Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet: pitääkö naisen olla älykäs?

Vierailija
01.12.2014 |

Onko naisen älykkyydellä mitään väliä, vai riittääkö, että on vain kaunis? Eli onko pelkkä kaunis ihan yhtä hyvä, kuin kaunis ja älykäs?

(Ja ei, en ole itse kumpaakaan, mielenkiinnosta kyselen. ;) )

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:28"]

Miehekseni otin sitten itseäni huomattavasti nuoremman energisen 'hottiksen', joka ei matemaattis-loogisella tavalla ole älykäs ainakaan, mutta aivan ihana ihminen eikä niin tyhmä etteikö normaaleista asioista voisi hänen kanssaan keskustella.  

[/quote]

Olet koulutettu mies, joka otti miehekseen energisen hottiksen. Tässä kysyttiin, pitääkö naisen olla älykäs.

Vierailija
42/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:49"]Sanoisin, että riippuu miehestä. Joku amismies (ja kaikki kunnia heille) ei varmasti hae naisessa ensisijaisesti älyä. Mutta älykäs mies ilman muuta haluaa älykkään naisen, jonka kanssa pystyy keskustelemaan ja jolta ei mene kaikki miehen jutut yli hilseen. [/quote] Päinvastoin. Olen itse koulutettu mies ja parasta seuraa ovat olleet puolivaloilla ajelevat naiset. Teoriaa voi vääntää muiden ihmisten kanssa. Kotona sitten nautitaan elämästä ja puolisosta.

[/quote]

Jjep. Miehen kautta tunnen valtavasti lääketieteen alan tutkijoita ja oman työni kautta yhteiskunnallisen alan tutkijoita. Pitäisin monia heistä keskimääräistä älykkäämpänä. Jännä homma, etten tiedä yhtään älykästä miestä, jonka puoliso olisi jotenkin vähemmän älykäs. Kyllä älykkäällä yleensä elämän nauttimiseen kuuluu se, ettei tarvitse kaikkea vääntää toiselle rautalangasta ja voi keskustella asioista monipuolisesti. Älykkyys ei toisaalta ole mikä este esim. fyysisemmällekään nauttimiselle, yleensä se jopa helpottaa sitä, kun mielikuvitus ja kekseliäisyys ovat kuitenkin tärkeä osa sitä, mitä minä pidän  älykkyytenä.

Hmmm. Ehkä et olekaan ihan niin fiksu kuin luulit? ;)

[/quote]

Ei se aina noin mene. Esim. minun isäni on erittäin älykäs ja koulutettu, mutta äitini heikkolahjainen. Ei isäni ole puolisosta koskaan kaivannut älykästä keskusteluseuraa, vaan lämpimän hyvän ihmisen ja äidin lapsille. Hän on sanonut juurikin viehättyneensä äitini aitoudesta ja luonnonlapseudesta, siitä että hän ei elä 'oman päänsä sisällä' ja ajattelussa vaan hetkessä. Korkealentoisia keskusteluja hän on saanut varmasti tarpeeksi käydä muualla kuin kotona, esim. töissä.

[/quote]

Voihan niitä olla olemassa, mutta kuten sanottu, en tunne yhtään älykästä, joka olisi edes itseään selvästi vähemmän älykkään kanssa, saati sitten heikkolahjaisen. Ja tosiaan olen vuosien saatossa tutustunut helposti kymmeniin ellen satoihin keskivertoa älykkäämpiin ihmisiin.

Anteeksi, mutta vanhempiesi suhde kuulostaa melkein hyväksikäyttösuhteelta. Äitisihän on täysin isäsi ja hänen hyväsydämisyytensä armoilla. 

[/quote]

Tässä kommentoijassa ei ole älykkyyttä, saatikaan hienotunteisuudesta tietokaan, kylmä paska ja varmasti pitää itseään hienona ja älykkäänä ihmisenä! Ei ainakaan älykkyys ole tapaamiesi (niiden satojen) älykköjen kanssa samalla asteella.

