Olenko ainoa, jolle kuukuppi aiheuttaa hirveät kivut?
Täällä ihmiset kehuvat kuukuppia maasta taivaaseen. Ja joo tykkään itsekin. Vuodan runsaasti ja kuukupilla pärjää ekat päivät paremmin kuin tamponeilla, joista imukykyisimmätkin tulevat läpi tunnissa. Mutta en vain pysty käyttämään sitä! Saan kupin hyvin paikalleen, mutta kun se aukeaa emättimessä ja tyhjiö muodostuu, seuraa kamala kipu koko alamahalla. Kipua kestää 1/2 tunnista yli tuntiin, joten mistään pienestä vihlaisusta ei ole kyse. Tästä syystä olen joutunut jatkamaan tamponien käyttöä. Ja olen kyllä yrittänyt monen vuodena ajan, mutta ei vaan sovi mulle. Harmittaa. :-(
Kommentit (8)
Oletko kokeillut liukastetta tms? Jos emättimesi iho on todella kuiva ja herkkä niin tyhjiön venytys voi "repiä sitä". Minulla oli sama ongelma, sen tosin huomasi myös tamponia käyttäessä. Aloin käyttää intiimialueelle tarkoitettua voidetta eikä kipua ole enää. Ja se oli siis nimenomaan sisällä emättimessä tuntuvaa repivää kipua. Nyt käytän voidetta satunnaisesti, en tarvitse sitä joka päivä
Mulla sattuu kans mutta käytän siitä huolimatta. On se niin luksusta kun tarvii vaan aamulla ja illalla tyhjätä kuppi, sen jälkeen vähän aikaa sattuu mutta lopun aikaa voi olla kun menkkoja ei olisikaan.
Ei oo kyllä kuivuudesta kysymys. Kipu ei tunnu emättimessä vaan ylempänä. Tuntuu kuin kuppi imasis sisuskaluja alaspäin. :-/ Ja mäkin käyttäisin jos toi tyhjentäminen kahdesti päivässä riittäis. Joudun ekoina päivimä tyhjentämään 2-4 tunnin välein. Niin usein en sitä kipua kestä.
Täysin sama juttu. Suht kestettäviä kuukautiskipuja pahensi 1000%.
Tietääkö joku mistä tuo johtuu? Itse oon arvellut, että jotenkin se siitä tyhjiöstä aiheutuu. En vaan tajua miksi. Mitään vikaa ei minussa ole kuitenkaan todettu. Joku endeometrioosi vois ihan ymmärrettävästi aiheuttaa... ja hassua tässä on se, että olen kaksi lastani synnyttänyt lähes kivuttomasti ja sit yksi pieni silikonipala aiheuttaa tämmöistä.
Mulla yhtäkkiä vuosien käytön jälkeen tuli eilen kipu tyhjennyksen jälkeen ylävatsaan. Yöllä heräsin kipuun, kävin poistamassa kupin ja kipu helpotti. Tosi omituista, onko muilla kokemusta?
Eikö ole kokemuksia?