Millaisia asioita kelaat + ikäsi?
Kiinnostais kuulla, millaiset asiat mietityttävät (eri ikäisiä) ihmisiä.
Ite stressaan lähinnä töitä, joita on liikaa ja sitä, onko korona oikeasti ohi. Ikää 40v.
Kommentit (66)
48v. Mietin miten kuolen. Jopa uutta harrastusta aloittaessa mietin voisiko tässä kuolla helposti ja nopeasti. Tai jos saisin jonkin sairauden, vaikka koronan.
Jo kymmenen vuotta olen yrittänyt lopettaa ajattelemisen. Toki ajattelen, jos jotain työtä teen, mutta tarkoitan asioiden kelaamista ja pyörittelyä. Olen siis opetellut läsnäolon taitoa.
Onnistun siinä vuosi vuodelta paremmin. Olen 53 ja voin sanoa, etten kelaa mitään ihmeellistä, ellei juuri sillä hetkellä ole jokinnakuutti tilanne, kuten työstressi tai läheisen sairaus.
Oon 33 vuotias. Tällä hetkellä stressaan tulevaa vääjäämätöntä eläkejärjestelmän romahdusta ja vanhenevien talonyhtiöiden valtavaa remonttipainetta ja säälin niihin omaisuutensa sitoneiden tilannetta kun pankit ei anna remonttilainoja.
Sairausasioita. Tällä hetkellä neljä henkilöä lähipiiristä on sairastunut, osa vakavasti. N45
Mietin että saanko ikinä kokopäiväistä työtä, jotta pääsisin Kelan ja työkkäriin lappujen täyttelystä eroon.
Mietin että saanko ikinä poikani hautajaiskuluista kertynyttä lainaa maksettua pois, millon olisin velaton.
Ikä 34.
Mietin ostaisinko olutta tänään jo huomiseksi. Olen ollut selvinpäin noin kuukauden.
N42
Töitä, opiskelua, raha-asioita, lasten asioita ja kaikkea muuta pientä päivittäistä tuskaa
N44
30v nainen ja mietin tähtitiedettä sekä avaruuden ilmakehän tutkimista sekä avaruuskomponenttien elektroniikkaa.
VHSiä lähinnä. Musiikkikasetteja enää todella harvoin. Virveliä välillä.
N37
V_tuttaa, kun nyt vasta tajusin, että olen universumin täydellinen luomus. Niinkuin sinäkin. Ollaan täydellisiä just sellaisina kuin ollaan. Muu ympäristö vaan yrittää jatkuvasti painaa alas. Koko helvetti alkaa kunnolla peruskoulusta. Pitäis olla pidempi, laihempi, viisaampi, osata esiintyä ja puhua paremmin. Pitäis olla parempi urheilussa, pitäis osata piirtää paremmin, olla parempi kaveri, osata parisuhteet paremmin ja olla parempi puoliso. Lista on loputon.
Koko elämä mennyt lähes hukkaan, kun olen uskonut muita ja unohdin rakastaa itseäni.
N54
Sairauttani ja että kuolenko siihen. Miten sitten lapset ja mies jos mä kuolen. Jatketaanko kuntoutustukea ja ellei jatketa, miten talouden käy koska työkykyinen en ole. (2km kävelylenkki kestää tunnin kun olen niin huonossa voinnissa ym)
Yritän olla murehtimatta, mutta kyllä väkisin lapset surettaa tän kaiken keskellä..
Nainen, 30v
Vierailija kirjoitti:
Sairauttani ja että kuolenko siihen. Miten sitten lapset ja mies jos mä kuolen. Jatketaanko kuntoutustukea ja ellei jatketa, miten talouden käy koska työkykyinen en ole. (2km kävelylenkki kestää tunnin kun olen niin huonossa voinnissa ym)
Yritän olla murehtimatta, mutta kyllä väkisin lapset surettaa tän kaiken keskellä..
Nainen, 30v
Ja miehen kohta lokin surettaa jos kuolen.
Sama
Sitä kuinka yksi 9% kannatuksella oleva puolue pystyy tuhoamaan kokonaisen maan yhden vaalikauden aikana. Tuhoja ei pysty korjaamaan enää jälkikäteen.
Meni turvallisuus, meni omat sekä valtion rahat ja meni ympäristö pilalle kun pohjoisessa ei ole enää yhdeltäkään tunturilta näkymää ilman tuulihäkkyroitä.
Olen 48 v ja henkilökohtaisella tasolla mietin vaihdevuosia ja niihin kuuluvia oireita, sekä vanhenemista. Yleisellä tasolla mietin ilmastonmuutosta, eläinsuojeluasioita, luonnon tilaa, koronaa ja yleistä maailman tilannetta ja tulevaisuutta.
Tajusin et saatettais saada asuntolaina lähivuosina ja jännää. Tehtiin eka lainahakemus mut en usko et vielä onnistuu. Oma asunto on mulle ollut haave 15 vuotta ja oon siihen koko elämäni työpätkistäni säästänyt kun töitä on ollut. Ei oo kyllä vakiduunia vieläkään ja tuskin sellasta saankaan. Nyt onneksi 6 kk pätkä oottamassa. Mun suurin haave kyl taitaa oikeasti nykyään olla vakiduuni. Nuorena aattelin ettei tää pätkittäisyys haittais niin paljon, mutta kyllä haittaa. Oon yrittämässä alanvaihtoa keväällä tän takia, mutta kun kattoo ensikertalaiskiintiöitä ja todistuspainotuksia niin voi olla et mun pitäis käydä kirjottaa uudestaan joitain aineita kuten enkku. Seki tuntuu kyllä järjettömältä tässä iässä. Ois hyvä jos uudelleenkouluttautuminen ei ois niin hankalaa jos vaihtaa pois työllistymisen suhteen epätoivoselta alalta. T.32 wee.
Lasten (18, 21) tulevaisuus, jos maapallon asiat menee erittäin huonoksi (Venäjän sotahulluus, ilmastomuutos ja länsimaiden demokratioiden jatkuva heikentyminen).
Oma toimeentulo yrittäjänä. Koskaan ei voi olla varma seuraavasta toimeksiannosta. Ja tästä johtuen mietityttää oma eläke.
56v, mies
Vierailija kirjoitti:
Mietin ostaisinko olutta tänään jo huomiseksi. Olen ollut selvinpäin noin kuukauden.
N42
Älä hemmetissä edes mieti tuollaista. Ole saman tien vuosi tipattomalla. Vasta sitten voisit miettiä, mihin edes tarvitset olutta? Yksikään terve ihminen ei tarvitse mitään päihteitä.
Mietin että kannattaisko sanoa "vitut" ja siitä huolimatta että Suomen tukisysteemi on syrjivä omistuksessa asuviin ihmisiin ostaa vaan omakotitalo ja taistella Suomen feministä matriarkkia.
Terv toimeentulotuella ulkomaalaisen vuokranantajan omistamassa asunnossa asuva 26v
Miksi tällä palstalla ei kukaan osaa kirjoittaa mitään järkevää.
Sairauttani olen tässä väkainkin miettinyt kuluneen reilun vuoden ajan.
Ikää 47.