Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opintojen suoritusjärjestys (AMK, terveysala)

Vierailija
06.10.2021 |

Olen melko vasta aloittanut opinnot ja sain jo paljon hyväksilukuja avoimen puolelta.

Opettajan kanssa suunnittelimme erästä toisen vuoden kurssin käymistä, jonka olisin voinut käydä kätevästi kotoa käsin ja säästää aikaa. Tähän eräs taho tuli sitten väliin ja kielsi sen käymisen, koska sen tai muut vastaavat saa kuulemma käydä vasta toisena tai kolmantena vuonna.

En löytänyt tutkintosäännöstä perusteita tälle enkä myöskään oikein ymmärrä mikä järki tässä on, koska minulle kuitenkin jo aloitusvaiheessa hyväksiluettiin toisen tai kolmannen vuoden teoriaopintoja eli toisin sanoen voin kyllä saada suoritusmerkinnät vaikka kolmannen vuoden opinnoista jo eka vuonna, jos vain teen ne jossain muualla tai olen tehnyt ne jossain muualla.

Olen muutenkin saanut töykeitä kommentteja ja pelkään arvovaltakonfliktin vaikuttavan viestintää, jos tässä joku vaikka on ymmärtänyt jotain väärin, mutta ei kehtaa myöntää sitä eivätkä opettajat uskalla astua tämän varpaille korjaamalla.

Onko tällaista sääntöä oikeasti olemassa missään ja mihin kannattaisi olla yhteydessä, jos haluaa tähän helpotusta? Rehtorille kirjoittamista olen miettinyt.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opiskelen Laurea-ammattikorkeassa tradenomiksi. En ole tehnyt aiempia opintoja, näin ollen en ole tietenkään saanut hyväksilukuja. Mutta olen siis ihan loppusuoralla ja teen opparia ja valmistun siis kahdessa vuodessa. Ei ainakaan Laureassa ole mitään tuollaista sääntöä. Omaan tahtiin saa opiskella ja niin nopeasti kuin haluaa. Kouluthan saavat rahaa jokaisesta valmistuneesta, joten en ymmärrä mikä pointti tuossa on, että kiellettäisiin ottamasta kursseja🤨

Vierailija
2/2 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse opiskelen Laurea-ammattikorkeassa tradenomiksi. En ole tehnyt aiempia opintoja, näin ollen en ole tietenkään saanut hyväksilukuja. Mutta olen siis ihan loppusuoralla ja teen opparia ja valmistun siis kahdessa vuodessa. Ei ainakaan Laureassa ole mitään tuollaista sääntöä. Omaan tahtiin saa opiskella ja niin nopeasti kuin haluaa. Kouluthan saavat rahaa jokaisesta valmistuneesta, joten en ymmärrä mikä pointti tuossa on, että kiellettäisiin ottamasta kursseja🤨

OK.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla