Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi syödä pihviravintolassa raskaana?

Vierailija
06.10.2021 |

Työpaikallani on tulossa virkistyspäivä ja olemme menossa hyvin syömään. Nyt selvisi, että ravintola, johon varaus on tehty tarjoilee ainoastaan pihvejä ja äyriäisiä. Äyriäisiä en voi syödä ja normaalisti lähtisin juosten hyvän pihvin perään, mutta nyt olen raskaana. Enkä ole tätä vielä kertonut töissä.

Onko nyt sitten pakko jättää kekkerit väliin vai onko pihviä turvallista syödä jos tilaan sen kypsänä? Ei tietenkään mikään kengänpohja kauhean maukas ole, mutta oikeasti yritän noudattaa näitä tiukimpia raskausajan ruokasuosituksia.

Saisinko asiallisia vastauksia, kiitos!

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ajattelet ettet voi syödä!?!

Vierailija
2/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit syödä pivisi vaikka raakana. Ei tuossa hysteriassa pidä överiksi mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvi kypsänä.

P.S. Kypsän ei tarvitse olla kengänpohja, silloinhan se on jo ylikypsä.

Vierailija
4/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvä ravintola tietää miten paistaa pihvi kypsäksi ilman että siitä tulee kengänpohja. Kyllähän moni liha pitää nimenomaan kypsentää kypsäksi saakka.

Vierailija
5/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi mutta mä en nyt tajua mikset sä voi syödä pihviä? Onko nää raskausajan kiellot menneet ihan överiksi? Ja jos sen lihaköntsän paistaa kypsäksi niin eikö aika nolo kokki saa siitä kengänpohjan, ainakin mä oon syönyt ihan hyvää kypsäksi paistettua piffiä.

On kyllä mahotonta nipottanista tänäpäivänä näitten ruokien kans odotusaikana.

Vierailija
6/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvin. Ai että ihmiset on avuttomia.

Vierailija
7/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta mä en nyt tajua mikset sä voi syödä pihviä? Onko nää raskausajan kiellot menneet ihan överiksi? Ja jos sen lihaköntsän paistaa kypsäksi niin eikö aika nolo kokki saa siitä kengänpohjan, ainakin mä oon syönyt ihan hyvää kypsäksi paistettua piffiä.

On kyllä mahotonta nipottanista tänäpäivänä näitten ruokien kans odotusaikana.

Yhtään kieltoa ei ole. Ne ovat suosituksia. Jokainen päättää ihan itse, mitä syö.

Vierailija
8/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtä, mikä tässä on ongelma. Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Tein niin myös silloin, kun olin raskaana. Lapset syntyivät kaikki suurin piirtein ajallaan ja olivat terveitä..

Vierailija
9/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä halkaisemaan pihvi kahtia, ja paistamaan se neljältä pinnalta. Niin minä pyysin ja erittäin hyvää oli.

Pesemätön tuore salaatti oli ennen riski raskaana oleville, mutta nykyään kasvikset kasvatetaan muussa kuin mullassa. Ulkomailla en salaattia söisi.

Oikein hyvää virkistysjuhlaa sinulle. Jätä myös alkoholi kokonaan väliin.

Vierailija
11/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liha on suomalaista, voit syödä sitä huoletta. 

Vierailija
12/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa sivistyneissä ravintoloissa on kyllä tarjolla vegaaninen tai vähintään kasvisvaihtoehto. Kuka edes syö jotain pihviä, hyi.

Vierailija
13/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän luolanaiset on koskaan selvinnyt raskaudestaan kun oli pakko syödä mitä sai, vähän puoliraakaa mammuttia, majavanhäntää ja MULLASSA (gasp) kasvaneita juuria.

Luoja sentään. Taas yksi oikein hyvä syy olla hankkimatta lapsia.

Vierailija
14/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipihvi perunamuusilla

Vierailija
15/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän luolanaiset on koskaan selvinnyt raskaudestaan kun oli pakko syödä mitä sai, vähän puoliraakaa mammuttia, majavanhäntää ja MULLASSA (gasp) kasvaneita juuria.

Luoja sentään. Taas yksi oikein hyvä syy olla hankkimatta lapsia.

Niin siis mikä se syy nyt tässä oli?

Vierailija
16/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvin ei tarvitse olla edes kypsä, mediumina voit ihan huoletta syödä. Ja ravintolakokki saa sen kypsänäkin olemaan olematta kengänpohja.

Vierailija
17/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi pihviä ei voisi syödä edes medium + kypsyydellä? Miksi sen pitäisi olla läpikypsä?

(luojan kiitos olin itse raskaana 18 vuotta sitten, nykyään tuntuu ettei voi syödä kun porkkanoita ja nekin pitää pestä suunnilleen tiskiaineella ennen kuin niistä on kaikki mullat pois)

Vierailija
18/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pihviä ei voi syödä mediumina? Tai vaikka raakana jos nyt sitä tykkää? Tai äyriäisiä, ne nyt jokatapauksessa on kypsennettyjä?  Kolme tervettä lasta synnyttänyt ja ihan kaiken saman söin raskaana ollessani kuin mitä syön muutenkin. Muutamat rapukestitkin istuin. Päihteet ymmärrän, mutta naudanlihapihvi?!

Vierailija
19/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voisi syödä pihviä? Jos se niin kovasti huolettaa, niin tilaa vaikka welldone. 

Vierailija
20/96 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, varsinkin niistä asiallisista!

Tiedän, ja olen itsekin itseasiassa sitä mieltä, että suosituksia on liikaa ja ovat osa ihan yliampuvia. En oikeastaan ole edes mitenkään hysteerinen asian kanssa ja sapettaa aika monikin "kielto", sillä tykkään hyvästä ruoasta ja aika monesta raskausaikana kiellossa olevasta tuotteesta. Kaikkia suosituksia en edes jaksa noudattaa. Jotenkin kuitenkin tästä raa'asta lihasta on tehty kaikissa ohjeissa se kaikista pahimmista pahin synti.

En ole odottajissa enää ihan nuorimmasta päästä, raskaaksi tulossa kesti ja olen koko ikäni kärsinyt tuhottoman huonosta tuurista ihan kaikessa, niin sillä nyt mietin että onko jopa minun turvallista syödä yksi hyvä pihvi raskausaikana ilman, että sabotoin koko homman.  

Alkoholia en käytä muutenkaan, joten siitä erossa pysyminen ei aiheuta ongelmia.

-AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi