Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

hoitaja,oletko ottanut influenssarokotteen?

Vierailija
30.11.2014 |

jos et niin miksi et? laki potilaan suojelemisesta velvoittaa hoitohenkilökunnan ottamaan rokotteen,ettei tartuteta potilasta/asiakasta.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti.

Vierailija
4/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut ja tulen ottamaan niin kauan kuin olen työelämässä. Rokottaminen ei ole mulle ongelma. Perusteet ottaa rokote ovat hyvät.

Vierailija
5/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:03"]Jos potilas ei halua tulla tartutetuksi, ottakoon itse rokotteensa. Tauti voi tarttua niin monessa muussakin paikassa kuin hoitajilta.
[/quote]
Samalla logiikalla hoitajan ei tarvitse käyttää käsidesiä koska pöpöjä voi saada muualtakin. Tiesitkö että sairaala on todennäköinen paikka saada se influenssa. Moni hoitaja sairastaa oireettoman influenssan ja voi levittää sitä.

Vierailija
6/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:03"]Jos potilas ei halua tulla tartutetuksi, ottakoon itse rokotteensa. Tauti voi tarttua niin monessa muussakin paikassa kuin hoitajilta.
[/quote]

Niinkö? Tuleeko mieleesi, että hoitajat hoitavat kuule sairaita ihmisiä siellä... Aika moni syöpäsairas on siinä tilanteessa että rokotetta ei voida antaa. Siksi ne ovat siellä sairaalassa, suojassa teiltä tartuttajilta. Että voi ihmisen maailma olla pieni ja ymmärrys vielä pienempi.

Vierailija
7/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaksi talvea, jolloin otin rokotteet, olivat elämäni tautisimpia talvia. Kun olin kärsinyt rokotteen sivuvaikutukset, alkoi koko talven kestänyt sairastelukierre. Ei näillä varmaan mitään yhteyttä ole, mut joka vuosi kun mietin että haluanko koko tän talven olla puolikuntoinen vai en, ja voisko näillä asioilla sittenkin olla jokin yhteys, jätän rokotteen ottamatta.

Vierailija
8/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tänä syksynä ekaa kertaa tuon rokotteen. V_ttu mitä paskaa. Käsivarteen tuli valtava patti, joka oli yli viikon niin kipeä etten voinut nukkua sillä kyljellä. Nyt olen ollut 6vrk tosi eriskummallisessa nielutulehduksessa. Enpä taida ensi vuonna ottaa.

Vierailija
9/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hoitohenkilökunta ottaa influenssarokotuksen, voidaan sillä estää taudin tarttumista potilaisiin (influenssaa voi kantaa oireettomana) ja jopa kuolemia. Mikään laki ei velvoita hoitajia ottamaan rokotusta, mutta minusta on tyhmää ja vastuuntunnotonta ottaa tietoinen riski. 

Ja jos minä saisin päättää, olisi influennsasairauslomat palkattomia, jos kieltäytyy työnantajan tarjoamasta maksuttomasta rokotteesta ja tautiin sairastuu. Omalla osastollani oli pari talvea sitten tosi kova influennsaepidenia ja rokottamaton työkaveri toisensa perään oli viikon-pari sairauslomalla.

Vierailija
10/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ottanut enkä tule ottamaan. Rokote ei suojaa sata prosenttisesti ketään, se tehoaa vain yhteen taudinaiheuttajamuotoon enkä ole ikinä sairastanut influenssaa. Sen lisäksi niin kauan kuin työnantaja painostaa, uhkailee ja syyllistää en rokotetta ota. Minullakin on ihmisarvo ja itsemääräämisoikeus vaikka hoitaja olenkin. 

Vierailija
11/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään laki ei velvoita hoitajia ottamaan influenssarokotuksia. Ne on AINA vapaaehtoisia.

Vierailija
12/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En mene sairaana töihin. Yhden influenssan olen sairastanut 40 vuoden aikana. Sitävastoin moni rokotuksen ottanut on koko talven jossain taudissa, ja töissäkin, vaikka työkuntoa ei oikeasti ole. Viis siitä että tartuttaa..

Vierailija
13/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut.

Vierailija
14/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos potilas ei halua tulla tartutetuksi, ottakoon itse rokotteensa. Tauti voi tarttua niin monessa muussakin paikassa kuin hoitajilta.

Vierailija
15/18 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim alle puolivuotiaita ei voi rokottaa

ap

Vierailija
16/18 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen ottanut.

Vierailija
17/18 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut mutta se ei suojaa kaikkia tauteja vastaan joten en nyt sitten tiedä onko siitä nyt niin paljon hyötyä.

Vierailija
18/18 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Otin sikapiikin työnantajan ja neuvolan painostuksesta ollessani raskaana. Toiste en halua sitä pelkoa kokea enää, olen nytkin raskaana. En tosin työskentele sairaalassa, eikä työpaikallani ole kymmeneen vuoteen ollut yhtään influenssatapausta, ei hoitajissa eikä asiakkaissa.