Asiallinen kysymys koskien mm. Jouluapu-perheitä
Moni kertoo ,että on pelko ettei ole rahaa jouluruokaan. Joo, todella ikävää jos näin on. Mutta, mä sitä mietin, että kun jouluruokahan on periaatteessa aika edullista...Lanttu/porkkana/perunalaatikot, rosolli jne. Että jos perheissä syödään normiarkena jotain ruokaa, niin luulis että joulunakin olisi rahaa ruokaan. Ja ellei oikeasti ole, niin eikö sossusta saa?
Kommentit (6)
Onko.ne sit koko vuoden ilman ruokaa ja vaippoja vai
Sitä kinkkua ei ole pakko olla koko sian persauksen verran. Sitä saa siivuinakin parilla eurolla.
Minä mietin ihan samaa. Meillä on tosi kurjasti rahaa tälle joululle, mutta ruokaa onneksi on. Lanttu- ja purkkanapusseja on ollut pitkin syksyä 2kg/1€, laatikkoa tulee vaikka millä mitalla pikkurahalla. Kinkku ollut halvimmillaan 2,99€/kg, eli n.20€ iso kinkku, josta syö monta päivää. Kirjolohta 4-5€/kg.. Perunaa ostin 5kg/ 1€. Näillä jo pärjää. Se, mitkä tänä vuonna jää ostamatta on mm. Mäti, tilli, persilja, erikoissalastit, viinirypäleet, pähkinät, jouluoluet, viinit.. Tuollaisesta pikkusälästä tulee hurja summa lopulta, mutta perus jouluruoka EI OLE KALLISTA.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 18:55"]Minä mietin ihan samaa. Meillä on tosi kurjasti rahaa tälle joululle, mutta ruokaa onneksi on. Lanttu- ja purkkanapusseja on ollut pitkin syksyä 2kg/1€, laatikkoa tulee vaikka millä mitalla pikkurahalla. Kinkku ollut halvimmillaan 2,99€/kg, eli n.20€ iso kinkku, josta syö monta päivää. Kirjolohta 4-5€/kg.. Perunaa ostin 5kg/ 1€. Näillä jo pärjää. Se, mitkä tänä vuonna jää ostamatta on mm. Mäti, tilli, persilja, erikoissalastit, viinirypäleet, pähkinät, jouluoluet, viinit.. Tuollaisesta pikkusälästä tulee hurja summa lopulta, mutta perus jouluruoka EI OLE KALLISTA.
[/quote]
Mutta kun ukko kävi sossun joulurahalla ottaa tribaalin käsivarteen ja sit oli tytsyjen pikkujoulut niin baariinki meni rahaa, röökikään ei ilmasta oo..tyhjästä on paha nyhjästä edes sitä lanttulaatikkoa, ja joulupulloonkin olis säästettävä, muuten on ukon joulu pilalla..ymmärrystä vähän, pyydän!!
Mä mietin ihan samaa. Että mitä ne normaalisti kokkaa?
Tajuan pienituloisten ahdingon. Eilen tein yhden aloituksen, kun eräs perhe toivoo hartaasti 80m2 verran laminaattia, 10m2 keittiöön uusia kaappeja. Yksi perhe taas toivoi teippivaippoja ja vessapaperia. Niin ja yksi auton korjausta.