Kuinka nopeasti puhtaat vaatteet alkavat haista?
Auttakaa tyhmää. Lähden ensi viikon keskiviikkona pitkälle reppureissulle. Pieni ongelmani on, että mulla on ensi viikon alussa hirveästi tekemistä ja tekisi mieli pestä ja pakata vaatteet jo nyt. En omista tyhjiöpusseja.
Jos siis tungen puhtaat vaatteet jo nyt ahtaasti rinkkaan, irrallaan tai tavallisissa muovipusseissa, odottaako mua haisevat vaatteet reilun viikon päästä matkakohteessa? Kirpparivaatteiden kanssa olen huomannut, että pakatut vaatteet tuppaavat haisemaan tietynlaiselta.
Kommentit (5)
Voiko valmiiksi pakatun repun laittaa vaikka parvekkelle? Jos ei muuttuis tunkkaseks.. :)
En kyllä tiedä mikä auttais. Saman oon huomannu lakanoitten tms kans. Jos ne on liian pitkään kaapissa, niin ei ole enää raikkaan tuoksusia.. :( Voiko sekaan laittaa jonkun tuoksupussin tms? Palasaippua? tartuis vaatteisiin sit se sama tuoksu.. (?)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 19:25"]
En kyllä tiedä mikä auttais. Saman oon huomannu lakanoitten tms kans. Jos ne on liian pitkään kaapissa, niin ei ole enää raikkaan tuoksusia.. :( Voiko sekaan laittaa jonkun tuoksupussin tms? Palasaippua? tartuis vaatteisiin sit se sama tuoksu.. (?)
[/quote]Ennenvanhaan käytettiin kuvattuja yrttejä, etenkin laventelia liinavaatekaapeissa.
Nostan, koska jonkun täytyy tietää.