Kaltaisesi ihmiset ovat todellista ihmis-saastaa sanan pahimmassa merkityksessä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on välttämättömyys, huumorintaju ja monta muuta asiaa tulee sen älykkyyden kylkiäisenä. Olen kuitenkin huomannut osaavani päätellä puhtaasti ulkoisista ominaisuuksista myös paljon naisen luonteesta. Tietyt hormonitasot näkyvät vahvasti yläkropasta ainakin niissä poikkeustapauksissa joita tulee välttää. Jos taas henkilö on näiden ongelmallisten asioiden vastakohta, eli erittäin soveltuva, reagoin tällaiseen kohtaamiseen hyvin vahvasti. Siperia on siis minua opettanut.

Vierailija
44/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:16"]

Älykkyys on välttämättömyys, huumorintaju ja monta muuta asiaa tulee sen älykkyyden kylkiäisenä. Olen kuitenkin huomannut osaavani päätellä puhtaasti ulkoisista ominaisuuksista myös paljon naisen luonteesta. Tietyt hormonitasot näkyvät vahvasti yläkropasta ainakin niissä poikkeustapauksissa joita tulee välttää. Jos taas henkilö on näiden ongelmallisten asioiden vastakohta, eli erittäin soveltuva, reagoin tällaiseen kohtaamiseen hyvin vahvasti. Siperia on siis minua opettanut.

[/quote]

Eli sä reagoit naisten tisseihin erittäin voimakkaasti, ja luulet päätteleväsi niiden avulla jotain tämän älykkyydestä?

Vierailija
45/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:39"]

En ole vielä älykästä naista tavannut..Jos olenkin niin

sellainen on joko ruma,läski tai molemmat.

[/quote]

No sulla on kyllä ollut ihan hirveän huono tuuri! (:

Vierailija
46/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:07"]

En tiedä minkä tiedekunnan ihmisiä olette tavanneet, jos pidätte älykkäitä tylsinä ja estoisina.

[/quote]

Ehkä ne tyhmimmät yrittävät tällä hokemalla nostaa vain omaa statustaan. Vähän samalla lailla kuin rumat väittävät, että kaikki kauniimmat ovat tyhmiä, tai ainakin ilkeitä.

Kyllähän hyvä, nopea huumorintaju ihan vaatii älykkyyttä, sekä usein myös yleissivistystä. Esim. sellainen sanailu/sanaleikkityyppinen huumori ei todellakaan onnistu tai mene perille hitailla hoksottimilla ja olemattomilla tiedoilla. Samoin sarkasmi ja ironia menevät tyhmiltä yleensä täysin ohi. On vaikea nauraa asioille, jos niitä ei ollenkaan ymmärrä. Ja tekniikan alan akateemisia irstaampia en ole ikinä tavannut, voi että, niistä on estyneisyys kaukana :D!

Vierailija
47/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 12:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:15"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:05"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:53"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:49"]Sanoisin, että riippuu miehestä. Joku amismies (ja kaikki kunnia heille) ei varmasti hae naisessa ensisijaisesti älyä. Mutta älykäs mies ilman muuta haluaa älykkään naisen, jonka kanssa pystyy keskustelemaan ja jolta ei mene kaikki miehen jutut yli hilseen. [/quote] Päinvastoin. Olen itse koulutettu mies ja parasta seuraa ovat olleet puolivaloilla ajelevat naiset. Teoriaa voi vääntää muiden ihmisten kanssa. Kotona sitten nautitaan elämästä ja puolisosta.

[/quote]

Jjep. Miehen kautta tunnen valtavasti lääketieteen alan tutkijoita ja oman työni kautta yhteiskunnallisen alan tutkijoita. Pitäisin monia heistä keskimääräistä älykkäämpänä. Jännä homma, etten tiedä yhtään älykästä miestä, jonka puoliso olisi jotenkin vähemmän älykäs. Kyllä älykkäällä yleensä elämän nauttimiseen kuuluu se, ettei tarvitse kaikkea vääntää toiselle rautalangasta ja voi keskustella asioista monipuolisesti. Älykkyys ei toisaalta ole mikä este esim. fyysisemmällekään nauttimiselle, yleensä se jopa helpottaa sitä, kun mielikuvitus ja kekseliäisyys ovat kuitenkin tärkeä osa sitä, mitä minä pidän  älykkyytenä.

Hmmm. Ehkä et olekaan ihan niin fiksu kuin luulit? ;)

[/quote]

Ei se aina noin mene. Esim. minun isäni on erittäin älykäs ja koulutettu, mutta äitini heikkolahjainen. Ei isäni ole puolisosta koskaan kaivannut älykästä keskusteluseuraa, vaan lämpimän hyvän ihmisen ja äidin lapsille. Hän on sanonut juurikin viehättyneensä äitini aitoudesta ja luonnonlapseudesta, siitä että hän ei elä 'oman päänsä sisällä' ja ajattelussa vaan hetkessä. Korkealentoisia keskusteluja hän on saanut varmasti tarpeeksi käydä muualla kuin kotona, esim. töissä.

[/quote]

Voihan niitä olla olemassa, mutta kuten sanottu, en tunne yhtään älykästä, joka olisi edes itseään selvästi vähemmän älykkään kanssa, saati sitten heikkolahjaisen. Ja tosiaan olen vuosien saatossa tutustunut helposti kymmeniin ellen satoihin keskivertoa älykkäämpiin ihmisiin.

Anteeksi, mutta vanhempiesi suhde kuulostaa melkein hyväksikäyttösuhteelta. Äitisihän on täysin isäsi ja hänen hyväsydämisyytensä armoilla. 

[/quote]

Tässä kommentoijassa ei ole älykkyyttä, saatikaan hienotunteisuudesta tietokaan, kylmä paska ja varmasti pitää itseään hienona ja älykkäänä ihmisenä! Ei ainakaan älykkyys ole tapaamiesi (niiden satojen) älykköjen kanssa samalla asteella.

Kaltaisesi ihmiset ovat todellista ihmis-saastaa sanan pahimmassa merkityksessä!

[/quote]

Mitä ihmettä sekoilet? Et viestisi perusteella kuulosta kovin lämpimältä itsekään. Tässähän ajateltiin nimenomaan sen heikomman parasta.

Jos ihminen todella on vähälahjainen, kuten tuo kirjoittaja äitiään kuvaili, joutuu helposti johdateltavaksi. Ei normaalissa ihmissuhteessa ole tavallista, että toinen on henkisiltä kyvyiltään lapsen tasolla ja toinen normaali. Mietipä vanhempana miten suhtaisit tällaiseen. Olisitko huolissasi siitä, mitä heikkolahjaiselle lapsellesi tapahtuu? Tai ihan vain, jos kovin nuori (ja siksi naiivi) tyttäresi pariutuisi aikuisen, kokeneen miehen kanssa?

Vierailija
48/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt menossa mun ensimmäinen suhde ikinä. Täytän kohta 22. Poikaystävä tuntee itsensä välillä tyhmäksi, ja sanoo joskus että uskoo mun vaativan parempaa. Testattu äo mulla 145, maalaan, sävellän, toisinaan kirjoitan, soitan kolmea instrumenttia ja puhun neljää kieltä. Eipä ole kauheasti miehiä kiinnostanut, kun ei taidot ja harrastukset näy päällepäin eikä tule normikeskustelussa esille. Kaunis perinteisessä mielessä en ole.

Vierailija
49/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena vastaisin, että tärkeintä on, että on mukava, seksikäs, mukautuvainen, iloinen. Eli siis jonkin verran sosiaalisesti älykäs. Muulla ei ole kauheesti väliä.

Vierailija
50/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaasti kärjistäen sanoisin, että mitä tyhmempi mies, sen vähemmän hän arvostaa älyä naisessaankaan. Saattaa jopa pitää älykkyyttä negatiivisena piirteenä.

Toinen seikka, minkä olen huomannut on, että mitä konservatiivisempi mies, sen vähemmän hän arvostaa naisessa älyä. Tunnen parikin tällaista tapausta, jolla ne kriteerit naiselle on suurinpiirtein "kaunis, pitää seksistä, laittaa hyvää ruokaa, hoitaa kodin, synnyttää pari tervettä lasta ja huolehtii niistä". Naisen ei tarvitse olla kovin älykäs, koska mies perheen päänä päättää ja huolehtii kaikesta tärkeästä. Eli perinteinen kotirouva haussa, tai toisella löytynytkin jo. 

Vierailija
51/51 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:30"]Periaatteessa minimivaatimus on, että löytyy vagina. No, tietysti hyvännäköisyys on plussaa, mutta älyä ei tarvita. Riittää, kun nainen on hiljaa, hymyilee nätisti ja katsoo ihailevasti herraansa.
[/quote]

Eli haluat lapsistasi mielummin nättejä kuin fiksuja? :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi