Millaisia asioita kelaat + ikäsi?
Kiinnostais kuulla, millaiset asiat mietityttävät (eri ikäisiä) ihmisiä.
Ite stressaan lähinnä töitä, joita on liikaa ja sitä, onko korona oikeasti ohi. Ikää 40v.
Kommentit (66)
Lähestyn 69v. Joten elämä on ajat sitten kaventunut ja opinnut luopumisen taidoin,Kuin ottaa päivän kerralla.Eilinen mennyt huominen ei viellä tullut.On siis yksi päiväkerralla.Yksin asuvana vuokralla etuni on työn teosta saatu eläke.Vaikka naisen eläke aina pienempi kuin miehen.Rahan halinalla sillä pärjää.Mutta yskin asuvana maksaa kaikesta yksin.niinkuin opiskelijat, työssä käyvät. Se unohtuu eläkeläis pariskunilta,kuin niltä joilla eläkeen lisäksi on lesken eläke.Tai aikuiset lapset asuu kotona ,maksavat puolet kuluista. Aina kaksi on enemmän kuin yksi,vaikka olisivat pieni tuloisia.Kunon eläkellä oppi myös todella luopumaan ja toinen kiitolisuutta pienistä asioista. Mikään ei kuitenkaan ärsytä kuin ihmisten valitus rahasta ja sairaudet yksinäisyys. Jos ei itse valita on rikas ja terve!Kyllä ne polvien nivelrikot särkee ,kuin kulumat olkapäissäni käsissäni.En niitä lue.Olen elänyt .Nähnyt lantin molemat puolet.Elämäni räsymatossa on ollut väreinä enemän mustaa,mutta kirkaana loistaa ohuet värit oranssi sininen keltainen.Ajatelen nuoremilla sukupolvilla on mahdolisuus rakentaa elämä ja maailmansa paremmaksi ,kuin meillä meneillä sukupovilla mikä on hyvä asia. Sivusiko pahasti ohi otsikon Anteeksi/ anteksi myös txsti virheeni luki häiröisenä) Luotakaa itsenne,uskokaa itsenne haaveisine unelmiinne.Älkää antako kenenkään kävellä ylitsenne.Olette kaikki yhtä arvokaita ihmisiä ja elämä on aina lahja.
Vierailija kirjoitti:
M53
- kuinka ihmiset ovat tyhmiä nykyään, miksi rajoja käyttäytymiselle ei laiteta. Elokapina, luuserit, narkkarit jne.
- kuinka tehdä tarpeeksi rahaa että pääsee pois työelämästä 60-vuotiaana, sijoitukset
- rumba mikä alkaa vanhempien pois nukuttua
-Idealismia on aina ollut. Joskus -70 luvulla tilanne oli jopa pahempikin, kuin nyt. Väitän, että parinkymmenen vuoden päästä suuri osa elokapinalaisista on keskiluokkaa. On (sähkö)autoa, ok-taloa, lapsia ja asuntolainaa.
-Joo, sama suunnitelma itsellänikin. Pois työelämästä 60 vuoden tienoilla. Tällä hetkellä olen pysynyt tavoitteessani esim. sijoitusten suhteen.
-Vanhempani ovat jo edesmenneet, siltä osin rumba on ohi. Olisin vaan toivonut heille pidempää ikää, varsinkin isälleni. Olen jo nyt vanhempi, kuin isäni oli kuollessaan.
t.mie55
Typeryyttä
Maailman tilaa
Lyhytnäköisyyttä
Muka hyvällä asialla olevia säätäjiä
Kaikenlaista sitä tulee mietittyä enimmäkseen sitä miksi en ymmärrä mistään mitään vai ymmärränkö sittenkin. N+30
Mietin näitä elokapinallisia ja vihreitä ylipäätään. Miksi ylikansoittuminen ei koske Suomea eikä suomalaisia lapsia lasketa mukaan kun samaan aikaan meidän CO2 päästöt on kuitenkin osa globaalia ongelmaa. Meillähän on kuitenkin hiilinielut kunnossa toisin kuin monella muulla valtiolla.
-39
Töitä ja bisneksiä, ihmissuhteita, luovia ja taiteellisia juttuja, omaa henkistä ja fyysistä tilaani ja kuolemaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kuinka yksi 9% kannatuksella oleva puolue pystyy tuhoamaan kokonaisen maan yhden vaalikauden aikana. Tuhoja ei pysty korjaamaan enää jälkikäteen.
Meni turvallisuus, meni omat sekä valtion rahat ja meni ympäristö pilalle kun pohjoisessa ei ole enää yhdeltäkään tunturilta näkymää ilman tuulihäkkyroitä.
Eikä lopu tähän! Ainakin minulta menee liikkumisen vapaus, sillä ei ole varaa patteriautoon eikä edes talon sähköremonttiin että saisin sen auton ladattua, vaikka joku minulle sellaisen ostaisi. Loppuu työssäkäynti ihan kohta, sillä kustannukset alkavat ylittämään tulot. Työmatka on 84km/suunta ja palkka ns. minimi palkka. Verohelpotus 25c/km ei enää läheskään kata kustannuksia.
Vierailija kirjoitti:
30v nainen ja mietin tähtitiedettä sekä avaruuden ilmakehän tutkimista sekä avaruuskomponenttien elektroniikkaa.
