Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaisitko töitä, jotka on lauantaisin ja sunnuntaisin klo 14-16 ja 19-21?

Vierailija
06.10.2021 |

Töitä olisi siis klo 14-16 ja 19-21 viikonlopun kumpanakin päivänä, välissä 3 tunnin palkaton vapaa. Palkka alle 11 €/h, sunnuntaisin ja muina pyhäpäivinä tuplat, ei muita lisiä. Vuoden määräaikainen sopimus, koeajasta voidaan ehkä neuvotella, ehkä ei. Ottaisitko tällaisen työpaikan vastaan? Pitäisikö työttömien ottaa?

Kyse on muuten oikeasta työpaikkailmoituksesta, jossa etsitään henkilökohtaista avustajaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin. Saa jalan oven väliin ja sitä kautta työkokemusta ja enemmän töitä jatkossa.

Siis minkä oven väliin? Sen avustettavan joka ei tarvitse sinua kuin nuina kahtena päivänä muutaman tunnin pätkissä :D

Vierailija
22/25 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kannattaisi työnantajan ottaa kaksi eri työntekijää. Ei tulisi typerää taukoa väliin yhdelle. 

Sittenhän siinä olisi 2 työntekijää, jotka saisi vaivaiset 4 tuntia työtä viikossa. Kuinka moni sitoutuu sellaiseen joka viikonlopuksi muutaman kympin takia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain sillä ehdolla, että työpaikka olisi alle 15min kävelymatkan päästä kotoani JA välillä saisi myös vapaan viikonlopun. 

Samaan tapaan minäkin eli jos työ(nteko)paikka olisi korkeintaan kilometrin päässä ja jos välillä saa oman, hyvissä ajoin tehdyn ilmoituksen perusteella pitää joko koko viikonlopun taikka joko lauantain tai sunnuntain vapaata, tarvetta minulla on noin kaksi viikonloppua ja 2-4 joko lauantaita tai sunnuntaita vuodessa. Nuo vapaatarpeet tiedän kuukausia aiemmin ja pitkässä työsuhteessa ne voitaisiin sopia lomiksi, minulla ei ole tarvetta pitää lomaa viikkokausia yhteenmenoon.

Näin alalle kouluttautumattomana naisena vain naisen avustajaksi, jos työhön kuuluu peseytymisessä avustamista, tosin jotkut miehethän hakevatkin avustajaa vain esim. työhön/opiskeluun/harrastamiseen/autonkuljettaja-tavarankantajaksi. Enkä ulkoiluta koiria yksini, joten on aivan sama onko kyseessä lemmikki vai avustakoira, sen kunnon lenkitys ei ole minun hommaani. Muuten kyllä koira voi kulkea mukana.

Vierailija
24/25 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon kannattaisi työnantajan ottaa kaksi eri työntekijää. Ei tulisi typerää taukoa väliin yhdelle. 

Sittenhän siinä olisi 2 työntekijää, jotka saisi vaivaiset 4 tuntia työtä viikossa. Kuinka moni sitoutuu sellaiseen joka viikonlopuksi muutaman kympin takia? 

Sunnuntaityöstä tuplapalkka, joten kyllä, jos paikka olisi ollut lähellä, olisin hyvinkin saattanut kysynyt lisää, siihen aikaan kun minulla oli vain osa-aikatyö arkiaamuisin. Mutta että olisi arkitöitten lisäksi kaksi, vieläpä kaksiosaista, työpäivää viikonloppuna? Ei kiitos, ei enää 7-päiväistä työviikkoa!

Osa-aikatöiden ja kahden tai useamman työnantajan palveleminen johtaa helposti siihen, että aina on takaraivossa ajatus, milloin pitää lähteä seuraavaan hommaan, taasko pitäisi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, tuleeko hankalaa luppoaikaa kaukana kotoa. Työviikosta voi tulla 7-päiväinen, on paljon kulkemista ja ehkä vaatteiden/varusteiden vaihtoa ja ne tienestit? Ei kovin kummoiset, varsinkaan siihen nähden kuinka sidottu on. Avustajana en ole toiminut, mutta ihmettelen, miksi se ei ole kunnilla, eikö tuotakin työtä voisi järjestää järkevämmin?

Vierailija
25/25 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunntain kolme tuntia on bruttona ehkä 66 euroa tms ja yli kolme tonnia vuodessa, joten sen kyllä ottaisin, jos muuten samoille palkoille pääsy olis vaikeeta. Lauantaivuoron pyytäusin nakittamaan jollekulle toiselle. Mutta eihän tähän yhtä ja oikeaa vastausta ole, riippuu ihan omasta elämäntilanteesta, työnantajasta, työnkuvasta, matkoista ja ties mistä.

Ja mä kyllä ite naisena avustan mieluummin miehiä kuin nipottavia oman sukupuolen edustajia jotka kyttää jokaista liikettä ja mikromanageeraa koko ajan. Ja vaikken lähäri ookkaan, niin kyllä kerran kolmeen tuntiin voi yhden vaarattoman vammaisen miehen suihkuttaa ja pestä, oon kuulkaa ihan harrastanu yhen yön suhteitakin humalaisten itteäni vahvempien nuorten miesten kanssa, joten en ymmärrä tätä miespelkoa. Parturissakin tukka pestään.