Meillä ei ole varaa ostaa ensimmäistäkään joululahjaa lapsille :(
Rahat niin tiukilla eikä riitä mihinkään. Molemmat vanhemmat ollaan työttömiä.
Kommentit (74)
Itsekin työtön yh kelan peruspäivärahalla. Säästänyt olen pitkin vuotta, ei tullut tänäkään vuonna joulu yllätyksenä.
kannattaisiko pistää vaikka kämppä myyntiin, teillä ei näytä olevan varaa sen ylläpitoon.
Jos teidän tulot on tosiaan noin pienet niin sinne sossuun kannattaisi varmaan olla yhteydessä. Onko lapsilla isovanhempia, tätejä, setiä tai kummeja jotka voisivat auttaa?
Just sovittiin pankin kans että maksetaan pelkkiä korkoja, mut senkin sopiminen maksoi.. Ei täällä mene tällasena aikana mikään kaupaksi, että sikäli turha edes yrittää taloa myydä. Tosin sekin vaihtoehto todennäköisesti tullee otettua talvena aikana käyttöön.
Ap
Ei lahjoja tarvitse ostaa, koska Joulupukki tuo ne. Mutta vain kilteille lapsille, joten työttömien vanhempien lapsia rangaistaan kehnoista vanhemmista.
Olette siinä samassa ikävässä liukussa kuin me. Saadaan vain työkkäriraha, kun on omaisuutta liikaa. Kauheeta kituuttamista.
Tuet tarttis mennä.tulojen eikä omaisuuden mukaan.
Ai että pääomaan ei tarvitse koskea, vaan yhteiskunnan pitää tukea rikasta työtöntä? Myykää sitä omaisuutta, siitä voi saada rahaa.
Joo, sanot ettette ole sossun asiakkaita, niin miksi ette? Jos kyse on jostain periaatteesta, niin nyt olisi lasten vuoksi parempi vähän tarkistaa asennettaan. Eihän se kivaa ole, mutta joskus on pakko, ja juuri tällaisia tilanteita/perheitä varten se sossu on. Paljon mieluummin minä teille verorahojani valutan kuin jollekin elämäntapapummille, jollaisia te ette ilmeisesti ole.
Kirppareita vaan kiertämään, ei kai siinä muuta. Dvdtä ja kirjoja saa halvalla, ja uusia/uudenveroisia vaatteitakin kohtuu usein. Meillä meni viime joulu näin kun monta asiaa kaatui päälle yhtä aikaa, mutta joulu saatiin silti vaikka niukka se oli. Lehdistä katsottiin ilmaistapahtumia ja yritettiin sitten panostaa yhdessäoloon, esim. Pulkksiltiinja pelailtiin yhdessä. Ihan kuca joulu tuli vaikka oli ihan minibudjetti. Ei esim. Ollut kinkkua, lapset 6 ja 9 söi perinteisen jouluaterian eskarissa ja koulussa, me kysyttiin lapsilta mitä haluidivat jpuluna ruuaksi ja halusivat spagettia :D No, halvemmsksi tuli kuin perinteinen joulupöytä ja säästynert rahat käytettiin muuhun.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:29"]Joo, sanot ettette ole sossun asiakkaita, niin miksi ette? Jos kyse on jostain periaatteesta, niin nyt olisi lasten vuoksi parempi vähän tarkistaa asennettaan. Eihän se kivaa ole, mutta joskus on pakko, ja juuri tällaisia tilanteita/perheitä varten se sossu on. Paljon mieluummin minä teille verorahojani valutan kuin jollekin elämäntapapummille, jollaisia te ette ilmeisesti ole.
[/quote]
Niin joo, juuri tajusin että talon takia ette siis sossusta mitään saa. Nyt sukulaisilta kaikki avut ja kirppareille pyörimään.
kirppikseltä saa lahjoja parilla eurolla. Kaikilla on siihen varaa.
Miten teillä ei jää kuussa vaikka 5-10e rahaa jemmaan, siitä kertyy vuodessa (koska tiesit varmaan jo tammikuussa että tänäkin vuonna tulee joulu?)jo kiva summa jolla voi laittaa joulua. Itsekkin olen opiskeleva yh, mutta ostelin lahjoja jemmaan pitkin vuotta mm. viime tammikuun aleista. Nyt on kiva määrä paketteja ja lisäksi kun joka kuu pistin sivuun sen n.10e (hilut kassin pohjalta ja taskuista jne, pullopantit, plussasetelit) niin saadaan ruokaakin kivasti pöytään.
Taloudenhoitosi ei taida kovin tarkkaa olla.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:29"]Joo, sanot ettette ole sossun asiakkaita, niin miksi ette? Jos kyse on jostain periaatteesta, niin nyt olisi lasten vuoksi parempi vähän tarkistaa asennettaan. Eihän se kivaa ole, mutta joskus on pakko, ja juuri tällaisia tilanteita/perheitä varten se sossu on. Paljon mieluummin minä teille verorahojani valutan kuin jollekin elämäntapapummille, jollaisia te ette ilmeisesti ole. [/quote] Niin joo, juuri tajusin että talon takia ette siis sossusta mitään saa. Nyt sukulaisilta kaikki avut ja kirppareille pyörimään.
[/quote]
Se on tilannekohtaista. Voi hyvinkin saada apua jouluksi. Ei siellä heti pakoteta myymään kaikkea jos kerran hakee apua!
Missä asut? Voisin lähettää pari pakettia!
Kävin lasten itsepalvelukirppparilla myymässä ja katselin muiden myyntipöytiä. Kympillä olisi saanut jo kolme kunnollista, uudeveroista lahjaa, esim. Mauri Kunnaksen lautapelin, ison ja ihanan pehmon sekä muovisen auraustraktorin, kaikki todella kuin uusia. Pienemmille lapsille olisi saanut vielä enemmän leluja ja pelejä, samoin kaikille kirjoja. Siis 10 eurolla!
Minkä ikäisiä lapsia ap? Tyttöjä/poikia? Olen itse yh ja opiskelija, mutta lahjat ostettuna ja paljon sukulaisia joten lapset saavat paljon lahjoja. Meiltä voisi löytyä uudenveroisia leluja ja vaatteita kokoon 116 asti :)
Kirppikseltä minäkin ostan miltei kaikki lasten vaatteet ja lelut, mutta asuinkaupungissani sattuukin olemaan tosi hyvät kirppikset. Entä teillä? Tuntuu pahalta teidän perheen puolesta, varmasti ahdistava elämäntilanne varsinkin Joulun lähestyessä ja lapset sitä kovasti varmasti odottavat. Jos jotain kautta saisin yhteystietosi, voisin toimia Joulupukin pikkuapulaisena ja pistää jotain pientä kivaa postiin! Paljoa ei ole rahaa minullakaan, mutta aina pitäisi liietä muutama euro niille, jotka ovat huonommassa elämäntilanteessa kuin itse.
Minusta sossun tukia pitää antaa kaikille niille, joilla ei ole.muita tuloja.tarpeeksi.
Kohtuutonta, jos on pwrinyt suvun mökin vaikka, jonka on tarkoitus tietenki mennä suvussa eteenpäin, niin se pitäisi myydä. Tai jos on säästää kituuttanut asunnon ja.toinen on tuhlannut juhlimiseen, niin ei ole oikein, että sossun tukea saa vain se.tuhlari, jos molemmat työttömiä.
Yhteiskunnan pitää huolehtia jokaisesta samaa tuloa saavasta yhtä paljon tai sitten ei anna kenellekään mitään. Se on tietty toinen toinen vaihtoehto. Eli tällöin säästänyt ja perinyt myy omaisuuttaan saadakseen ruokaa ja se, joka ei ole.säästänyt ei voi myydä mitään eikä saa myöskään mitään. Kuplee nälkään tai joutuu.kerjuulle. En kannata tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa, vaan sitä, että jokainen samatuloinen saa samat tuet omaisuudesta riippumatta.
Diakoniin seurakunnassa yhteyttä, sieltä saa apua.
Ensi vuonna ostat joululahjat alennusmyynneistä kesän lopulla. Niin teen minäkin.