Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet: pitääkö naisen olla älykäs?

Vierailija
01.12.2014 |

Onko naisen älykkyydellä mitään väliä, vai riittääkö, että on vain kaunis? Eli onko pelkkä kaunis ihan yhtä hyvä, kuin kaunis ja älykäs?

(Ja ei, en ole itse kumpaakaan, mielenkiinnosta kyselen. ;) )

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että riippuu miehestä. Joku amismies (ja kaikki kunnia heille) ei varmasti hae naisessa ensisijaisesti älyä. Mutta älykäs mies ilman muuta haluaa älykkään naisen, jonka kanssa pystyy keskustelemaan ja jolta ei mene kaikki miehen jutut yli hilseen.

Vierailija
22/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi vastaus, ei pidä, onhan sen jo historiakin todistanut ja yhä naisia on olemassa :) Jos kysymyksesi tarkoitus oli siinä, että pitäisikö naisen olla älykäs kelvatakseen suhteeseen, niin ainakin minun mielestäni naisella pitää olla älykkyyttä kauneuden lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäille miehille naisen älykkyys on ykköstekijä. ei tyhmän kanssa voi elää vuosikymmeniä. Myös huumorintaju sisältyy älykkyyteen.

Vierailija
24/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:49"]Sanoisin, että riippuu miehestä. Joku amismies (ja kaikki kunnia heille) ei varmasti hae naisessa ensisijaisesti älyä. Mutta älykäs mies ilman muuta haluaa älykkään naisen, jonka kanssa pystyy keskustelemaan ja jolta ei mene kaikki miehen jutut yli hilseen.
[/quote]

Päinvastoin. Olen itse koulutettu mies ja parasta seuraa ovat olleet puolivaloilla ajelevat naiset. Teoriaa voi vääntää muiden ihmisten kanssa. Kotona sitten nautitaan elämästä ja puolisosta.

Vierailija
25/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus > Luonne > Älykkyys

Vierailija
26/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:46"]

Mieluummmin hieman tyhmä, kevytkenkäinen, kaunis ja flirttaileva puolisoksi. Älykkäitä sitten voi olla ystävinä/yhden illan hupeina. Älykäs on monesti liian raskas parisuhteeseen. M26

[/quote]

Tämä tarkoittaa luultavasti vain sitä, ettet itse ole kovin älykäs. Kyllä älykäs mies haluaa vertaisensa naisen, ettei turhaudu keskusteluissa.

Vierailija
27/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:49"]Sanoisin, että riippuu miehestä. Joku amismies (ja kaikki kunnia heille) ei varmasti hae naisessa ensisijaisesti älyä. Mutta älykäs mies ilman muuta haluaa älykkään naisen, jonka kanssa pystyy keskustelemaan ja jolta ei mene kaikki miehen jutut yli hilseen. [/quote] Päinvastoin. Olen itse koulutettu mies ja parasta seuraa ovat olleet puolivaloilla ajelevat naiset. Teoriaa voi vääntää muiden ihmisten kanssa. Kotona sitten nautitaan elämästä ja puolisosta.

[/quote]

Jjep. Miehen kautta tunnen valtavasti lääketieteen alan tutkijoita ja oman työni kautta yhteiskunnallisen alan tutkijoita. Pitäisin monia heistä keskimääräistä älykkäämpänä. Jännä homma, etten tiedä yhtään älykästä miestä, jonka puoliso olisi jotenkin vähemmän älykäs. Kyllä älykkäällä yleensä elämän nauttimiseen kuuluu se, ettei tarvitse kaikkea vääntää toiselle rautalangasta ja voi keskustella asioista monipuolisesti. Älykkyys ei toisaalta ole mikä este esim. fyysisemmällekään nauttimiselle, yleensä se jopa helpottaa sitä, kun mielikuvitus ja kekseliäisyys ovat kuitenkin tärkeä osa sitä, mitä minä pidän  älykkyytenä.

Hmmm. Ehkä et olekaan ihan niin fiksu kuin luulit? ;)

Vierailija
28/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällaista voi kysyä tosissaan Vauva-palstalla. Ainakaan tähän aikaan, kun kaikki älykkäät ihmiset ovat jossain ihan muualla, kuin täällä "keskustelemassa".

Vierailija
29/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:49"]Sanoisin, että riippuu miehestä. Joku amismies (ja kaikki kunnia heille) ei varmasti hae naisessa ensisijaisesti älyä. Mutta älykäs mies ilman muuta haluaa älykkään naisen, jonka kanssa pystyy keskustelemaan ja jolta ei mene kaikki miehen jutut yli hilseen. [/quote] Päinvastoin. Olen itse koulutettu mies ja parasta seuraa ovat olleet puolivaloilla ajelevat naiset. Teoriaa voi vääntää muiden ihmisten kanssa. Kotona sitten nautitaan elämästä ja puolisosta.

[/quote]

Jjep. Miehen kautta tunnen valtavasti lääketieteen alan tutkijoita ja oman työni kautta yhteiskunnallisen alan tutkijoita. Pitäisin monia heistä keskimääräistä älykkäämpänä. Jännä homma, etten tiedä yhtään älykästä miestä, jonka puoliso olisi jotenkin vähemmän älykäs. Kyllä älykkäällä yleensä elämän nauttimiseen kuuluu se, ettei tarvitse kaikkea vääntää toiselle rautalangasta ja voi keskustella asioista monipuolisesti. Älykkyys ei toisaalta ole mikä este esim. fyysisemmällekään nauttimiselle, yleensä se jopa helpottaa sitä, kun mielikuvitus ja kekseliäisyys ovat kuitenkin tärkeä osa sitä, mitä minä pidän  älykkyytenä.

[/quote]

Juuri näin! En tiedä minkä tiedekunnan ihmisiä olette tavanneet, jos pidätte älykkäitä tylsinä ja estoisina.

Vierailija
30/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää olla älykäs, mutta ei missään tapauksessa älykkäämpi kuin mies.

Vierailija
31/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:00"] [quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:55"] Ei kovin älykäs tarvitse olla. Äärimmäisen vähä-älyinen on iso miinus, sellainen "kanamainen", mutta sellainen suht normaalilla älykkyydellä varustettu riittää ihan hyvin. Joskus hyvin älykkäät naiset on jopa pelottavia, kun tuntee itsensä jatkuvasti tyhmäksi naisen rinnalla. Seurustelin itse kerran hyvin älykkään matemaatikkonaisen kanssa, ja se oli masentavaa kun hän ratkaisi kaikenlaiset elämän ja arjen ongelmat terävällä logiikallaan tuosta vaan ja katseli minua kuin tyhmää ratkaisun kerrottuaan, että etkö tätä itse tajunnut... [/quote] Miten matemaatikko pystyy ratkaisemaan elämän ongelmia? Kertoisitko jonkin esimerkin? [/quote] No hän oli aina sellainen viileän looginen, eikä koskaan mennyt tunnekuohuihin mukaan, olipa kyseessä hänen oma ongelmansa tai toisten. Siksi hän pystyi kertomaan "ärsyttävän" loogisia ja järkeviä ratkaisuja silloinkin kun itse olisi oikeastaan halunnutkin vain kieriä itsesäälissä ja valittaa. Meillä oli kai toisinpäin se ongelma kuin usein sanotaan, että nainen haluaa vaan kuvailla ongelmaa ja valittaa, mutta mies tarjoaa ratkaisuja mikä loukkaa naista. Meillä minä olin se joka kertoi mietteitään, ja nainen taas näki sen ongelmana joka pitää ratkaista ja tarjosi ratkaisuehdotuksia, olipa kyse osakesijoittamisesta, siitä miten pääsisi eroon pahasta tavasta kuten tupakoinnista, miten suhtautua exän uuteen mieheen tai lapseni käytösongelmaan. Ja ne ratkaisut oli oikeasti tosi hyviä, ja siksi tunsin itseni usein todella tyhmäksi aina kun hän kylmän viileästi ehdotti niitä, kun itse halusin vain valittaa. Lisäksi tuo nainen oli aivan uskomattoman hyvä kaikissa käytännön hommissa, keksi kaikkia näppäriä ratkaisuja eri hommiin. Muistan kuinka hävetti kun maalattiin yhdessä asuntoa, ja minä valittelin miten on hankala maalata seinää siitä kohtaa missä edessä kulki lämpöpatterin putket, kun ne putket ei saisi maalaantua ja kulkivat vain 5 cm päässä seinästä. Minä en tullut miettineeksi muuta ratkaisua kuin maalata hyvin hitaasti ja varovasti, mutta nainen haki muovipussin, veti sen putkien suojaksi ja maalasi nopeasti sieltä takaa pussin suojatessa patterin putkia. Siirsi sitä pussia sitten aina kun eteni alaspäin. Varmasti ajatteli, että täytyy kaikki tehdä itse kun tuo mies ei osaa mitään. [/quote]no olipa älykästä. Tyhmäkin ois keksiny ton muovipussijutun. Kuin tyhmä sä oot?

[/quote]

Mielestäni aika keskiverto, tosin noissa käytännön jutuissa keskimääräistä huonompi aina ollut. Peukalo keskellä kämmentä. Muuten, minulla on kyllä akateeminen tutkinto ja teen alan työtä mutta mikään erityinen älykkö en ole, tiedän sen itsekin, sellainen joka lukemalla on pärjännyt ja kovalla työllä vaan.

Vierailija
32/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on varsin "korkeat" kriteerit. Vaadin hyvää ulkonäkö, älykkyyttä sekä siedettävää luonnetta. Liian moni akateeminen on tosikko.

Vierailija
33/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla. Voin toki kuvitella nussivani elämäniloista, sensuellia naista ilman kummempia älyvaatimuksia. Tosin sensuelli taitaa jo sisältää itsessään älyoletuksen.
Pysyvällä kumppanilla on oltava älyä.

Vierailija
34/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ei se aina noin mene. Esim. minun isäni on erittäin älykäs ja koulutettu, mutta äitini heikkolahjainen. Ei isäni ole puolisosta koskaan kaivannut älykästä keskusteluseuraa, vaan lämpimän hyvän ihmisen ja äidin lapsille. Hän on sanonut juurikin viehättyneensä äitini aitoudesta ja luonnonlapseudesta, siitä että hän ei elä 'oman päänsä sisällä' ja ajattelussa vaan hetkessä. Korkealentoisia keskusteluja hän on saanut varmasti tarpeeksi käydä muualla kuin kotona, esim. töissä.

Vierailija
35/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Hauskanpitoon käy tyhmempikin, pitkään parisuhteeseen ja perheen perustamiseen ei kelpaa mikään bimbo. Haluan, että mahdolliset tulevat lapseni saavat kasvaa älyllisessä ympäristössä.

Myös tyhmän ja avuttoman esittäminen on suuri turn-off.

Vierailija
36/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:15"]

[/quote]

[/quote]

Ei se aina noin mene. Esim. minun isäni on erittäin älykäs ja koulutettu, mutta äitini heikkolahjainen. Ei isäni ole puolisosta koskaan kaivannut älykästä keskusteluseuraa, vaan lämpimän hyvän ihmisen ja äidin lapsille. Hän on sanonut juurikin viehättyneensä äitini aitoudesta ja luonnonlapseudesta, siitä että hän ei elä 'oman päänsä sisällä' ja ajattelussa vaan hetkessä. Korkealentoisia keskusteluja hän on saanut varmasti tarpeeksi käydä muualla kuin kotona, esim. töissä.

[/quote]

Voihan niitä olla olemassa, mutta kuten sanottu, en tunne yhtään älykästä, joka olisi edes itseään selvästi vähemmän älykkään kanssa, saati sitten heikkolahjaisen. Ja tosiaan olen vuosien saatossa tutustunut helposti kymmeniin ellen satoihin keskivertoa älykkäämpiin ihmisiin.

Anteeksi, mutta vanhempiesi suhde kuulostaa melkein hyväksikäyttösuhteelta. Äitisihän on täysin isäsi ja hänen hyväsydämisyytensä armoilla. 

Vierailija
37/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mitenkään olla, että on olemassa erilaisia miehiä? :D

Älykkäitä, keskitasoa olevia ja vähemmän älykkäitä?

Etsisikö kaljakuppilan asentaja-Pate erilaista seuraa kuin sijoitusjohtajana työskentelevä henkilö?...

Vierailija
38/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin miehille pitää olla joillekin ei :)

Paljon vaikuttaa se onko puoliso paras ystävä, yhtiökumppani vai kaveri! Paras ystävä - tapauksessa empatia ja kuuntelutaito on hyväksi, samoin äly. Yhtiökumppanipuolisolla äly ja kunnianhimo. Kaveripuolisolla kokeilunhaluinen luonne, ulkonäkö, jne. baari- ja laskettelukaverilta kaivattavat ominaisuudet.

Vierailija
39/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:20"]

Voihan niitä olla olemassa, mutta kuten sanottu, en tunne yhtään älykästä, joka olisi edes itseään selvästi vähemmän älykkään kanssa, saati sitten heikkolahjaisen. Ja tosiaan olen vuosien saatossa tutustunut helposti kymmeniin ellen satoihin keskivertoa älykkäämpiin ihmisiin.

Anteeksi, mutta vanhempiesi suhde kuulostaa melkein hyväksikäyttösuhteelta. Äitisihän on täysin isäsi ja hänen hyväsydämisyytensä armoilla. 

[/quote]

Kateeksi käy kyllä moista hyväksikäyttösuhdetta, hyvin onnellisesti naimisissa jo 40 vuotta ovat olleet :) Hyväksikäytöksi asia muuttuisi minusta vasta sitten jos tosiaan toinen jotenkin kiristäisi tai käyttäisi valtaa toiseen esim. sillä perusteella ettei toinen pysty tienaamaan rahaa talouteen. Mutta isäni ei ole ikinä niin tehnyt. Yhteiset rahatkin on aina ollut ja vapaasti molempien käytettävissä. Ja isäni on ollut tosi tyytyväinen siihen että äiti on ollut kotiäiti ja kotirouva, hoitanut sellaista perinteisen naisen roolia, eikä ole harmitellut että kun tuo vajakki ei pysty edes palkkatöihin... Jotkut isän sukulaiset ovat sitä mieltä olleet että äitini on hyväksikäyttänyt isääni koska tosiaan on ollut hänen elätettävänsä aina, mutta eihän siitäkään ole kyse, jos kerran ketään ei 'kuseteta' vastoin tahtoaan vaan sellainen elämäntapa on molempien täysin vapaasta tahdostaan valitsema.

Ehkä syystä että olen nähnyt kotona tuollaisen toimivan, omissa parisuhteissanikin on ollut niin ettei toisen älykkyys ole olllut minulle järin tärkeä asia. Olen seurustellut sekä varsin älykkään että sellaisten aika keskitasoisten kanssa. Miehekseni otin sitten itseäni huomattavasti nuoremman energisen 'hottiksen', joka ei matemaattis-loogisella tavalla ole älykäs ainakaan, mutta aivan ihana ihminen eikä niin tyhmä etteikö normaaleista asioista voisi hänen kanssaan keskustella.  

Vierailija
40/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:15"]

Pitää olla. Voin toki kuvitella nussivani elämäniloista, sensuellia naista ilman kummempia älyvaatimuksia. Tosin sensuelli taitaa jo sisältää itsessään älyoletuksen. Pysyvällä kumppanilla on oltava älyä.

[/quote]

Ihanaa, joku osaa vielä arvostaa sensuellia naista. Oletan, ettet tarkoita sensuellilla vain korean näköistä, vähän liian avoimesti pukeutuvaa fitness-pimua, jonka flirtti on enemmänkin suoraa puhetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi