Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko teistä outoa, jos joku kaveri haluaisi nähdä aina vaan kahvilassa?

Vierailija
06.10.2021 |

Hän ei siis ikinä kutsu sinua heille kylään, etkä ole kertaakaan päässyt käymään hänen luonaan. Sama juttu toisin päin: jos olet kutsunut hänet luoksesi kylään niin hänellä on aina jotain muuta menoa/syitä, ettei tuo sovi. Hän ei myöskään itse ehdota sitä.

Tutustuin siis yhteen naiseen jo pari vuotta sitten, eikä hän jostain syystä halua vieläkään viettää aikaa muualla kuin kahvilassa. Olen siis itsekin nainen, ja olemme molemmat lapsettomia. Jotenkin ajattelisi, että meillä voisi olla kivaa kun vietettäisiin joskus aikaa toistemme luona vaikka leffojen/pelien parissa, koska ne kiinnostavat molempia. Ja miksei sitä kahvia voisi välillä keittää siinä kotonakin, koska loppujen lopuksi se kuvio olisi samanlainen kuin siellä kahvilassa; juodaan vaan kahvia ja jutellaan.

Toki ymmärrän, että monelle tekee hyvää päästä välillä sieltä neljän seinän sisältä ja lisäksi kahviloista löytyy paljon herkullisia vaihtoehtoja. Nyt kuitenkin yli kaksi vuotta niissä samoissa kahviloissa melko aktiivisesti ravanneena alan suoraan sanottuna hieman kyllästyä. Toinen vaihtoehto (mikäli en kahville haluaisi) on sitten kierrellä ostoskeskusta päämäärättömästi. Olen pian kolmekymppinen, en mikään himoshoppaaja ja rauhallisena tyyppinä väsyn todella helposti kauppakeskuksissa, kun joka paikassa pauhaa musiikit ja on hirveä ihmisvilinä ympärillä. Näillä tuloilla jo pelkästään se jatkuva kahviloissa herkuttelukin voi näkyä lompakossa. Ja mikäli en ottaisi mitään, niin pidemmän päälle sekin olisi vähän kiusallista olla jatkuvasti tyhjin käsin siinä pöydässä... Sama kun laittaisin lapun otsaani, että hei näin huono rahatilanne minulla on.

Kahviloissa on lisäksi toisinaan vaikea jutella, jos siellä on paljon porukkaa ja meteliä. Ystävä tuntuu miltei loukkaantuvan, jos en halua mennä kahville hänen kanssaan. Olen yrittänyt ehdottaa muuta tekemistä, mutta mikään ei tunnu kelpaavan. Minulta löytyy taustaa mm. sosiaalisten tilanteiden pelosta ja vaikka olen nykyään tästä parantunut niin edelleen voi tulla tilanteita, joissa isot ihmismassat tai meluisat paikat saattavat alkaa jännittää. Ystävä tietää tämän. Hänellä itsellään on ocd-taustaa, mutta kumma kyllä hänen luonaan sai käydä jokin toinen tuttava tässä jokin aika sitten, eli ei ilmeisesti ainakaan luulisi tuosta johtuvan ettei voida viettää aikaa jomman kumman luona. Tunsin itseni hölmöksi, enkä myöntänyt tätä hänelle, mutta ihmettelin tuota hieman ja ehkä jopa vähän loukkaannuin siitä. Miksi toinen kelpaa sinne, mutta minä en? Olen mielestäni ihan siisti, en haise hielle tai p*skalle minkä takia minua pitäisi karsastaa kotioloissa. :D

Hän selkeästi luottaa minuun kun jakaa aika isojakin asioita elämästään. On jotenkin ristiriitaista, että hän haluaa olla kanssani läheinen, mutta sitten tuntuu ettei tämä oikeastaan etene mihinkään. Olen siis joustanut tuon (vieläkin hieman esiin putkahtelevan) sos.tilanteiden jännityksen vuoksi aika paljonkin. Lisäksi itse koen, että toiset ystävyyssuhteet ovat lähentyneet paremmin juuri sen vuoksi, että ne tapaamiset ovat monipuolisia ja voimme olla rennosti ihan kotioloissakin, eikä siihen näkemiseen tarvitse aina liittyä jollain tavalla kuluttamista. =/ Miltä tämä kuulostaa, olenko mielestänne ihan hölmö kun ihmettelen tätä asiaa, tai ajattelen tällä tavoin? Pitääkö minun vaan joustaa vielä lisää ja aina vaan suostua sinne kahvilaan? Toki minullekin tekee hyvää tuon oman jännitystaustani vuoksi altistaa itseäni (ottaa muuten takapakkia), mutta pidemmän päälle se on tosiaan vähän kuluttavaa kun tätä ystävyyttä ei voi näköjään ylläpitää missään muualla.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla kaverisi. Olen hyvin yksityinen ihminen ja "kotini on linnani". Meillä ei käy vieraita, koska emme halua vieraita. Ehkä 1-3 kertaa viidessä vuodessa joku hyvin läheinen on käynyt ja niistä on sovittu etukäteen.

En halua tuttavia kotiini kylään. En esim voisi kuvitella työkavereita tänne. Se olisi jotenkin ihan kauhistus.

Olen hyvin introvertti ja tarvitsen oman rauhallisen paikan. Lisäksi olen rakentanut kodistani sellaisen, että se sopii minulle mutta ei lainkaan vierailuille - meillä ei ole esim. ruokapöytää, sohvapöytää jne.

Olisi hyvin vaivaannuttavaa jos joku hengailisi meillä. Jo telkkarin katsomisesta alkaen, ajatus että joku näkee mitä minulla on Netflixissä kesken on kamala. Vaikkei siellä ole mitään "järkyttävää", silti sekin on yksityistä aluettani. En ikinä päästäisi ketään koneelleni. En voisi kuvitella jonkun olevan yötä täällä.

Minua rasittaa suunnattomasti pelkästään joku kiinteistöhuollon tekemä tarkistuskin, hermoilen sitä etukäteen päiviä ja hermoilen sen jälkeen vielä.

Kaverisi varmaan tykkää kahviloista ja shoppailukävelystä. Ehdota hänelle, että menette kirjastoon tai taidenäyttelyyn?

Vierailija
22/23 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asunuseassa  miljoonakaupungissa ulkomailla ja niissä on hyvin tyypillistä, että tavataan ystäviä keskustan kahviloissa ja ravintoloissa kodin sijaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin mietin tuota että toiset kokevat epämukavaksi kutsua ihmisiä kotiinsa. Joku voi ihan olla tottunutkin siihen että tuttavan/ystävän/kaverin kanssa mennään muualle kuin jommankumman kotiin. Toki tässäkin voi valita välillä paikan johon ei uppoa tolkuttomasti rahaa niin kuin kahvilassa. Olen kyllä itsekin pyytänyt pari kertaa että kahvitellaanko muualla kuin kotona, en ollut jaksanut siivota (siis oikeasti) pitkään aikaan ja sotku hävetti. 

Tykkään jutella ihmisten kanssa töissä ja lapsen ollessa pieni niin leikkipuistoissa yms. Jotenkin en vain ole koskaan aktiivisesti halunnut että joku lapsi tulee meille esim. yökylään (kamala äiti, tiedän) ja synttärit olivat minulle aika kauheita. Nyt on helpotus kun tyttö on vähän vanhempi niin voi lähteä ulos kun kaveri tulee kyläilemään. Mielelläni kyllä vien uimaan tai urheilemaan tai elokuviin kaverin kanssa. Olen kai neuroottinen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi