Vauva vaan itkee :(
Oon ihan yksin kotona kun mies on reissussa ja vauva 2kk alotti kitinän kahdeksan aikaan illalla, täyttä huutoa huusi kaksi-kolme tuntia ja nyt taas jatkuvaa kitinää ja välillä huutoa. Ja mää en millään meinaa jaksaa. Oon kokeillu vaikka ja mitä, syöttämistä, nukuttamista, hyssyttelyä, laulamista, musiikkia, kärryttelyä, kylpyä jnejne, nyt vaan vauva kitisee omassa sängyssään kun mää en kerta kaikkiaan jaksanu enää pitää sylissä, voimat on ihan loppu. Kenelläkään mitään mahtavia vinkkejä?Tuntuu että lähtee järki :(
Kommentit (30)
Mahanpuruja? Laita vatsalleen tai kyljelleen ja kevyesti taputtelet pyllä, meillä ainakin huuto loppui jossain vaiheessa.
Voi olla kipeäkin, jos ei aikaisemmin ole itkenyt tuolla lailla? Vaikuttaako vatsavaiselta? Ei kai hampaita voi jo tulla? Jos taas mielestäsi vauvalla ei ole mitään normaalia poikkeavaan niin se on vain ääntä, älä nyt sen tähden hermoja menetä. Ota rattaat sisälle, heijaa niitä ja keskity vaikka av-sivuille ja anna hermosi levätä hetken. Jos tämä yö menes pipariksi, niin huomenna nukutte sitten.. Voimia!5966
Meillä auttaa matalalla äänellä rauhallinen juttelu, vaatteet ja vaippa pois ja silittely masu/kyljet/jalat/jalkapohjat. Käsivarren päällä mahallaan sylissä kantelu. Hieman hytkyvää ja masua hierovaa kävelyä siihen. Vauva ei mene rikki vaikka huutaakin :) Tiedän kuinka väsyttävää tuo on, mutta helpottaa itseä ja vauvaakin kun yrittää ottaa rauhallisesti kaikki liikkeet ja juttelut :) Rauhalliset mutta varmat otteet auttaa luomaan turvallisuuden tunnetta vauvalle. Älä hätäänny, kyllä se pikkuinen rakas vielä rauhoittuu! Olet paras äiti lapsellesi vaikka juuri nyt saattaa tuntua toivottomalta <3
On ollut aiemminkin tälläistä, yleensä on vaan loppunut viimestään keskiyöhän mennessä ja mies on ollu aina kans kaverina. Ei oo ollu niin rankkaa :( Ap
Asuttekohan te meidän naapurissa. Naapurin vauva yleensä itsee puolen yön kieppeillä, niin kuin nytkin. Mutta ei se meitä haittaa :). Meillekin syntyy pian vauva ja sit kuorossa on yks lisää :D! Ei se huutovaihe onneksi kauaa kestä. Vauvat kasvaa nopeasti! Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:37"]Asuttekohan te meidän naapurissa. Naapurin vauva yleensä itsee puolen yön kieppeillä, niin kuin nytkin. Mutta ei se meitä haittaa :). Meillekin syntyy pian vauva ja sit kuorossa on yks lisää :D! Ei se huutovaihe onneksi kauaa kestä. Vauvat kasvaa nopeasti! Tsemppiä!
[/quote]
Jos teidän naapurin vauva on itkenyt ja kitissyt kaheksasta asti ja äiti näyttää täysin rähähtäneeltä niin sitten kyseessä ollaan varmaan me, tervetuloa mun henkiseksi tueksi :D Ap
Joskus vauvat vaan itkee ihan ilman mitään selkeää syytä. Rauhotut itse ja yrität ajatella muuta. Tsemppiä!
Onko sulla ketään läheistä joka voisi auttaa?
Laita vaunuihin ja istu johonkin heijaamaan vaunuja? Mä saatan joskus jopa maata katsomassa telkkaria ja paikallaan liikutella/"työnnellä" vaunuja..
Tiedän niin tunteen! Täyttä helvettiä meillä oli vauva-ajasta yksi kuukausi kun mies reissasi ja vauva huusi. Lähipiiri kaukana joten käytännössä olin itsekseni huutavan lapsen kanssa 24/7. Itku tulee kun muisteleekin. Onneksi mies sitten vaihtoi työpaikkaa ja muutettiin lähemmäs sukulaisia. Voimia sulle ♥