Mitä tuotetta ostavia pidät hiukan tyhminä?
Tässä ketjussa ei sitten suututa mistään :) itse pidän hiukan tyhminä juomakaakao- jauhetta ostavia ihmisiä. Samoin valmisruuat..
Kommentit (888)
Vierailija kirjoitti:
Valmisruokia.
Nopeitahan ne on mutta mielestäni maistuvat pahalta, teollisuus puskee läpi.
Makaronit kiehuvat 6 minuuttia ja siinä ajassa kerkiän väsäämään helpon kastikkeen sen sijaan että että lämmittelisin jotain Saarioisten Bologneeseä mikrossa tai lisäisin vettä ja jauhelihaa puolivalmiiseen italianpataan. Monet tuntuvat muös aidosti tykkäävän pakastepitsoista mutta mieluummin syön kotikutoista pitsaa tai sitten karvakäsi-versiota.
Aika monelle valmisruoat ovat kätevä eväs töihin. Voi napata matkalla mukaan jos on jäänyt eväät tekemättä tai unohtunut tms. Toki tykkään kotitekoisesta ruoasta mutta kaupoista löytyy myös monia hyviä eineksiä kunhan malttaa vertailla tuotteita :)
Ehkä mä oon sitten sellainen ruokamoukka jota muut ihmettelis mutta itse tykkään pizzasta kaikissa muodoissa :D itse tehty, ravintolan, pakastepizza, mikropizza. Tai ehkä vain olen aika kaikkiruokainen. Käy niin eksoottinen fine dining kuin kaupan mikropizzakin.
En selannut koko ketjua läpi mutta täällä on varmaan tullut mainittua ylipainoisten herkut tai jonkun epäterveelliset ostokset plus sokeriton limu. Olen itse nuorempana kärsinyt bulimiasta ja tunnen yhden ahmimishäiriöisen niin en kovin helposti ajattele että joku olisi vain "tyhmä" ostaessaan paljon herkkuja. Hieman surulliseksi minut tekevät lähinnä ylipainoiset vanhemmat ostamassa ylipainoiselle lapselleen epäterveellistä ruokaa. Mitä sokerittomaan limuun tulee niin esim. diabetesta sairastava kaverini juo limunsa sokerittomina vaikka muuten saattaakin syödä reippaasti pizzaa, sipsejä tms.
Ne ketkä ostavat Applen AirPodit. Järkyttävän hintaiset ottaen huomioon miten surkea äänenlaatu niissä on.
Vierailija kirjoitti:
Applen tuotteita ostavia. Pahimpia ovat ne, jotka vielä jonottavat jonnekin kauppaan.
Kaikki aktiivisuusrannekkeet, fidgetspinnerit, etc.
Uuden auton ostaminen.
Asunnon ostaminen, etenkin PKS.
Kaikissa yllämainituissa tulee vaikutelma ihmisestä, joka on valmis maksamaan satoja/tuhansia/satojatuhansia puhtaasti muoti-ilmiön takia.
Myönnän, itsekin menin muodin mukana ja hankin itselleni kodin. En vain pystynyt olemaan yhtä cool kuin sillan alla asuvat.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa ei sitten suututa mistään :) itse pidän hiukan tyhminä juomakaakao- jauhetta ostavia ihmisiä. Samoin valmisruuat..
Valmisruoat ovat jossain tilanteissa aivan hyviä tuotteita ja kaakaojuomajauhetta tarvitsee jos tykkää kaakaosta, en usko että kovin moni valmistaa kaakaota esimerkiksi suklaata sulattamalla.
Itse pidän vähän tyhminä ihmisiä ketkä ei osaa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Selvästi kalliimmat versiot jostakin tuotesta kun kaikki tuoteryhmään kuuluvat tuotteet ovat kuitenkin samaa paskaa. (Esim. pesuaineet, hammastahnat, jne.)
Itse yritän aina mahdollisuuksien mukaan ostaa kotimaisia tuotteita, jotka ovat kyllä vähän kalliimpia.
Nämä halvimmat ovat usein ulkomaisia ja vielä tuottajaa riistäviä.
Järkyttävän kalliit vegaaniset, eli lihattomat versiot jostain tuotteesta esim. lihapullat, jauhelihapihvit.
Läskit mitkä ostaa kevyttuotteita
Perssu
Tuhansien eurojen käsilaukkujen.
Mattilanori kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi kalliimmat versiot jostakin tuotesta kun kaikki tuoteryhmään kuuluvat tuotteet ovat kuitenkin samaa paskaa. (Esim. pesuaineet, hammastahnat, jne.)
Itse yritän aina mahdollisuuksien mukaan ostaa kotimaisia tuotteita, jotka ovat kyllä vähän kalliimpia.
Nämä halvimmat ovat usein ulkomaisia ja vielä tuottajaa riistäviä.
Onneksi meillä ei riistetä esim. maatalouden porukkaa ollenkaan. Maitolitrasta saavat ehkä 10% itselleen.
Actimel.
Katsoin kerran Lidlissä, kun lihava äiti ja poika kasasivat hihnalle pizzoja ym. sontaa. Ja sitten perään Actimel-purkkeja (vai oliko Lidlillä joku oma halpisversio tästä).
Voiko olla mitään säälittävämpää.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
En katso voivani tuomita ketään varsinaisesti tyhmäksi... mutta ehkä hiukan helposti lankaan meneväksi. Ihmiset, jotka ostavat huuhaa-luontaistuotteita jotka "tehoavat aivan kaikkeen vaivaan", homeopaattisia "lääkkeitä", energiakiviä, enkelituotteita ja mitä niitä nyt kaikkia onkaan. Oma mummuni osteli sellaisia, eikä hän tyhmä ollut. Uskoi vain kritiikittömästi kaikenlaisiin mainoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 päivää -lehden ostavia ihmisiä. Tai tilaavia.
Eräs pitkän ajan tuttavani tokaisi kerran, että nyt meen kauppaan ja ostan seiskan, purkin kaljaa ja sipsipussin, sit kotiin ja sohvalle!!!
Tämä tuttavani on korkeasti koulutettu, oman menestyksekkään yrityksen perustanut ja sillä ison omaisuuden kerännyt. Harrastuksenaan lukee mm. suhteellisuusteoriaa jne. Mielestäni ei hän ainakaan tyhmä ole.
Jokaisella ihmisellä on jokin quilty pleasure. Jos siitä pystyy häpeilemättä ja avoimesti puhumaan, on se mulle ainaki merkki sinut itsensä kanssa olevasta ihmisestä, joka ei turhaan esitä mitään tiukkapipoista "katson vain dokkareita ja luonto-ohjelmia"-ihmistä.
Tupakkaa ostavia ihmisiä pidän tyhminä.
Lehtipuhallin, ylenmääräinen proteiini.
Vierailija kirjoitti:
Vesipullo!
No mä joskus unohdan vesipulloni jääkaappiin siksi ostan vesipullon. Esim. kun edessä on hellepäivä tai olen menossa junaan pidemmälle matkalle. Ja ulkomailla tietenkin ostan pullovettä.
Niitä jotka jatkuvasti ostavat alholijuomia tai tupakkaa. Mitään muita en pidä ja minusta tämäkin ketju osoitttaa suurta tyhmyyttä ihmisten suhteen ihan näillä viesteillään. Voisi mieluummin ajatella mikä on tyhmin viesti täällä.
Rasvattomia/vähärasvaisia maitotuotteita ostavat, vaikka täysrasvaisia saa melkein samaan hintaan.