Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut nyt 4 viikkoa ilman alkoholia. Onko tuossa ajassa ehtinyt tapahtua muutosta?

Vierailija
06.10.2021 |

Aiemmin tissuttelin muutaman kerran viikossa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen päivä ilman on tietenkin keholle hyväksi. Onko kuukaudessa sitten tapahtunut suuria muutoksia on vaikeampi näin maallikkona sanoa. Varmasti ainakin keho on puhdistunut jonkin verran ja prosessi parempaan suuntaan on käynnistynyt sekä sisäelimien että aivokemian osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa pitäisi riittää elimistön toipuiseen, jos on vain kevyestä tissuttelusta kyse. Itse huomaan ainakin, että uni paranee ja pahin viininhimo pienenee. 

Vierailija
4/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juonut siis aiemmin väkeviä vaan olutta ja siideriä jonkin verran viikolla ja hieman enemmän sitten viikonloppuna. Ap

Vierailija
5/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme viikkoa pitäisi riittää elimistön toipuiseen, jos on vain kevyestä tissuttelusta kyse. Itse huomaan ainakin, että uni paranee ja pahin viininhimo pienenee. 

Joo.

Jos käyttömäärät alle 20 annosta / viikko, ei lopettaminen mitään järisyttävää muutosta tuo.

Uni palautuu viikossa (jopa kahdessa päivässä), samoin mieliteko vähenee tietylle tasolle.

Vierailija
6/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käytöstä johtuva kohonnut syöpäriski (samaa parasta A-luokkaa kuin asbestialtistuksessa) on palautunut ”normaalille” tasolle noin 4 vuoden päihteettömyyden jälkeen. Tästä löytyy ihan tutkimustietoa.

Vierailija
7/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapahtunut. Maksa arvot varmasti näyttäisi paremmilta. Sitten juuri tuo unen laadun parantuminen! 

Vierailija
8/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut juomati kolme viikkoa (sitä ennen join noin 8 kaljaa per ilta) ja ainakin paino pudonnut muutaman kilon. Muuta en kyllä ole huomannut. Paitsi että unenlaadusta tullut huonompi, heräilen koko ajan.

Vierailija
9/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laihtunut tänä aikana paljoakaan mutta huomaa että turvotus alkanu hieman vähenemään. Ap

Vierailija
10/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut juomati kolme viikkoa (sitä ennen join noin 8 kaljaa per ilta) ja ainakin paino pudonnut muutaman kilon. Muuta en kyllä ole huomannut. Paitsi että unenlaadusta tullut huonompi, heräilen koko ajan.

Samoin unenlaatu huononi. Nyt aloitan taas uudelleen ja pitää nyt katsoa kuinka kauan pitää olla juomatta, kunnes unenlaatu taas paranee. 

Vierailija
11/11 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama kokeilu oli mulla, join 7 kaljaa illassa ja viikonloppuisin tietty enemmän.

Painajaisia oli joku 1 kk ja huonosti nukuin. Sitten helpotti ja nukuin hyvin ja sikeästi.

Painoa ei juurikaan lähtenyt mutta energisempi olo oli kylläkin.

Kokeilua kesti n. 3kk. Nyt taas mennään 7 kaljalla/ilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi