Mistä "tasokkaat" pariskunnat juttelevat?
Usein sanotaan, että pitää olla "omantasoinen" mies , että voi kotona keskustella. Mistä te sitten kotona keskustelette?
Kommentit (76)
Sori -15- niin se nyt vaan on että puhuminen sujuu, mutta tulee aika vähän kirjotettua niin virheitä tapahtuu, nythän alan tuota tosissaan preppaamaan. -2-
Meillä on puhuttu tasa-arvoisesta avioliittolaista ja kirkon suhteesta siihen, lasten kouluasiaa, sukulaisten perhetilanteesta, mietitty uuden vuoden viettoa, puhuttu eduskuntavaaleista ja miten niissä käy ja sitä sun tätä. Me ollaan molemmat kovia puhumaan ja keskustellaan paljon kaksin ja perheen voimin.
Kaikesta mitä edeltävätkin. Politiikasta, kulttuurista, kirjallisuudesta jne.
En jaksaisi pitkään kumppania joka ei ole kyvykäs tai halukas keskustelemaan.
Suomen kuvataiteen kultakauden teoksista. Vaihdamme ruotsin toki ranskaksi jos on sisäkengät jalassa päivällisellä ja jälkiruuaksi jotakin liekittyä.
Meillä puhutaan suoraan siis tyyliin "henkisi haisee" tai halveksuttavasti maahanmuuttajista, vaikka ollaan kaksikielinen perhe ja itse olen 'tasokas' maahanmuuttaja :)
Me ollaan puhuttu mm. aivojen plastisuudesta, kannabiksesta, homoliitoista, nälkäpelistä, peli-illan järjestämisestä, nukkumisesta, siivoamisesta.
Siis tämän viikonlopun aikana ollaan puhuttu noista, ja muustakin. Ollaan ihan tavallinen keskiluokkainen pari. Rauhallisia ja hiljaisia, ei mitenkään puheliaita.
Tasokkailla pareilla on varmaan tyylikkäämmät puheenaiheet. :)
Lasten kasvatuksesta ja lapsista muutenkin, työasioista, kirjoista, maailman tapahtumista, läheisistä ihmisistä, harrastuksista, elämäntaidoista ja itsetuntemuksen kehittämisestä, tunteista.
Me ollaan aika hiljaisia ihmisiä ja lasten mekastus vie usein voimat siinä määrin ettei illalla jakseta keskustella kuin ihan välttämättömimmät asiat, mä oon tasokkaasti koneella ja mies katsoo jotain leffaa.
Me ollaan varmaan tasottomia kun esim. homoliitoista ei ole tarvinnut ikinä keskustella (kummallekin päivänselvää, että tietenkin homoille pitää perustuslain mukaankin taata samat oikeudet kuin muille). Samoin monet muut asiat, joista jotkut jaksaa jauhaa, on meille ihan turhia, koska olemme käytännössä samaa mieltä eikä esim. yhteiskunnalliset kysymykset vaan kiinnosta. Kummankin mielestä kannabiksen saisi laillistaa, aluksi lääkekäyttöön (jotta hitaille jää aikaa totutella ajatukseen), ja sitten kokonaan. Uskonnot eivät paljonkaan kiinnosta, koska jokainen tulee uskollaan autuaaksi, eikä meistä kumpikaan usko mihinkään toisten määräämiin uskontokuvioihin eli hengellisyys on niin henkilökohtaista, ettei siitä tarvitse jutella. Niinpä sitten puhutaan ihan päivittäisiä juttuja lapsista, kodista, kyydityksistä jne. Seksiäkin vongataan yleensä hiljaisuudessa ja kosketellen. Mä en kyllä enää kestäisikään mitään jatkuvaa höpötystä turhanpäiväisistä aiheista (joita, let's face it, suurin osa aiheista on). Meidän tasokkuudesta en tiedä, mutta koulutusta löytyy kyllä runsaasti. Kumpikin saa töissä käyttää aivojaan ihan riittävästi.
Miehen kirurgintyöstä ja naisen juristintyöstä, Frederic Chopinin musiikista, Dostojevskin kirjallisuudesta, Karibian meren risteilystä...
"Keskustelemme tieteestä, politiikasta, filosofiasta ja kirjallisuudesta."