Nainen 49v ja olen jo useamman vuoden miettinyt ratkaisuja Marsin maankaltaistamisen ongelmiin ja siinä samalla myös sitä, miten tehdä matkasta Marsiin turvallisempi astronauteille. Säteilyhän on suuri ongelma sekä matkatessa että siellä perillä. Vesi ratkaisisi monta ongelmaa, mutta sitä pitäisi saada jostain muualta kuin Maasta, Kuusta tai Marsista.
Lähinnä, että miten tästä maailmasta pääsee nopeasti ja kivuttomasti pois ja kauanko tätä kusetusta vielä jaksaa
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä, että miten tästä maailmasta pääsee nopeasti ja kivuttomasti pois ja kauanko tätä kusetusta vielä jaksaa
...joo viherhöperöt viilaa meitä linssiin monella tapaa.
Lähinnä sitä miten ruma olen. Taas oli yksi työpaikan tapahtuma ja ruma naamani oikein pistää silmään monissa siellä otetuista kuvista, joita on jaettu firman somessa yms. Hävettää....
Mietin pitäisikö lähteä Elokapinan joukkoihin tuomaan näkyvyyttä maailman tilalle.
N50
Mietin miten kaunista on vieläkin tässä maailmassa ja samaan aikaan luonto tuhoutuu silmissämme ja luen päivästä toiseen kadosta ja tuhosta. Vähän voi vaikuttaa isoon kuvioon ja vaikka moni asia on parantunut elinaikani on tässä ajassa sellaista mikä saa ihmettelemään miksi näin?
M50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...joo viherhöperöt viilaa meitä linssiin monella tapaa.
Vihaan sitä, että Suomi on niin oikeistolainen maa. Puolet kansasta oikealla, vaikka 80% kansasta tarvitsee vasemman puoliskon ajamia asioita. Vihreät lasken selkeästi oikeistoon.
Mietin sitä kuinka yksinäinen olen ja kun vanhemmat vanhenevat niin jään täysin yksin tällä menolla. Mietin sitä saanko koskaan tätä koulua loppuun ja mihin amikseen vaihdan ( tämä suuntaus väärä ja toista ei tässä koulussa ole) ja miten saan hyväksiluettua kaiken. Mietin pääsenkö koskaan yliopistoon ja pärjäisinkö siellä. Mietin sitä etten ehkä koskaan pääse töihin kunnolla ja minulla ei ole kokemusta oikeastaan kunnolla lainkaan, vaikka monilla on jo paljon. Mietin etten varmaan koskaan saa parisuhdetta tai sitten minusta ei vaan ole edes siihen ja en pysty toista päästämään niin lähelle. Mietin varsinkin äitini eläkettä sitten kun eläkkeelle jää. Se tulee olemaan niin pieni, että miten hän pärjää ja samalla mietin miten itse joskus vanhana pärjään ehkä sillä samalla pienellä rahalla jos eläkettä edes maksetaan silloin. Mietin sitä, ettei minulla ole ehkä koskaan mahdollisuutta ostaa omaa taloa ( haave ja en viihdy rivi tai kerrostalossa, kaipaan rauhaa) tai ole muutakaan varallisuutta.
Mietin etten kestä tätä elämää ja pärjää täällä. Mietin miten kestän ja jaksan. Mietin niitä jotka kuolevat ja haluaisivat elää ja niitä jotka eivät halua elää ja heidän täytyy elää ja sitten niitä jotka ovat täältä jo omalla päätöksellä lähteneet. Itse kuulun johonkin välimaastoon. Haluan elää ja sitten en. Kuitenkin elän ja etenen aina jotenkin. Muitin sitä miten jatkossa hoidan kaikki asiat täysin itse ja ilman kenenkään apua jos jään ihan omilleni. Mietin millaista elämäni tulee olemaan vuosien päästä, kun vuosikymmenien päähän en uskalla edes miettiä. Ja tähän sata muuta asiaa.
Edelliseen vielä ikäni eli olen siis 27.
No työjuttuja, lapsitoivettani (adoptioprosessi menossa, mutta se on vuosien taival ja alkupuolella vasta lapsettomuushoitojen jälkeen) ja välillä tätä koronaa ja sen vaikutuksia maailmaan - kuten vaikka sitä, miten kovasti se hidastaa adoptioitakin.
Välillä tietysti jotain kevyempääkin, kuten harrastusjuttuja ja ystävien kanssa puheltuja aiheita. N30.
Joka syksy vuodesta 2018 on kuollut yksi läheinen perheenjäsen tai sukulainen. Ja taas tänä syksynä juuri nyt on yksi lähdössä. Kohta ei ole enää läheisiä. Äitini ja mieheni ovat onneksi elossa. Minulla on myös veli ja täti vielä. Olen 58-vuotias.
M53
- kuinka ihmiset ovat tyhmiä nykyään, miksi rajoja käyttäytymiselle ei laiteta. Elokapina, luuserit, narkkarit jne.
- kuinka tehdä tarpeeksi rahaa että pääsee pois työelämästä 60-vuotiaana, sijoitukset
- rumba mikä alkaa vanhempien pois nukuttua