvaa pirun painavaa taakkaa. Välillä vaikeni kunnes taas alkoi Ääni alkoi keskipäivällä ja sitä kesti kuukauden päivät.
Sama. Juurikin tuolta se kuulosti. Itse kuulin sen keväällä 2012 illalla ja ihmettelin miten jossain ratakiskoilla tähän aikaan vedetään jotain mistä tulee ihmeellinen ääni. Menin parvekkeelle kuuntelemaan ja siellä se vasta hirmuiselta kuuluikin. Todellakin kuin metalli kirskuisi ja jotain vedettäisiin niin että kipinät sinkoilee. Välillä taas ihan syvä, matala trumpetin ääni mutta todella voimakas ääni.
Kun vähän myöhemmin törmäsin samasta asiasta tehtyihin videoihin niin huomasin yhden mielenkiintoisen asian. Silloin kun videon tekijän ympärillä oli muitakin ihmisiä kuulemassa niin kaikki eivät kuulleetkaan sitä melkoisen voimakasta kirskuvaa ääntä vaikka paikalla olisi ollut paljonkin porukkaa.
Se oli aika erikoista kun itse oli sen voimakkaan äänen kuullut niin täysi mysteeri ettei kaikki samalla paikalle olevat kuulleet?! Esim. yksi mies kertoi ettei vaimo kuule sitä ja naureskelee hänelle vaikka äänet videolla selvästi kuuluivat ellei ollut kuuro.
Näistä äänistä tuli jossain ylen ohjelmassa. Se meni jotenkin niin että eri lämpötilainen ilmamassa on toisen päällä ja se saa äänen kulkemaan selkeänä pitkiäkin matkoja sivusuunnassa ja toimii tavallaan kaiuttimena tai kovaäänisenä. Siinä ohjelmassa oli jonkun tehtaan tms melua "kaikunut" muutaman sadan kilsan päähän.