...ei. Ei ei ei. Oman havaintoni mukaan oikeasti fiksut ihmiset eivät "keskustele tieteestä" tms., vaan keskustelevat keskustelua, joka polveilee sinne, tänne ja takaisin, ehkä sivuten "tiedettä", sitten vaikka sitä Putousta, seuraavaksi Marxia tai mitä hyvänsä. Sellainen keskustelu on oikeasti hedelmällistä, luovaa ja avartavaa, eikä jäykkää oman sivistyneisyyden runkkailua, "tieteestä keskustelua".
(Joo, menee sydämeen joka kerta tuo "tieteestä keskustelu")
Minkälainen on tasokas pariskunta??? Miten näin moni on voinut tunnistaa itsenstä sellaiseksi, kun kukaan ei ole määritellyt termiä?
Meillä on puhuttu tässä viikonlopussa mm. homoliitoista, osakkeiden ostamisesta, rahojen siirtämisestä Nordaxiin, lasten harrastuksista ja kouluasioista, pohdittu joululahjoja ja analysoitu elokuvia.
Viineistä, politiikasta, oman kaupungin piireistä, lenkille lähdöstä, lentolipuista, mökin hankinnoista, siitä kuka siivoaa ja minne mennään lounaalle. Sekä tuottavista rahastoista ja laskettelukamoista. Mutta myös ikääntyvistä vanhemmista, teinien hölmöilyistä, sairausista ja parisuhteesta. Muustakin varmaan.
Ukkoni jotain jorisee ja mä sit siihen koitan jotain sanoa ja sit se teilaa mun mielipiteen. No, pomo arvelee johtavansa kotonakin ;)
Kimppakivakavereistamme, kirjallisuudesta, lasten jouluyllätyksistä, tasa-arvoisesta avioliittolaista, poliitikoista, pikkujouluista, ensi viikon hoitojärjestelyistä, suhteestamme... Aika paljon vain heittelemme kepeää juttua ja kaksimielisyyksiä, joita lapset ei ymmärrä. Keskustelut pulpahtelee, jos niikseen tulee.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 22:41"]
Minkälainen on tasokas pariskunta??? Miten näin moni on voinut tunnistaa itsenstä sellaiseksi, kun kukaan ei ole määritellyt termiä?
[/quote]
Voit tarkistaa kriteerit Eliittikumppaneiden sivulta.
Me ainakin vitsaillaaan jatkuvasti, naureskellaan maailmanpolitiikan kiekuroille ja visioidaan uusia projekteja (työhön, matkustamiseen, firmaan liittyen). Lapsia tietysti aina vaan ihastellaan ja kertaillaan illalla miten suloisia ne on. Mies puhuu lakiasioita ja minä yritän esittää kiinnostunutta.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:05"]
Ja kymmenen vuotta ulkomailla tekee että yhdyssanat tulee kirjotettua väärin. Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille. -2-
[/quote]
Mä olen asunut ulkomailla 24 vuotta, eikä se ole mun äidinkielentaitoa huonontanut yhtään. Miten sitä muka oman kielensä unohtaisi? Näköjään luet suomalaista tekstiäkin netistä koko ajan.
[/quote]
Kyllä sen vain helposti unohtaa, varsinkin jos lähipiiri ei koostu pelkästään toisista suomalaisista, mikä on yllättävän yleistä.
T: Toinen oikeankirjoituksen "unohtanut" ulkosuomalainen :)
[/quote]
Mä en tuollaisia Suomi-ghetossa eläviä ulkosuomalaisia tiedäkään, missä niitä on? Mulla saattaa mennä kuukausia, etten puhu arjessa suomea kenenkään kanssa, mutta kyllä siihen netissä lähes päivittäin törmään, koska käytössä on Facebook ja suomenkieliset uutissivustot. Suusta saattaa siis tulla hieman kankeasti pari ekaa sanaa, mutta ei se oikeinkirjoitus mihinkään katoa, jos sen on osannut. Eri asia tietysti on, ellei sitä ole koskaan hallinnutkaan.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 21:05"]
Ja kymmenen vuotta ulkomailla tekee että yhdyssanat tulee kirjotettua väärin. Mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille. -2-
[/quote]
Mä olen asunut ulkomailla 24 vuotta, eikä se ole mun äidinkielentaitoa huonontanut yhtään. Miten sitä muka oman kielensä unohtaisi? Näköjään luet suomalaista tekstiäkin netistä koko ajan.
[/quote]
Kyllä sen vain helposti unohtaa, varsinkin jos lähipiiri ei koostu pelkästään toisista suomalaisista, mikä on yllättävän yleistä.
T: Toinen oikeankirjoituksen "unohtanut" ulkosuomalainen :)