Töitä huonomuistiselle
Olen sairastanut psykoosin mikä on tuhonnut mun muistin ihan kokonaan. En opi uusia asioita millään. Moni asia kiinnostaa mua mutta harmittaa ku tiedän etten hitaana oppijana ja muistiongelmaisena vaan pärjää missään opinnoissa vaikka kuinka opiskelen ku kaikki vaan häviää päästä. Missä ammatissa olisi mahdollisimman helpot opinnot.
Olen myös hyvin sosiaalisesti taidoton ja ujo joten en pärjää missään esim asiakaspalvelussa.
Auttakaa!
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Haluan lohduttaa sinua sen verran, että itse olin myös ysin tyttö kouluikäisenä ja sairastanut useamman kerran psykoottista masennusta. Pahimmasta kerrasta palautuminen on kestänyt ehkä 5 vuotta, mutta tilanne on nyt parantunut huomattavasti.
Suoritin nyt reilusti aikuisena lähes ongelmitta amattitutkinnon ja nyt tähtään töihin. Hommaa apteekista esim. Beethoven Focus muistivitamiineja ja syö useampi kuuri. Uni ja ravinto kuntoon. Rasita vähän aivojasi lukemalla, pulmatehtävillä ym. Kyllä se vielä helpottaa.
Joo kiitos viestistä. Tuntuu vaan että ei se muisti parane ku kerran se on heikentynyt ni ei sitä takaisin saa. Olen siis ihan dementikon tasolla. Pitkäkestoismuisti olematon mikä turhauttaa just tän hetkisissä lukio opinnoissa kun ei vaan asiat jää mieleen vaikka käyttäisin tunteja päivittäin opiskeluun...
Itse syön jotain omega vitamiineja tällä hetkellä mutta en oo huomannu että niistä ois apua. Ootko itse siis syönyt jotain muistikuuri tabletteja? Auttoko ne? Voisin kokeilla...
Vierailija kirjoitti:
Siivousala! Se on ihan aliarvostettu ala. Esimerkiksi rappusiivous on oikeasti tosi mukavaa, kun pääsee siihen rutiiniin kiinni. Siinä ei myöskään tarvitse muistaa niin ihmeellisiä juttuja, kun joku ensin perehdyttää hyvin, että mitä siivousvälinettä ja ainetta käyttää mihinkin (ja niitähän ei ole montaa erilaista). Siivoustöitäkin on paljon erilaisia, mutta erityisesti rappusiivous on sopiva hieman hiljaisemmille, ujommille tai muuten itsekseen viihtyville kun sitä voi hoitaa aika itsenäisesti. Välillä voi tulla vaan jotain asukkaita vastaan joille moikkailee, ei siinä sen kummoisempaa. :)
Oon miettinyt siivousalaa itekki. Se ei oikeestaan kiinnosta yhtään mut ehkä musta ei muuhun oo...
Prostitioituna ei paljon tarvitse muistaa. Asiakaskäynnit voi laittaa kalenteriin. Työasiat voi hoitaa aikalailla tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Prostitioituna ei paljon tarvitse muistaa. Asiakaskäynnit voi laittaa kalenteriin. Työasiat voi hoitaa aikalailla tilanteen mukaan.
Noniin....
Itse olen vasta 30 ja stressi-->uupumus vei muistin pois. Nyt vaan teen keikkaa.
Miten Suomella on varaa uuvuttaa meidät näin.
Minulle tää tietokone ja digiajat ovat uuvuttaneet täysin ja se jatkuva uuden oppiminen. Huono ilmapiiri työpaikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen vasta 30 ja stressi-->uupumus vei muistin pois. Nyt vaan teen keikkaa.
Miten Suomella on varaa uuvuttaa meidät näin.
Minulle tää tietokone ja digiajat ovat uuvuttaneet täysin ja se jatkuva uuden oppiminen. Huono ilmapiiri työpaikoilla.
Pärjäämisiä sulle. :)
'
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole uskaltanut hakea minnekään enää töihin, koska aina joka paikassa vaaditaan, että pitää oppia niin hirveän nopeasti. Olkoon mokoma paska työelämä sitten ilman minua, jos eivät viitsi panostaa perehdyttämiseen. Kun annettaisiin rauhassa oppia, niin olisi yksi syrjäytynyt vähemmän, mutta kun ei niin ei. Lahjakkaiksi syntyneiden on niin vaikea älytä, että kaikki ei synny lahjakkaiksi superihmisiksi. Lahjakkuus ja nopeasti oppiminen eivät ole omaa ansiota eikä yksilön itse valittavissa. Tajuttaisiinpa tämä viimein.
Siis tämä.
Sain pitkän työttömyysjakson jälkeen töitä, helppoa ja rauhallista toimistotyötä, mutta perehdytys oli lähes olematon joten tuloksena oli, että mokailin minkä kerkesin aivan mielettömän helpossa tehtävässä. Olen juuri se joka tarvitsee pitkän perehdytyksen käytännöN tasolla. En kertakaikkiaan pysty oppimaan jos tietoa tulee liikaa kerralla, osa vaan unohtuu mielestä ja sitä tuntee itsensä niin tyhmäksi kun ei pysty muistamaan opittuja asioita.
Masentaa. Nyt pitäisi taas hakea töitä, mutta on niin vaikea ”myydä” itseään työnantajille kun tiedän olevani huono ja parisataa parempaa on kuitenkin hakemassa myös. Mutta samaan aikaa hävettää olla työtön…  
On olemassa vitamiiniyhdisteitä juuri muistia varten. Sitten on myös sähköhoito. Oma muisti oli/on sairastaessa myös siinä dementikko/aivovamma asteella.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa vitamiiniyhdisteitä juuri muistia varten. Sitten on myös sähköhoito. Oma muisti oli/on sairastaessa myös siinä dementikko/aivovamma asteella.
Ite syön kalanmaksatabletteja kaks päivässä. Niissä on vissiin sitä e-vitamiinia joka auttaa muistiin. Niin siis sähköhoitohan yleensä aiheuttaa lisää muistiongelmia mun käsittääkseni? En kyllä menis sähköhoitoihin.
Paraniko sun muisti ihan itsestään vai jouduitko työskentelemään sen eteen? Mulla tosi masentunut fiilis kun pelkään ettei muisti parane. :(
Mulla myös sama ongelma. Lisäksi ei saa olla liian yksitoikkoista, koska adhd ja alkaa ahdistamaan tosi nopeasti esim liukuhihnatyö. Syöpähoidot vei muistin.
Ronja0000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan lohduttaa sinua sen verran, että itse olin myös ysin tyttö kouluikäisenä ja sairastanut useamman kerran psykoottista masennusta. Pahimmasta kerrasta palautuminen on kestänyt ehkä 5 vuotta, mutta tilanne on nyt parantunut huomattavasti.
Suoritin nyt reilusti aikuisena lähes ongelmitta amattitutkinnon ja nyt tähtään töihin. Hommaa apteekista esim. Beethoven Focus muistivitamiineja ja syö useampi kuuri. Uni ja ravinto kuntoon. Rasita vähän aivojasi lukemalla, pulmatehtävillä ym. Kyllä se vielä helpottaa.
Joo kiitos viestistä. Tuntuu vaan että ei se muisti parane ku kerran se on heikentynyt ni ei sitä takaisin saa. Olen siis ihan dementikon tasolla. Pitkäkestoismuisti olematon mikä turhauttaa just tän hetkisissä lukio opinnoissa kun ei vaan asiat jää mieleen vaikka käyttäisin tunteja päivittäin opiskeluun...
Itse syön jotain omega vitamiineja tällä hetkellä mutta en oo huomannu että niistä ois apua. Ootko itse siis syönyt jotain muistikuuri tabletteja? Auttoko ne? Voisin kokeilla...
Ootko muuten minkä ikäinen nyt kun koitat tarpoa niitä lukio-opintoja? :) Monesko vuosi menossa ja ootko aikuislukiossa/nettilukiossa vai ihan perus päivälukiossa? Lukio-opinnot on kieltämättä tosi raskaat heti jos tulee pulmia keskittymiseen, eikä muista mitään.
Hei, lukio käyty normi iässä, mutta AMK:n jouduin lopettamaan ja hankkimaan siis amistasoisen ammatin, kongition heikkenemisen vuoksi. Olen jo + 30 v. En osaa sanoa paljonko parannusta olisi tullut ilman omaa treenausta ja opiskelua, mutta uskoisin, että ihan merkittävästi ajan kuluessa.
Sähköhoidon muistiongelmat ovat yleensä väliaikaisia ja sen pitäisi ikäänkuin uudelleen käynnistää tietyt aivoalueet. Pidän riskiä tässä tapauksessa sen arvoisena.
Vierailija kirjoitti:
Ronja0000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko muuten minkä ikäinen nyt kun koitat tarpoa niitä lukio-opintoja? :) Monesko vuosi menossa ja ootko aikuislukiossa/nettilukiossa vai ihan perus päivälukiossa? Lukio-opinnot on kieltämättä tosi raskaat heti jos tulee pulmia keskittymiseen, eikä muista mitään.
Olen 21 vuotias. Viimeinen vuosi menossa iltalukiossa ja en kyllä pärjää koulussa. En tule pääsemään ylioppilaaksi kun opiskelu hankalaa muistin takia. Vaikka kuinka käytän aikaa opiskeluun niin mikään ei jää aivoihin kun muisti niin olematon. :(
Muistitko Ap ostaa niitä vitamiineja? Oliko niistä apua?