Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töitä huonomuistiselle

Ronja0000
07.10.2021 |

Olen sairastanut psykoosin mikä on tuhonnut mun muistin ihan kokonaan. En opi uusia asioita millään. Moni asia kiinnostaa mua mutta harmittaa ku tiedän etten hitaana oppijana ja muistiongelmaisena vaan pärjää missään opinnoissa vaikka kuinka opiskelen ku kaikki vaan häviää päästä. Missä ammatissa olisi mahdollisimman helpot opinnot.

Olen myös hyvin sosiaalisesti taidoton ja ujo joten en pärjää missään esim asiakaspalvelussa.

Auttakaa!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupoliitikko.

Vierailija
2/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha- ja ulkotyöt kaupungin tiimissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarha- ja ulkotyöt kaupungin tiimissä.

Tää vois olla yks. Oon aatellu puutarha alan opintoja mutta pelkään että siellä on paljon teoriaa. Oon ihan oikeesti surkee oppimaan. Siis ihan kutosen ja vitosen oppilas. Pelkään että reputtaisin puutarha alan opinnot...

Ap.

Vierailija
4/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni sama ongelma samasta syystä. En pärjää enää omassa ammatissani.

Vierailija
5/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun muistini vei vakava burnout ja masennus... eipä onnistu enää hoitoalan työt. En tiedä itsekään, mitä sitä loppuelämällään tekisi, kun uuden oppiminen on todella vaikeaa tämän takia. Lisäksi ahdistaa ajatus jostain vaativasta työstä, kun pelottaa ettei enää suoriudu sellaisesta. 

Vierailija
6/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä millä alalla olet?

Vierailija
7/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ronja0000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialalla. Onneksi en käynyt töissä psykoosin aikana.

Suutari opintoja olen miettinyt.

Vierailija
8/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ronja0000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalialalla. Onneksi en käynyt töissä psykoosin aikana.

Suutari opintoja olen miettinyt.

Aa ok. Itse en ole kovin hyvä käsitöissä niin ei varmaan onnistuis suutarina olo... :D

Vierailija
9/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kilpirauhas ja rauta-arvot otettu jos johtuu ongelmista noissa?

Vierailija
10/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Psykoosi on vain niin kova rasite aivoille, että saattaa jäädä pysyviä tai ohimeneviä vaurioita. Lääkityskin vaikuttaa.

T. Toinen huonomuistinen.

Vierailija
11/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on. Psykoosi on vain niin kova rasite aivoille, että saattaa jäädä pysyviä tai ohimeneviä vaurioita. Lääkityskin vaikuttaa.

T. Toinen huonomuistinen.

Jep, olen ollut masennuslääkityksellä ja antipsykoottisilla lääkkeillä viimeset kuus vuotta. Varmaan nekin osa syy muistin heikkenemiseen.

Tuntuu että oon ihan toivoton tapaus. Moni ala kiinnostaa esim eläintenhoito ja puutarha ala mutta kun tiedän etten pärjää opinnoissa. Mun pitkäkestoinen muisti on olematon. Saatan päivän ajan muistaa opitut asiat mutta sitten ne vaan häviää päästä.

Kyllä harmittaa mt-ongelmat ja varsinkin niiden vaikutus muistiin. En varmaan saa miltään alalta töitä kun oon niin sosiaalisesti estynyt myös, enkä pärjää esim puhumattomuuteni kanssa haastattelutilanteissa... :(

T. Tulevaisuuden sossun tuilla elävä työtön

Vierailija
12/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noin vai onko kyse todellisuuden kerrostumista aivoissa? Siis koetko eläväsi todellisuudessa, kun opiskelet? Onko keinoa kiinnittää asiat jollain havainnollisella arkeen? Esim. työssä oppiminen?

Vierailija
13/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko noin vai onko kyse todellisuuden kerrostumista aivoissa? Siis koetko eläväsi todellisuudessa, kun opiskelet? Onko keinoa kiinnittää asiat jollain havainnollisella arkeen? Esim. työssä oppiminen?

