Naapurin yh sai diakonista jouluavustusta 500e!ja..
Siis halpa hallin lahjakortteja 500euron edestä! No tämä mamma meni ja myi ne jollekkin 450e ja lauantaina itelleen vaatteita ja kaljaa/tupakkaa ja lähti bilettään. Minusta todella väärin! Ite vielä ulkona mainosti! Pitäskö soittaa diakonia toimistoon ja sanoa että väärin käytti sitä avustusta? Vai? Lasten puolesta vain harmittaa,ei edes aikonut lapsilleen mitään ostaa kun isällään kuulemma joulun :(
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:04"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 09:57"]
Eri "kylissä" on kylläkin eri käytännöt. Näin joulun alla, todellakin voi meillä pienemmissä kylissä olla käytössä myös lahjakortteja - ja onkin!
Hassua, että myös diakoniaväki on niin kiinni omissa käytännöissämme ettei aina ymmärrä ettei kaikissa seurakunnissa toimita samalla tavalla.
Ja kerrottakoon, että apua tarvitsevia siellä diakoniatoimitossa autetaan. Myös sitä ryyppyremmissä kulkevaa. Siihen ryyppäämiseen ei rahaa anneta. Mutta muuta apua hän hyvinkin voi tarvita. Sinun "näkijän" ei ehkä tullut mieleen, että siellä voidaan myös antaa henkistä tukea, vaateavun ja Eu-ruokapaketin lisäksi. Toiset ongelmat on itse aiheutettuja ja toiset ei. Apua kuitenkin ihminen vaikeassa tilanteessa joka tapauksessa tarvitsee.
[/quote]
Olen nimenomaan "pienen kunnan" diakoni ja meidän kunnassamme on sattumalta myös Halpa-Halli. Evl:n käytäntö on aina se, että avustus myönnetään henkilökohtaisesti. Avustusperiaatteet ovat valtakunnalliset. Voit soittaa ja tarkistaa valtakunnalliset käytännöt vaikka kirkon keskushallinnosta. Valtakunnallisista käytännöistä EI SAA yksittäisen seurakunnan tasolla poiketa.
Aloituksen tunnistaa provoksi hyvin monesta seikasta, ensinnäkin siitä, että mitään varmaa tietoa mistään ei ole, ainoastaan oletus lahjakorttien summasta ja siitä että yh on ne "jollekin" myynyt. Se mikä tarkoitus näillä provoilla on, ei jää epäselväksi.
t. diakoni
[/quote]
No, täytyy myöntää, että sinä ainakin provosoiduit. Minä yleensä yritän ottaa asiat asioina ja asiallisina, kunnes toisin todistetaan. Mutta meitä on auttajia kuin avun tarvitsijoita kaikenlaisia. :) Siu vain töihisi.
[/quote]
? tosi erikoinen kommentti mielestäni ihan asialliseen selostukseen käytännöistä. Tais olla yllä olevan kommentoijan provo koko aloitus...
[/quote]
Siltä se minustakin vaikutti. :D
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:07"]
Eri "kylissä" on kylläkin eri käytännöt. Näin joulun alla, todellakin voi meillä pienemmissä kylissä olla käytössä myös lahjakortteja - ja onkin!
Hassua, että myös diakoniaväki on niin kiinni omissa käytännöissämme ettei aina ymmärrä ettei kaikissa seurakunnissa toimita samalla tavalla.
Ja kerrottakoon, että apua tarvitsevia siellä diakoniatoimitossa autetaan. Myös sitä ryyppyremmissä kulkevaa. Siihen ryyppäämiseen ei rahaa anneta. Mutta muuta apua hän hyvinkin voi tarvita. Sinun "näkijän" ei ehkä tullut mieleen, että siellä voidaan myös antaa henkistä tukea, vaateavun ja Eu-ruokapaketin lisäksi. Toiset ongelmat on itse aiheutettuja ja toiset ei. Apua kuitenkin ihminen vaikeassa tilanteessa joka tapauksessa tarvitsee.
[/quote]
Olen nimenomaan "pienen kunnan" diakoni ja meidän kunnassamme on sattumalta myös Halpa-Halli. Evl:n käytäntö on aina se, että avustus myönnetään henkilökohtaisesti. Avustusperiaatteet ovat valtakunnalliset. Voit soittaa ja tarkistaa valtakunnalliset käytännöt vaikka kirkon keskushallinnosta. Valtakunnallisista käytännöistä EI SAA yksittäisen seurakunnan tasolla poiketa.
Aloituksen tunnistaa provoksi hyvin monesta seikasta, ensinnäkin siitä, että mitään varmaa tietoa mistään ei ole, ainoastaan oletus lahjakorttien summasta ja siitä että yh on ne "jollekin" myynyt. Se mikä tarkoitus näillä provoilla on, ei jää epäselväksi.
t. diakoni
[/quote]
No, täytyy myöntää, että sinä ainakin provosoiduit. Minä yleensä yritän ottaa asiat asioina ja asiallisina, kunnes toisin todistetaan. Mutta meitä on auttajia kuin avun tarvitsijoita kaikenlaisia. :) Siu vain töihisi.
[/quote]
Diakonin vastaukset olivat asiallisia ja asia tuli niissä "toisin todistettua".
(erikoista, että auttajana/avun tarvitsijana apuasiat ovat sinulle tuntemattomia ja tietämys av-aloitusten varassa, mutta niinhän meitä ihmisiä on kaikenlaisia)
[/quote]
:) taisi kalikka kalahtaa? rukoilen puolestasi että et joudu helvetin kadotukseen, sillä se on huorien kohtalo.
[/quote]
Ei taida minun viimeinen tuomioni olla sinun rukoustesi varassa, kuten ei omasikaan.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:53"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 10:07"]
[/quote]
t. diakoni
[/quote]
[/quote]
Diakonin vastaukset olivat asiallisia ja asia tuli niissä "toisin todistettua".
(erikoista, että auttajana/avun tarvitsijana apuasiat ovat sinulle tuntemattomia ja tietämys av-aloitusten varassa, mutta niinhän meitä ihmisiä on kaikenlaisia)
[/quote]
:) taisi kalikka kalahtaa? rukoilen puolestasi että et joudu helvetin kadotukseen, sillä se on huorien kohtalo.
[/quote]
Minulla ei ole diakonia-avustukselle tarvetta. luoja on ollut armollinen. Ja ehkä tätä kautta soi mahdollisuuden jakaa omastani tarvitsevalle, eli sinulle? Kuinka onnistuisi käytännössä, paljonko tarvitsisit, että lientyisi katkeruutesi diakoniaa ja kateutesi naapurin yh-äitiä kohtaan?
Sehän on hyvä että näistä puhutaan ja väärinkäytöksiä tapahtuu. Ei siinä kuulema tarvitse kuin vähän itkeä tirauttaa niin apua tulee. Varmasti olisi järkevin antaa ostolappuja ruokakauppaan vaikka 50e (ei tupakka, olut) riitäisi monille jaettavaa ja menisi ehkä lasten ruokaankin.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:28"]
Sehän on hyvä että näistä puhutaan ja väärinkäytöksiä tapahtuu. Ei siinä kuulema tarvitse kuin vähän itkeä tirauttaa niin apua tulee. Varmasti olisi järkevin antaa ostolappuja ruokakauppaan vaikka 50e (ei tupakka, olut) riitäisi monille jaettavaa ja menisi ehkä lasten ruokaankin.
[/quote]
anna ap jo olla...
En ole ap enkä ole koskaan itse tarvinnut tuollaisia avustuksia en kiellä niiden tarpeellisuutta mutta joku seuranta olisi hyvä olla että menisivät oikeaan paikkaan missä niitä todella tarvitaan. Teen myös itse hyväntekeväisyystyötä.
[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 11:51"]
En ole ap enkä ole koskaan itse tarvinnut tuollaisia avustuksia en kiellä niiden tarpeellisuutta mutta joku seuranta olisi hyvä olla että menisivät oikeaan paikkaan missä niitä todella tarvitaan. Teen myös itse hyväntekeväisyystyötä.
[/quote]
Lopeta jo. Täällä on jo pari kertaa selvitetty se, mikä on diakonia-avustusten valtakunnallinen käytäntö. Saat sen itsekin selville tiedustelemalla asiaa kirkon keskushallinnosta. Voit tietenkin jäädä seuraavaksi jankuttamaan asiasta, jos et enää jaksa huoritella, haukkua, etkä jeesustella.
Vinkki aloittajalle: Tarkista faktat ennenkuin suunnittelet näitä hienoja provoja! ;)
Ai niin mut Porvoossa kaikki on toisin... :D