Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi keskiluokkaiset ovat kateellisia toimeentulotuen saajille?

Vierailija
06.10.2021 |

Yleensä palkat ovat paljon parempia kuin toimeentulotuki, niin mitä syytä on olla kateellinen vähäosaisille?

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkalaiselle jää käteen saman verran kuin tt-asiakkaalle. Keskituloinen maksaa kaiken itse täysimääräisenä: asuiminen, päivähoitomaksut, asiakasmaksut terveydenhoidossa, hammaslääkärikulut, lääkkkeet, oikeuskulut jne. Palkka ei nimittäin toimi niin, että tuomalla kuitteja tietyistä kuluista rahaa saisi enemmän työstä. Tt-tuki toimii niin.

Samaan aikaan tehdään pitkää päivää, lapset ovat pitkät päivät hoidossa. Toisella sitten on vapaa-aikaa ja mahdollisuus tehdä ja harrastaa kaikkea, tai vain maata sohvalla.

tietääkseni tt tuki on n.500e asumiskulujen jälkeen josta sitten maksetaan eläminen ja laskut?ja esim päivähoitomaksuista sinäkin maksat 15% loput yhteiskunta.ei se ole kateutta,vaan köyhä ei saa olla tyytyväinen vaan pitäisi lattialla kieriskellen itkeä kohtaloaan..

Vierailija
42/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät halua antaa mitään köyhille, vaikka ovat itse kouluttautuneet toisten verorahoilla.

Koulutus on yhteiskunnalta sijoitus, koska sillä saadaan ihminen parempipalkkaisiin töihin ja sitä kautta maksamaan lisää veroja. Köyhiä yritetään pitää hengissä koska se on inhimillistä, mutta se tuskin tulee rahallisesti ikinä maksamaan itseään takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on helppoa hankkia toinen työ. Esim tuttu tekee töitä lentokentällä tarvittaessa.

Keskiluokkaiset on itsekkäitä. Itsekin pystyn silloin tällöin käyttämään kotimaista siivousalan yrittäjää, vaikka tienaan vähemmän kuin keskiluokkainen. Keskiluokkainen haluaa saada siivouksen puoleen hintaan. Tuttu tekee työkseen kotikäyntejä ja kertoi kovimpien tinkijöiden olevan varakkaita eläkeläisiä tai keskituloisia. Oikeasti rikkaat maksavat tunnollisesti.

Vierailija
44/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen enkä kiukkuinen, musta on hyvä että yhteiskunta pitää huolen heikoimmistaan. Itse en ole koskaan saanut toimeentulotukea, työttömyyskorvausta sain kerran noin vuoden ajan ja se tuli silloin todella tarpeeseen.

Se että jossain joku hyväksikäyttää systeemiä ei mielestäni ole syy rangaista kaikkia tukien saajia.

Vierailija
45/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on keskituloinen ja itse valitettavasti olen toimeentulotuella, kun jouduin odotusajalle ennen kun saan työmarkkinatukea.. Miestä ainakin tavallaan ärsyttää, että periaatteessa kaikki hänen tekemänsä työ tuntuu nyt turhalle, kun pelkästään kotona makoilemalla voi saada saman rahan tämän kokoisena perheenä. Meillä siis 2 lasta. Mies tienaa 2100e ja itse saan 400e toimeentulotukea. Tuntuuhan se vähän epäreilulle..

Vierailija
46/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät halua antaa mitään köyhille, vaikka ovat itse kouluttautuneet toisten verorahoilla.

Koulutus on yhteiskunnalta sijoitus, koska sillä saadaan ihminen parempipalkkaisiin töihin ja sitä kautta maksamaan lisää veroja. Köyhiä yritetään pitää hengissä koska se on inhimillistä, mutta se tuskin tulee rahallisesti ikinä maksamaan itseään takaisin.

Aika huonot palkat on korkeadtikoulutetuilla Suomessa. Varmaan lääkärit, juristit ja DI:t tienaa lähtökohtaisesti hyvin.

Vierailija
47/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkainen sujuvasti unohtaa, että hänkin voi joskus tarvita tukia. Mikään työpaikka ei ole täysin varma.

Saati terveys....

oleellinen sana oli "joskus". ei niin kuin nykysysteemi, jossa elätetään tuilla terveitä ihmisiä koko ikänsä

Vierailija
48/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkalaiselle jää käteen saman verran kuin tt-asiakkaalle. Keskituloinen maksaa kaiken itse täysimääräisenä: asuiminen, päivähoitomaksut, asiakasmaksut terveydenhoidossa, hammaslääkärikulut, lääkkkeet, oikeuskulut jne. Palkka ei nimittäin toimi niin, että tuomalla kuitteja tietyistä kuluista rahaa saisi enemmän työstä. Tt-tuki toimii niin.

Samaan aikaan tehdään pitkää päivää, lapset ovat pitkät päivät hoidossa. Toisella sitten on vapaa-aikaa ja mahdollisuus tehdä ja harrastaa kaikkea, tai vain maata sohvalla.

Tuo on se minimielintaso joka sivistysvaltiossa yksilölle kuuluu. Systeemi on siinä suhteessa kannustava että keskiluokkainenkin voi pyrkiä kohti korkeampaa elintasoa.

Keskituloinen useamman lapsen yh-vanhempi ei saa välttämättä edes tuota minimielintasoa. Kun tosiaan palkassa ei tiettyjä kuluja voi lisätä kulujen perusteella. Verotus on oikeasti todella kovaa palkkatyössä. Palkankorotuksetkin sulavat käytännössä veroihin ja toki työtä/vastuuta tulee lisää.

Vierailija
49/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskituloiset on kateellisia työttömille ja hyväpalkkaisille. Myös vanhuksille ja työkyvyttömille.

Onhan siinä iso ero jos joku jää työeläkkeelle 65-vuotiaana kuin jos joku jää työkyvyttömyyseläkkeelle 35-vuotiaana etenkin jos jälkimmäisen syynä ovat omat raskaat elämäntavat eikä joku häijy perinnöllinen sairaus.

Vierailija
50/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on helppoa hankkia toinen työ. Esim tuttu tekee töitä lentokentällä tarvittaessa.

Keskiluokkaiset on itsekkäitä. Itsekin pystyn silloin tällöin käyttämään kotimaista siivousalan yrittäjää, vaikka tienaan vähemmän kuin keskiluokkainen. Keskiluokkainen haluaa saada siivouksen puoleen hintaan. Tuttu tekee työkseen kotikäyntejä ja kertoi kovimpien tinkijöiden olevan varakkaita eläkeläisiä tai keskituloisia. Oikeasti rikkaat maksavat tunnollisesti.

Tämä.

Vierailija
51/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kateellinen enkä kiukkuinen, musta on hyvä että yhteiskunta pitää huolen heikoimmistaan. Itse en ole koskaan saanut toimeentulotukea, työttömyyskorvausta sain kerran noin vuoden ajan ja se tuli silloin todella tarpeeseen.

Se että jossain joku hyväksikäyttää systeemiä ei mielestäni ole syy rangaista kaikkia tukien saajia.

Elämäntapatyöttömät eivät ole heikkoja vaan laiskoja. Ja systeemi saa rangaista heitä laiskuudesta.

Vierailija
52/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista että kaikkein huono-osaisempia pitää haukkua. Mites esim Kimi Räikkönen tai NHL-pelaajat, jotka siirtävät kirjansa ulkomaille välttyäkseen veroilta.

Maksaako Teemu Selänne veroja Suomeen?

Nämä veronkiettäjätkö on sitten keskituloisen katkeran veronmaksajan lemmikkejä?

Vierailija
53/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämäntapatyöttömät eivät ole heikkoja vaan laiskoja. Ja systeemi saa rangaista heitä laiskuudesta.

Kuten myös sinusta😄

Vierailija
54/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tuli hyvinvointivaltio, koska täällä uskottiin työntekoon. Nyt siitä on tulossa jotain ihan muuta.

Vielä minun nuoruudessani (olen syntynyt -70) työnteko oli arvossaan ja tukien ja ”almujen” hakemista vältettiin viimeiseen asti. Lapsilisäkin maksettiin vain neljä kertaa vuodessa. Silti ihmiset pärjäsivät. Lapsetkin tekivät pieniä töitä taskurahan eteen, keräsivät pulloja, toimivat juoksupoikina/tyttöinä, työnteon malli opittiin kotoa. Jos jotain halusi, siihen säästettiin. Nyt nostetaan yhteiskunnalta kaikki mikä irti lähtee, siihen päälle vielä Hopesta vaatteet, tuetut lomat, jouluavusta ja joulupuista lapsille vaatteet ja hittilelut, ei ole ”rahaa ruokaan” mutta ylipainoa on kymmeniä kiloja. Mitään ei jakseta vaikka lapsille on ilmainen päivähoitokin. Aina on rahat loppu mutta jäätävän kokoinen televisio löytyy, samoin iPhonet ja muut laitteet. Pahimmassa tapauksessa jää vuokratkin maksamatta, vaikka kaikki kannetaan eteen.

Ja lastensuojelu on kuormittunut.

Vierailija
55/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä katsotaan kuka loisii ja kuka ei?

Vierailija
56/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstaöyhöttäjä täällä taas vauhdissa.

Mutta täytyyhän työttömän palsta-Keijon saada purkaa pahaaoloaan johonkin😂

Vierailija
57/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä katsotaan kuka loisii ja kuka ei?

Ap loisii.

Vierailija
58/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan taas joulun aikaan Jouluapua-ryhmä. Seitsemän lasta, kahdeksas syntyy tammikuussa, töissä oltu viimeksi vuonna 2001 puoli vuotta työkokeilussa, nyt ”Kelan armoilla”. Laskekaapas huvikseen, kuinka monta kertaa toistuu ilmaisu ”Kelan armoilla”. Ei ole ”muita tuloja” kuin työmarkkinatuki, toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisät, muut tuet (esim. elatusmaksu, vammaistuki, sairaseläke mt-ongelmien vuoksi, joita varmasti tulee, jos ei koskaan edes yritä parantaa tilannettaan). Lisäksi saadaan lääkärikulut, silmälasit ym. toimeetulotuella. Mutta syntyy UUSI LAPSI! Suomessa sellainen asia sentään vielä on kuin Kelan armo. Jossain muussa maassa lapset olisi huostattu tai vanhemmat lapsineen asuisivat kadulla.

Tuki on ihan ok tilapäisesti mutta siitä on nyt tullut keino rahoittaa koko elämä. Siinä vaiheessa kun vapaamatkustajien kakarat ovat aikuisia, tällainen tukiverkko on lujaa vauhtia kaatumassa ja jäävät tyhjän päälle, kun minkäänlaisia valmiuksia oman elämän hallintaan ei ole. Lapsilisät pitäisi lakkauttaa kolmannen lapsen jälkeen ja niitäkin maksaa siten, että ekasta eniten, tokasta vähemmän, kolmannesta vähiten. Sitten loppuu. Nykyinen systeemi kannustaa lisääntymään kuin kanit vaikka ei jakseta omaa persettä nostaa sohvalta eikä noiden perheiden lapsista niitä veronmaksajia tule. Kaikki on totuttu kuittaamaan Kelasta. Usein noissa perheissä vielä lähes pelkästään erityislapsia tai muutoin käytöshäiriöisiä, jotka kuluttavat koulussakin muiden akut loppuun. Siihen päälle muualta tulijat. Ei ihme, että koulutettu kansanosa lähtee muualle. Suomessa on surkeat palkat ja tajuton verotus. Yhdet painaa duunia koko elämänsä kun toiset nostavat tukia koko elämänsä.[/quote]

Aamen. Lisättäköön että perheessä on terapiaeläimiä: seitsemän kissaa, kolme koiraa, marsu ja haaveissa olisi neljäs koira. YLLÄTTÄVÄT eläinlääkärikulut ja lasten rikkoutuneuden puhelimien tilalle käteisellä (lainattu sukulaisilta ja nyt laina pitäisi maksaa takaisin) ostetut puhelimet (käteisellä sen takia että luottotietoja ei tietty ole) aiheuttavat sen, että vuokrarästejä on kertynyt...ja nyt joulua ei uskalla edessä ajatella.

Vierailija
59/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tietääkseni tt tuki on n.500e asumiskulujen jälkeen josta sitten maksetaan eläminen ja laskut?ja esim päivähoitomaksuista sinäkin maksat 15% loput yhteiskunta.ei se ole kateutta,vaan köyhä ei saa olla tyytyväinen vaan pitäisi lattialla kieriskellen itkeä kohtaloaan..

Mutta toimeentulotuessa huomioidaan se, onko yh tai montako lasta. Palkka on tiijätkö mulla ihan sama, onko mulla puolisoa jakamassa kuluja tai montako lasta.

Vierailija
60/164 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen tyytyväinen osa-aikatyöhöni. Tee. Kurinpitäjä työtä jota haluan tehdä. En ole katkera siitä että maksan veroja.

Harmittaa kun nuorille ei taida löytyä työtä. Ja osa palkoista esim varastotyö on huonosti palkattua esim 1700 e brutto. Vaikka firmalla menidinhyvin niin maksetaan minimi.