Mitä valmistujaislahjaksi ammattiin valmistuvalle nuorelle?
Kyse 18-vuotiaasta tytöstä. jota emme läheisesti tunne. Korun tms. ostaminen tuntuisi aika hakuammunnalta, kun ei ole mitään mielikuvaa tytön tyylistä. Itse olisin antanut mieluusti rahaa, mutta kuulemma nimenomaan lahja pitää olla (yhteinen meidän perheeltä ja mieheni vanhemmilta...).
Kommentit (5)
Ja onpa vielä niin, että asumme 150km päässä ko. henkilön asuinpaikkakunnalta, ei siis onnistu hankkia mitään lahjakorttia paikkakunnan palveluhin. Eli pitäisi olla sitä tavaraa... Itse en ymmärrä tätä ollenkaan, minusta raha olisi nuorelle paljon fiksumpi veto kuin joku turhake =/ Mutta anoppilassa ollaan sitä mieltä, että joku "oikea" lahja pitää olla. Argh. Heillä on minusta ihan hullu tyyli lahjojen suhteen, ostavat jotain, ihan mitä vaan, kunhan on lahja. Olemme monesti olleet samoissa juhlissa ja olen tuntenut suunnatonta myötähäpeää anopin kantaessa mm. perhosaiheisia seinävaatteita häälahjaksi... Itse suosin lahjalistalta ostamista tai jos toiveita ei ole, rahaa.
antaisin kyllä minäkin...Tai voisiko esim. tytön äidiltä kysellä tarvitseeko esim. jotain astioita, pyyhkeitä ja jos niin mistä tykkää.Silloin kun itse valmistuin ammattiin oli jotkut sukulaiset kysyneet äidiltäni ja äitini oli sitten sanonut mitä tarvitsen! (Kysymättä minulta, onneksi osas sanoa oikeat jutut!=)
Ja onpa vielä niin, että asumme 150km päässä ko. henkilön asuinpaikkakunnalta, ei siis onnistu hankkia mitään lahjakorttia paikkakunnan palveluhin.
yleensä myös puhelimella tai joskus jopa netitse. Eli otat käteen luurin ja soitat sinne paikkakunnan palveluun että "päivää, haluaisin ostaa teiltä lahjakortin. Jos maksan sen verkkopankilla, voitteko te lähettää sen minulla tai kirjoittaa valmiiksi niin käyn hakemassa juhlapäivänä."
Olen töissä eikä nettipankkitunnukset ole mukana. Voisin siis maksaa vasta illalla. Postissa lahjakortti ei ehtisi enää, sillä juhlat on nyt lauantaina ja koska juhlat alkaa la vasta klo 15 en usko, että mikään hieroja/kosmetologi on siihen aikaan enää työpaikallaan. Mies siis eilen illalla sanoi, että lahja pitää hankkia, itse olin asennoitunut siihen rahaan. Kyse on miehen ja miehen isän harrastuksen kautta tutuksi tulleesta tytöstä, eikä meillä kenelläkään ole mitään suhdetta tämän vanhempiin, joten aika korkea kynnys olisi lähteä soittelemaan ihan vieraalle ihmiselle tyttären lahjatoiveita. Eikö oo vaikeaa ;)ap[
[/quote]
yleensä myös puhelimella tai joskus jopa netitse. Eli otat käteen luurin ja soitat sinne paikkakunnan palveluun että "päivää, haluaisin ostaa teiltä lahjakortin. Jos maksan sen verkkopankilla, voitteko te lähettää sen minulla tai kirjoittaa valmiiksi niin käyn hakemassa juhlapäivänä."
[/quote]
Jos ei yhtään tunne tai tiedä niin joku tavara voi olla tosi hyödytön...Tai sitten lahjakortti kasvohoitoon tms.