Kysy Jumalalta itseltään onko Jumalaa olemassa.
Monet täällä väittävät että Jumalaa ei ole olemassa, toiset taas että Jumala on olemassa. Ehdotan yksinkertaista ratkaisua tähän ongelmaan, kysykää itseltään Jumalalta onko sinua olemassa, jos hän on olemassa ja tosissaan kysyt sitä, olen varma että hän vastaa että olen ja jos häntä ei ole, niin Jumala ei vastaa, sillä ei olematon vastaa.
Kommentit (5)
Kokeiltu on (rukoilin vuosia apua, kun olin uskonkriisissä), eikä mitään vastausta tullut. Nykyisin olenkin tyytyväinen ateisti.
Se on aika hauskaa että joilleki jumala vastaa ja joillekin ei. Tai sitte joillakin on vaan herkemmät anturat ottamaan vastaan taivaallisia viestejä?
On kokeiltu, ei vastaa. Sitä paitsi, jos vaikka joku vastaisikin, niin mistät tiedät, että se on Jumala?
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 17:56"]
On kokeiltu, ei vastaa. Sitä paitsi, jos vaikka joku vastaisikin, niin mistät tiedät, että se on Jumala?
[/quote]
Siinäpä se. Siksi se onkin uskoa. Jos nyt katsotaan mitä Raamattu tarkoittaa uskolla, niin siellä selitetään se näin:
"...usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy. Sillä sen kautta saivat vanhat todistuksen. Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla, niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä. Uskon kautta uhrasi Aabel Jumalalle paremman uhrin kuin Kain, ja uskon kautta hän sai todistuksen, että hän oli vanhurskas, kun Jumala antoi todistuksen hänen uhrilahjoistaan; ja uskonsa kautta hän vielä kuoltuaankin puhuu. Uskon kautta otettiin Eenok pois, näkemättä kuolemaa, "eikä häntä enää ollut, koska Jumala oli ottanut hänet pois". Sillä ennen poisottamistaan hän oli saanut todistuksen, että hän oli otollinen Jumalalle. Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät." Hepr. 11:1-6
Jumala ei odota ihmiseltä tietoa tai viisautta, vaan tahtoa, joka saa ihmisen etsimään juuri Häntä. Ja näille etsiville Jumala on luvannut ilmoittaa itsensä. Usein sanotaankin että ihminen uskoo siihen mihin haluaa, joko tietoisesti tai tiedostamatta, niin se todella pitää paikkansa, myös Raamatun mukaan.
Ei näytä olevan.