Miten hälyttäviä nämä piirteet on seurustelukumppanissa?
Tyyppi on enimmäkseen aivan ihana ja hurmaava mutta välillä myrkyllinen. Toisaalta huomaan että hän kaipaa paljon huomiota, ihailua, kuuntelua ja empatiaa, kun annan noita paljon, hänkin on todennäköisemmin ihana. Parhaimmillaan hän on todella hyvä kuuntelija, viisas, järjestää ihania yllätyksiä, huumorintajuinen, minua arvostava, kunnioittava ja huolehtiva. Meillä on samat arvot ja syvä yhteys. Rakastan häntä.
Ja sitten huonoihin puoliin: Ajoittain tosi ilkeitä sanoja heikkoihin kohtiini aurinkoisesti hymyillen. Iskut tulee yllättäen ja satuttaa. Sitten sellaista että kun möhlin jossain asiassa niin hän toteaa että hän itse on toiminut vastaavassa tilanteessa paljon paremmin. Lisäksi seurasta pois sulkemista kun ollaan yhdessä jossain, ei anna mulle suunvuoroa tai elein sulkee pois keskusteluista toisten kanssa. Toisaalta välillä jossain toisessa seurassa antaa tilaa ja ottaa huomioon. Sitten kun hänellä on huono päivä, on todella itsekäs. Vaatii huomiota ja hoivaa, sivuuttaa mun asiat täysin tai töksäyttyttää ilkeästi niihin. Olenkin oppinut että välillä on annettava estradi kokonaan hänelle, tehdään kuten hän toivoo, hän saa kaiken hiomion vaikka olisin väsynyt.
Ja sitten taas tulee ajanjakso jolloin hän on aivan superhuomaavainen ja ymmärrämme toisiamme puolesta sanasta.
Noi huonot puolet arveluttaa, olen miettinyt eroakin mutta se rakkaus ja syvällinen yhteys mitä välillä on, on saanut jatkamaan. Nyt mietin vakavaa sitoutumista häneen - mutta kannattaako? Välillä olen ollut niin ahdistunut kun hällä on huonoja päiviä. Ollaan puhuttu ja hän on pyytänyt anteeksi mutten usko et täysin pystyy muuttumaan.
Kommentit (52)
Googlaa narsisti. En suosittele ottamaan elämääsi pysyvästi tuollaista ihmistä, voit vain hävitä.
Kysy rohkeasti miksi toimii noin. Kontrolloivalta ja itsekeskeiseltä vaikuttaa, tajuaako itsekään sitä ellei ota puheeksi.
Mä tein joskus 'pro ja con' listan seurustelukumppanistani. Päätin sen jälkeen, että hyvät puolet riittivät sietämään myös niitä huonoja puolia. Valehtelin itselleni, koska halusin kovasti ajatella niin. Heitin hukkaan viisi vuotta huonossa suhteessa ja niitä en saa koskaan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy rohkeasti miksi toimii noin. Kontrolloivalta ja itsekeskeiseltä vaikuttaa, tajuaako itsekään sitä ellei ota puheeksi.
Ollaan juteltu. On kertonut vaikeista ihmissuhteistaan ja vaativasta isästään lapsuudessa. On puhunut luonteestaan. Välillä vähättelee huonoa käytöstään, välillä pyytää anteeksi jopa ilman että itse otan puheeksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan juteltu. On kertonut vaikeista ihmissuhteistaan ja vaativasta isästään lapsuudessa. On puhunut luonteestaan. Välillä vähättelee huonoa käytöstään, välillä pyytää anteeksi jopa ilman että itse otan puheeksi.
Ap
Tuuliviiri. Tulee aina purkamaan traumojaan lähihenkilöönsä.
Narsisti, pakene. Ja jos et usko, niin älä sitten valita jälkikäteen.
Ovat hälyttäviä. Luota intuitioosi ja juokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTuuliviiri. Tulee aina purkamaan traumojaan lähihenkilöönsä.
Asuin tällaisen pariskunnan alakerrassa joskus. Joka viikonloppu mies itki, siis oikeasti itki, sitä miten vaikeaa hänellä oli ollut koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ovat hälyttäviä. Luota intuitioosi ja juokse.
Tämä. Selkeästi intuitiosi varoittaa, koska et olisi muuten kirjoittanut tätä aloitusta. Sisimmässäsi tiedät, että tämä ei ole oikein.
Kannattaa lukee tää kirja: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Gift_of_Fear
Intuitioon luottaminen voi pelastaa henkesi.
Ei kannata. Älä tuhlaa elämääsi ihmisen kanssa, joka kohtelee sinua huonosti. Rakkaus on sellaisesta suhteesta kaukana, jossa toista satutetaan tahallaan. Minua ei kohdeltu edes tahallaan huonosti, vaan olin naimisissa miehen kanssa, jonka kanssa olimme vain kertakaikkiaan niin eri luonteisia, elämäntapamme ja toiveemme olivat erilaiset, että kumpikin joutui tekemään liian isoja kompromisseja, eikä kummallakaan ollut suhteessa hyvä olla. Ei ikinä enää huonoa suhdetta minulle. Sen verran pitää osata itseään arvostaa, että on vain sellaisessa suhteessa, jossa kumpikin haluaa aidosti toiselle hyvää, eikä missään tilanteessa vähättele, latista, arvostele, hauku, kontrolloi, rajoita tai tee muutakaan ikävää kumppanilleen.
Olen löytänyt lopultakin itselleni täydellisesti sopivan ihmisen ja vasta nyt ymmärrän, ettei parisuhteen kuulu olla jatkuvaa mielensäpahoittamista, jatkuvaa riitelyä, kompromisseja, ahdistavaa oloa yms. Hyvä kumppani kohtelee joka tilanteessa arvostaen ja suhteessa on hyvä mieli jokaisen tapaamisen jälkeen. Hyvässä suhteessa asiat sujuvat automaattisesti mukavasti. Kun kumppanit ovat toisilleen sopivat, niin mistään ei tarvitse vääntää, eikä tule tilanteita, joissa toisen mieli pahoittuu.
Hyvät hetket eivät riitä pelastamaan onnettomia hetkiä, joten älä edes harkitse tuollaisen kanssa elämistä.
Enpä olisi päivääkään tuollaisen ihmisen kanssa, en edes ystävyyssuhteessa saati sitten parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tee miltä itsestäsi tuntuu, luulisi että eroon pääsee jos siltä alkaa tuntumaan. En oikopäätä ottaisi yhteistä asuntovelkaa, seurailisin yrittääkö muuttaa käytöstään toivottuun suuntaan.
Minkälaisia loukkauksia hän siis sanoo esimerkiksi?
Mitä kauemmin olette yhdessä, sitä vähemmän näkyy niitä hyviä puolia. Hän vie suhteenne huonoon jamaan ja sinut todella ahdistuneeksi ja sen jälkeen läväyttää eteesi hurmaavan puolensa ja hetken taas kaikki on niin ihanaa. Tätä rumbaa tulee elämäsi olemaan jatkossa, jos tuon kanssa jatkat.
Juokse ja kovaa jos pätkääkään arvostat sieluasi ja elämääsi.
Olkaa kiltit ja vastatkaa tähän, mulle olis tosi tärkeää saada ihan ulkopuolisten näkökantaa.
Ap