En tiedä johtuuko lääkkeistä vai mistä mutta huomaan usein että menen sellaiseen tilaan että ihan mahdoton tallettaa mitään tietoa. Tuijottaa vaan tekstiä mutta aivoihin ei tallennu mitään. Olen elänyt viime vuodet aivosumussa enkä tiedä mistä johtuu. Hankala keskittyä ja usein huomaan että joudun semmoiseen jämähtäneeseen tilaan että tuijotan vaan kirjaa tai liitutaulua eikä aivot rekisteröi mitään ja kaikki se minkä luin on jo unohtunut päästä.

Tuntuu että jatkuvat mielenterveysongelmat ja lääkkeet on saanut mut ihan tyhmän tasolle. Olin joskus siis ysin tyttö koulussa enkä oo kärsiny ennen mistään tämmösestä tai mistään keskittymisvaikeuksista. Tää on vaan vuosien mittaan pahentunut. Ihan hävettää.

Opin kyllä tekemällä hyvin vaikka siinäkin joskus kestää..

Vierailija
14/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
15/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhurin koulutus tarjoaa sinulle vain matalapalkka-alan hommia.

Sellaisia tuloja että kuukaudessa saat parhaimmillaan 1400ekk.

SAman saa eläkeläisenä tekemättäkin.

Vierailija
16/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole uskaltanut hakea minnekään enää töihin, koska aina joka paikassa vaaditaan, että pitää oppia niin hirveän nopeasti. Olkoon mokoma paska työelämä sitten ilman minua, jos eivät viitsi panostaa perehdyttämiseen. Kun annettaisiin rauhassa oppia, niin olisi yksi syrjäytynyt vähemmän, mutta kun ei niin ei. Lahjakkaiksi syntyneiden on niin vaikea älytä, että kaikki ei synny lahjakkaiksi superihmisiksi. Lahjakkuus ja nopeasti oppiminen eivät ole omaa ansiota eikä yksilön itse valittavissa. Tajuttaisiinpa tämä viimein.

Vierailija
17/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhurin koulutus tarjoaa sinulle vain matalapalkka-alan hommia.

Sellaisia tuloja että kuukaudessa saat parhaimmillaan 1400ekk.

SAman saa eläkeläisenä tekemättäkin.

Mielummin vähän palkkaa jostain mielekkääsyä työstä kun se että elää sossun varassa koko loppuelämän.

Vierailija
18/41 |
07.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole uskaltanut hakea minnekään enää töihin, koska aina joka paikassa vaaditaan, että pitää oppia niin hirveän nopeasti. Olkoon mokoma paska työelämä sitten ilman minua, jos eivät viitsi panostaa perehdyttämiseen. Kun annettaisiin rauhassa oppia, niin olisi yksi syrjäytynyt vähemmän, mutta kun ei niin ei. Lahjakkaiksi syntyneiden on niin vaikea älytä, että kaikki ei synny lahjakkaiksi superihmisiksi. Lahjakkuus ja nopeasti oppiminen eivät ole omaa ansiota eikä yksilön itse valittavissa. Tajuttaisiinpa tämä viimein.

Loistavasti sanottu. Halutaan niitä nopeasti oppivia vaan joka paikkaan. Tämmöiset tyhmät hitaat ei vaan pärjää työelämässä.

Vierailija
19/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
20/41 |
08.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivousala! Se on ihan aliarvostettu ala. Esimerkiksi rappusiivous on oikeasti tosi mukavaa, kun pääsee siihen rutiiniin kiinni. Siinä ei myöskään tarvitse muistaa niin ihmeellisiä juttuja, kun joku ensin perehdyttää hyvin, että mitä siivousvälinettä ja ainetta käyttää mihinkin (ja niitähän ei ole montaa erilaista). Siivoustöitäkin on paljon erilaisia, mutta erityisesti rappusiivous on sopiva hieman hiljaisemmille, ujommille tai muuten itsekseen viihtyville kun sitä voi hoitaa aika itsenäisesti. Välillä voi tulla vaan jotain asukkaita vastaan joille moikkailee, ei siinä sen kummoisempaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan