Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhempi katkaisi välit lapseen

Vierailija
06.10.2021 |

Kirjoitan nyt tänne jos saisin jotain hyviä näkökulmia. Tästä on hankala puhua kenenkään tutun kanssa, kun ihmiset alkaa vain päivittelemään ja kummastelemaan ja sellaista en jaksa nyt yhtään kuunnella. Kyse on puolisoni toisesta vanhemmasta, joka ei ilmeisesti halua enää olla tekemisissä viisivuotiaan lapsemme kanssa. Hän asuu 200 km päässä eli tapaamiset ei ole koskaan olleet mitään viikkottaisia, mutta vuosi pari on mennyt niin että hän ei tule enää käymään eikä pyydä käymään, ei pyydä valokuvia, ei lähetä edes korttia syntymäpäivänä. Syytä en tiedä. Puolisoni ei suostu aiheesta puhumaan, olen odottanut koska olisi siihen valmis mutta pidän mahdollisena että ei halua ollenkaan tästä myöhemminkään puhua. Lapsi ei vielä kysele, mutta ehkä joskus kyselee.

Onko kellään käynyt samoin?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

So? Ei ole sinun ongelmasi ollenkaan. Miehen sukulainen.

Vierailija
2/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on varmaan joku sairaus, jos mieskään ei suostu siitä puhumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki isovanhemmat ole kiinnostuneita lapsenlapsista.

Vierailija
4/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kyllä vähän outoa ettei mies kerro, jos kerran tietää syyn. Jos tosiaan on esim. sairaus kyseessä, niin ei sen luulisi niin salaista olevan, ettei voi kertoa.

Lapsen kannalta hyvä, että tapaamiset ovat tapahtuneet harvakseltaan jo ennen välirikkoa.

Tiedän tapauksen, jossa mummo katkaisi välit aikuiseen lapsenlapseen, kun ei voinut hyväksyä tämän avioliittoa. Noin pienen lapsen kohdalla ei voi olla mistään tälläisesta kyse.

Vierailija
5/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Hän asuu kaukana, se on sama kuin häntä ei olisikaan. Miksi pitäisi lähettää synttärikortti? Todennäköisesti hän ei ajattele koko asiaa.

Vierailija
6/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän AP tässä toivokaan mitään omaa suhdetta tuohon ihmiseen, vaan on huolissaan nimenomaan lapsen suhteesta isovanhempaan.

Vierailija
7/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, onko kyse mummosta vai ukista? 

Vierailija
8/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän AP tässä toivokaan mitään omaa suhdetta tuohon ihmiseen, vaan on huolissaan nimenomaan lapsen suhteesta isovanhempaan.

Mistä suhteesta? Ei sellaista ole ja mieshän sen päättää kenellä hänen sukulaisellaan sellaisia on.

Vierailija
9/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä vähän outoa ettei mies kerro, jos kerran tietää syyn. Jos tosiaan on esim. sairaus kyseessä, niin ei sen luulisi niin salaista olevan, ettei voi kertoa.

Lapsen kannalta hyvä, että tapaamiset ovat tapahtuneet harvakseltaan jo ennen välirikkoa.

Tiedän tapauksen, jossa mummo katkaisi välit aikuiseen lapsenlapseen, kun ei voinut hyväksyä tämän avioliittoa. Noin pienen lapsen kohdalla ei voi olla mistään tälläisesta kyse.

Ei mies välttämättä tiedä syytä, aihe lienee hänelle niin arka että ei välttämättä ole kysynyt syytä edes. Ap

Vierailija
10/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaan vaihtelee perheittäin, mutta ainakin meidän perheessä molempien vanhemmat ovat läsnä lapsen elämässä ja lisäksi hyvissä väleissä keskenään, kun näkevät perhejuhlissa jne. 

Ja kyllähän tämä ihminen on lapselle yhtä läheinen kuin äidinkin sukulaiset, tai ainakin pitäisi olla. Surullista, jos ei piittaa ollenkaan.

Vierailija
11/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuosia masentunut enkä jaksanut pitää yhteyttä. Koin että en halua näyttää lapsenlapselle surkeaa olemustani ettei hän opi masentuneen ihmisen mallia minulta. Myöskään oma lapseni ei ollut aktiivinen yhteydenpitäjä, joten koin että minua ei edes haluta tavata. Sitä myöten siteemme katkesi ja en ole ollut yhteydessä koko perheeseen enää pariin kymmeneen vuoteen. Enkä muihinkaan.

Ei kaikki asiat ole ilkeyttä ja pahuutta.

Vierailija
12/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä suhteesta? Ei sellaista ole ja mieshän sen päättää kenellä hänen sukulaisellaan sellaisia on.

Lapsella on oikeus isovanhempiin ja saattaa jossain vaiheessa surra sitä, että yhteys on katkennut jo näin nuorena. 

Toki se satuttaa vähemmän kuin joku jonka kanssa on ollut paljon tekemisissä, mutta silti. Oma suhteeni isänisään oli etäinen ja olen siitä vieläkin vähän surullinen, etten saanut lapsena häneen tutustua. Isänisä ei ollut kiinnostunut lapsista ja kuoli kun olin 10-vuotias. En oikein koe edes tunteneeni häntä. 

Vierailija
13/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä?! Mikä Mörri-Möykky se miehesi on, kun ei suostu puhumaan asiasta?

Vierailija
14/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus isovanhempiin ja saattaa jossain vaiheessa surra sitä, että yhteys on katkennut jo näin nuorena. 

Toki se satuttaa vähemmän kuin joku jonka kanssa on ollut paljon tekemisissä, mutta silti. Oma suhteeni isänisään oli etäinen ja olen siitä vieläkin vähän surullinen, etten saanut lapsena häneen tutustua. Isänisä ei ollut kiinnostunut lapsista ja kuoli kun olin 10-vuotias. En oikein koe edes tunteneeni häntä. 

No voi kyynel. Elämä on.

Vierailija
15/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä tässä nyt on se ongelma? Lapsi ei osaa kaivata sellaista, mitä ei ole enkä keksi, miksi joku valokuvien pyytely olisi hyvän isovanhemmuuden merkki. Isovanhempi elelee tyytyväisenä omaa eloaa, sinä omaasi ja sillä menette eteenpäin.

Vierailija
16/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isäni ei ollut musta koskaan kiinnostunut, eikä yllättäen ole kiinnostunut mun lapsestanikaan. On nähnyt hänet kerran, poika täytti just 18. Isäni asuu 15 minuutin ajomatkan päässä. Että sellaisia elämän realiteetteja.

Vierailija
17/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään pitäisi yhteyttä jos olisi poikalapsi kyseessä.

Vierailija
18/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja katkaissut välit mummoon?

Vierailija
19/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tämä vanhempi yhteyttä poikaansa, eli mieheesi? Voi olla, että heidän välillään on joku välirikko, mistä miehesi ei halua puhua.

Itse ainakin olen viime aikoina ollut helpottunut, kun omat sukulaiseni eivät ole pitäneet minuun yhteyksiä, ovat siis jättäneet minut rauhaan.

Vierailija
20/30 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vmp taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan