Onko täällä muita, jotka nauttivat helposta elämästä?
Siisti ja kevyt sisätyö asiallisella palkalla virka-aikaan. Ei omaa autoa vaan matkat julkisilla tai uberilla. Siivooja käy hoitamassa isommat siivoukset. Ruoka arkisin woltilla, viikonloppuna tulee kokattua jotain parempaa ellei ole reissussa. Viikonloppuhotellilomia lähikaupunkeihin. Muita jotka laittavat vähän enemmän rahaa arjen helpottamiseen?
Kommentit (19)
En helposta, mutta yksinkertaisesta elämästä pidän. Jos joku asia kiinnostaa minua, olen valmis näkemään vaivaa sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika yksinäiseltä
Päinvastoin. Tässähän on mahdollisuus nähdä ystäviä enemmän ja matkustella puolison kanssa, kun ei tarvitse käyttää aikaa imurin varressa tai lieden ääressä. Vai mitä tarkoitit?
Ap
Kyllä, paitsi Woltia en ole käyttänyt koskaan. Tilaan kyllä ruokaostokset kotiinkuljetuksena.
Joo. En ole työelämässä enkä asu omakotitalossa vaan pienessä vuokrayksiössä, eipä ole paljon siivottavaa eikä omistusasunnon stressiä. Päivät kuluvat leppoisasti oleskellen. Parhaita ovat ne kesäpäivän hetket, kun makaan sohvalla, katselen ikkunasta ulos ja ulkoa ei kuulu muuta kuin pienkoneen laiska pörinä jostain kaukaa. Käyn toki sentään salilla ja olenkin hyvässä kondiksessa. En kaipaa tämän ihmeempiä.
Otsikon perusteella olin vastaamassa että minä! Mutta puulämmitteisessä (+ilp) talossa asuminen, kun vain keittiössä on vesihana ja hanasta tulee pelkkä kylmä vesi, ulkosaunaan on kantovesi ja lisäksi on ulkohuussi, ei taidakaan olla sellaista helppoa ja yksinkertaista elämää mitä ap tarkoittaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Otsikon perusteella olin vastaamassa että minä! Mutta puulämmitteisessä (+ilp) talossa asuminen, kun vain keittiössä on vesihana ja hanasta tulee pelkkä kylmä vesi, ulkosaunaan on kantovesi ja lisäksi on ulkohuussi, ei taidakaan olla sellaista helppoa ja yksinkertaista elämää mitä ap tarkoittaa 😂
Oi tämähän kuulostaa kivalta! Ajatuksena oli juuri se, että itse kokee elämänsä helpoksi ja yksinkertaiseksi mitä se ikinä onkaan.
Ap
Minä, vaikka helppo ja mukava tarkoittaa mulle vähän eri asioita kuin luettelemasi woltit ym. :)
Esimerkiksi oma auto tuo nimenomaan helppoutta meidän elämään, mutta riippuu varmasti elämäntyylistä. Me kuljetaan paljon isohkon koiran kanssa mökille, ei ois yhtään helppoa ja mukavaa julkisilla :D
Myönnän, että olen jumahtanut helppoon työpaikkaan, jossa ei tule oikein mitään uutta, mutta joka on kuitenkin ihan ok. Välillä tuntuu, että olisi kiva etsiä "uusia haasteita", mutta uuden työpaikan etsiminen ja siellä noviisina aloittaminen ja kaikkien työpaikkakuvioiden opettelu tuntuu vaan liian hankalalta... varsinkin kun en ole niin sosiaalista sorttia, että jaksaisin näitä organisaatiopelejä.
Vierailija kirjoitti:
5 km eli 25 minuuttia päivässä
Paras lenkkeillä vaikka meren rannalla tai metsässä niin mieli piristyy ihan pienistä asioista joita näkee
Kuvailit minut, vaihda vain julkiset pyörään. :D tykkään kyllä myös laittaa ruokaa, mutta lähinnä viikonloppuna. Viikot menee siistissä sisätyössä ja harrastuksissa.
En ole halunnut hankkkia autoa, koska en jaksaisi sitä jatkuvaa säätämistä sen kanssa... Vuokraan tarvittaessa ja pääasiassa kuljen jalan, pyörällä ja julkisilla.
Kyllähän minä nautin. Tein töitä jo monta kymmentä vuotta. Nyt elämä on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika yksinäiseltä
Jos on tehnyt töitä koko ikänsä ihmisten kanssa niin kyllä haluaa jo olla ihan vaan itsekseen.
Täällä yksi. Tosin on auto mökin takia enkä maksa siivouksesta kun saan etäpäivinä itsekin siivottua. Mutta joka viikonloppu reissataan jonnekin, ja etäpäiviä ja työmatkoja silloin tällöin niin ei tule tylsää.
Aika helppoa tämä on ja mukavaa. Kelasta tulee rahaa ja päivät voi viettää miten haluaa.
Tykkään tehdä asioista merkityksellisiä laittamalla niihin vaivaa, pysynyt masennuskin jostain syystä kaukana.