Kun leivot esim. pullaa, syötkö kaikki heti?
Heti tarkoittaen siis päivässä parissa vai pakastatko osan?
Olen kuulemma kauhea natsimutsi, kun en antanut 2 ja 4-vuotiaille kuin kaksi korvapuustia päivässä ja pakastin heti puolet puusteista.
Lapsuudenkodissani pullat syötiin saman tien ja jokainen kävi hakemassa niitä kun huvitti. Sama mokkapaloissa, piirakoissa ym. Oma äitini siis kutsuu minua liian tiukkapipoiseksi, kun en jatka samaa kivaa perinnettä.
Kommentit (4)
Pakastimeen menee suurin osa. Pulla ei kamalan kauan säily kuivumatta, joten mieluummin pakastan tuoreeltaan ne mitä pakastan ja jätän sopivan määrän "syöntipullia".
Ennen leivottiin enemmän. Joka viiko meidänkin perheessä, eli lapsuuskodissa leivottiin sitä vehnästä, eli tavallista pullaa. Ja lisäksi vkonlopuksi vielä jotain piirakkaa tai kakkua lisäksi.
Nykyisin perheeseen ostetaan valmista pullaa kaupoista, samoin kaikki toscapiirakat ja muut.
Eikä lapsia kielletty sitä pullaa syömästä, sai sitä maidon kanssa syödä heti tuoreeltaan melkein miten paljon vaan.
Ennen ei ollut edes joka kodissa suuria pakastamia, että olisi voinut pullat sinne säilöä.
Hyvin harvoin leivon pullaa ja silloinkin muille. Itse en välitä pullasta.
Pakastan osan ja sitten on kiva ottaa niitä sieltä tarpeen mukaan eli samoilla linjoilla ollaan.