Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hälyttäviä nämä piirteet on seurustelukumppanissa?

Vierailija
06.10.2021 |

Tyyppi on enimmäkseen aivan ihana ja hurmaava mutta välillä myrkyllinen. Toisaalta huomaan että hän kaipaa paljon huomiota, ihailua, kuuntelua ja empatiaa, kun annan noita paljon, hänkin on todennäköisemmin ihana. Parhaimmillaan hän on todella hyvä kuuntelija, viisas, järjestää ihania yllätyksiä, huumorintajuinen, minua arvostava, kunnioittava ja huolehtiva. Meillä on samat arvot ja syvä yhteys. Rakastan häntä.

Ja sitten huonoihin puoliin: Ajoittain tosi ilkeitä sanoja heikkoihin kohtiini aurinkoisesti hymyillen. Iskut tulee yllättäen ja satuttaa. Sitten sellaista että kun möhlin jossain asiassa niin hän toteaa että hän itse on toiminut vastaavassa tilanteessa paljon paremmin. Lisäksi seurasta pois sulkemista kun ollaan yhdessä jossain, ei anna mulle suunvuoroa tai elein sulkee pois keskusteluista toisten kanssa. Toisaalta välillä jossain toisessa seurassa antaa tilaa ja ottaa huomioon. Sitten kun hänellä on huono päivä, on todella itsekäs. Vaatii huomiota ja hoivaa, sivuuttaa mun asiat täysin tai töksäyttyttää ilkeästi niihin. Olenkin oppinut että välillä on annettava estradi kokonaan hänelle, tehdään kuten hän toivoo, hän saa kaiken hiomion vaikka olisin väsynyt.

Ja sitten taas tulee ajanjakso jolloin hän on aivan superhuomaavainen ja ymmärrämme toisiamme puolesta sanasta.

Noi huonot puolet arveluttaa, olen miettinyt eroakin mutta se rakkaus ja syvällinen yhteys mitä välillä on, on saanut jatkamaan. Nyt mietin vakavaa sitoutumista häneen - mutta kannattaako? Välillä olen ollut niin ahdistunut kun hällä on huonoja päiviä. Ollaan puhuttu ja hän on pyytänyt anteeksi mutten usko et täysin pystyy muuttumaan.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on huono olla toisen kanssa, niin mikä estää eroamasta. Etsi sellainen jonka kanssa viihdyt ja ei ole ilkeä.

Vierailija
42/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pystyt suhtautumaan miehen kiukkuun samalla tavalla kuin lapsen tai koiranpennun kiukkukohtauksiin, niin voit ohittaa ne lempeän ymmärtäväisesti. Jos taas niistä jää epämiellyttävä ja pelokas olo, niin ei kannata jatkaa suhdetta.

Ei kannata silti jäädä. Parisuhde on niin läheinen ja intiimi suhde. Tuollaiseen voisi pitää sopivalta etäisyydeltä välit jos olisi vaikka äiti tai anoppi ja asuisi eri osoitteessa. Mutta jaat hänen kanssa sängynkin ja kanssakäyminen on päivittäistä ja läheistä. 

Koska vaikka nyt pystyisitkin sivuuttamaan nuo satuttavat sanat lempeästi, niin sullekin tulee vielä heikkoja hetkiä. Hetkiä jolloin oikeasti tarvitsisit jonkun kannattelemaan. Ja sitä kannattelua et voit luottaa miehesi antavan, vaan hän saattaa lyödä lyötyä kun olet heikoimmillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep jep… mahdatkohan olla mun exän kanssa? 21 vuotta jaksoin katsella tuollaista. Tällä kokemuksella sanon että juokse ja lujaa äläkä katso taaksesi.

Vierailija
44/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pitää mielessä se, että seurustelun alkuvaiheessa jokainen mies yrittää esittää sinulle parasta puoltaan. Tämä on hänen parempi puolensa.

Vierailija
45/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pitää mielessä se, että seurustelun alkuvaiheessa jokainen mies yrittää esittää sinulle parasta puoltaan. Tämä on hänen parempi puolensa.

On niitä sellaisiakin, jotka eivät vaivaudu teeskentelemään edes alussa.

Vierailija
46/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arto?

Vierailija
47/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse!

Vierailija
48/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat hälyttäviä. Ihanakin ihminen sössii kaiken kun alkaa myrkyttää. Negatiiviset asiat kasaantuvat ja kohta sitä taas toinen osapuoli menettää itsensä eikä enää osaa olla normaalisti ja rennosti.

Vierailija
49/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa pitemmissä suhteissani on ollut alusta asti välillä hetkiä tai asioita, jotka eivät ole olleet kuten toivoisi. Toimivia suhteita ovat kuitenkin olleet. Toinen osapuoli on vain ihminen. Välillä ihan huippu ärsyttävä ja välillä ihan huippu ihana. Ihmeellistä olisi löytää ihminen joka olisi ihan joka hetki huippu ihana. Osaa sanoa oikeat sanat. Osaa toimia oikein joka hetki. Ihminen, jossa mikään ei koskaan ärsytä. Ei sellasta oo olemassakaan. Vähän me kaikki toisiamme joudutaan välillä sietämään, jos parisuhteessa halutaan elää.

Vierailija
50/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittava ja kuormittava tyyppi. Ja joo, tietenkin hän muistaa aina välillä olla ihana koska haluaa että pysyt edelleen siinä etkä lähde lätkimään. Sitten kun taas luotat että onpas tuo kuitenkin niin ihana, niin voikin iskeä johonkin heikkoon kohtaasi ja nauttia satutetusta ilmeestäsi. Tietysti hänelle mukavaa kun voi kaataa huonot päivänsä sinun ymmärtäväiseen niskaasi.

Ei tuosta mitään hyvää seuraa. Ennusteeni: pysyt vuosikaudet tuossa edes takaisin sahaavassa suhteessa ja asiat luisuvat pikkuhuljaa kurjempaan suuntaan.  Toivot että toinen muuttuu kun vaan muistat olla ymmärtäväinen ja kärsivällinen. Mikään ei muutu kuin huonompaan suuntaan. Itsetuntosi murenee ja loukkaukset pahenevat sitä mukaa.

Ei ole muuten mitään väliä miksi tuo tyyppi tekee mitä tekee. Sen hän saa ihan itse setviä ja korjata. Se millä on väliä on että hän kohtelee toisia huonosti eikä sellaista tarvitse pitemmän päälle sietää oli syy mikä tahansa.

Vierailija
51/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tursu tukkoon ap.

Miten mones provo tuo aloituksesi tänään on?

Olet sairas yksilö, luultavasti sairastat maanis-depressiivistä tautia.

Eli kaksisuuntaista mieliala häiriötä.  Ja sillehän sinä itse et tietenkään voi mitään, enkä sitä arvostelekaan.    Eihän kukaan meistä voi valita sairauksiaan.  Sillä ainoakaan ihminen ei koskaan valitsisi itselleen syöpää tai vakavaa mt-sairautta, tai sairautta jossa hän jossain vaiheessa joutuu pyörätuoliin, koska jalat joudutaan amputoimaan  (diabetes).

Mutta sun kohdallasi ap, ei näistä ole kyse. 

Sä teet tänne päivittäin useita sairaaloisia aloituksia, joita itse pidät hengissä, itse kommentoimalla.

Valehtelet törkeästi ja ylimielisesti kaikille palstalaisille ja naurat omassa mielessäsi, miten tyhmiä ja lapsellisia ihmisiä ketjussa on, kun he uskovat kaikki mitä sinä kirjoitat.

Voi olla ikävää sun itsetunnollesi, että älykkäät ja koulutetut ihmiset näkevät sun läpi.

Palstalla on paljon runsaasti lukijoina ihmisiä, joilla akateeminen loppututkinto, niin psykologiassa, kuin sosiaalipsykologiassa ja kuin muissakin sosiaalisen ja yhteiskunnallisten aloilta.

Toisnaan jotkut jotkin psykiatritkin eksyvät näille palstoille.

Toinen mahdollisuus on se, että olet toimittaja tms.  jonka tehtävä on laatia palstoille ja juuri tälle palstalle sellaisia aloituksia,  että keskustelu ja väittely ja muiden syyllistäminen ja halveksunta ja ivaaminen on taattua.  Näin se toinen puoli aktivoituu, eli heidän puolustajansa.

Ja Hejaa, keskustelu käy kiivaana ja pitkänä ja Sanoma Oy:n osakkaiden tulos on taas taattu.

Mutta eipä mitään.  

Semmota elämä on.  On ollut aina.  Se on raha joka määrää tämän elämän ja koko maailman tahdin.

Turpa tukkoon paskakasa.

Vierailija
52/52 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hänen nimensä on Jukka niin juokse ja lujaa!

Been there,done that.