Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä koirarotu aloittelijalle ja miksi?

Vierailija
05.10.2021 |

Olen aikuinen, ei mitään himolenkkeilijää kuitenkaan

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankikoira.fi rotutesti, sieltä on hyvä aloittaa. Antamillasi tiedoilla on mahdotonta suositella oikeastaan mitään.

Vierailija
2/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskikokoinen villakoira. Suht terve, jaksaa liikkua mutta ei tarvitse maratoonia, oppii helposti ja on hyväluontoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Welsh Gorki. Helppo koira, ei välttämättä vaadi älyttömästi liikuntaa.

Vierailija
4/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chihu?

Vierailija
5/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskikokoinen villakoira. Suht terve, jaksaa liikkua mutta ei tarvitse maratoonia, oppii helposti ja on hyväluontoinen.

Turkki kuitenkin vaatii työtä.

Mitä ap ajattelee turkin hoidosta? Kiinnostaako?

Vierailija
6/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labradorinnoutaja. Lempeä luonne, helppo kouluttaa, ei vaadi mitään erikoista turkinhoitoa yms. Miinus, laiskanpuoleinen ja hotkii ruokaa juuri niin paljon kuin sille antaa, joten lihoo helposti, jos omistaja luulee nopean syömisen tarkoittavan sitä että koira on nälissään. 

Vierailija
7/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Welsh Gorki. Helppo koira, ei välttämättä vaadi älyttömästi liikuntaa.

Että mikä?

Vierailija
8/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat yksi turhimpia syitä ilmastonmuutokseen. Entä jos hankkisit ystävän koiran sijaan?

Vierailija
9/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkin voi pitää lyhyenä jolloin ei vaadi enempää työtä kuin mikä tahansa koira jolla jonkunlainen lyhyehkö karva.

Vierailija
10/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan ota Jack Russelia ekaks koiraksi, yliaktiivinen rotu, jonkin verran aggressiivinen, hyvin vaativa rotu. No terrieri on. Toinen no-no -rotu ekaksi koiraksi on Parsons. Ihan adhd, ja omistajat joutuu viemään pyörällä lenkille, jotta saa energiansa purettua.

Vierailija
11/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turkin voi pitää lyhyenä jolloin ei vaadi enempää työtä kuin mikä tahansa koira jolla jonkunlainen lyhyehkö karva.

Toki, mutta vaatii turkin alasajon tasaisin väliajoin, sekin on toisille liikaa.

Vierailija
12/43 |
05.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut nyt muutaman kuukauden koiranomistaja ja voin vaan varoittaa, että sen jälkeen ei jää aikaa oikeen millekään muulle! Hyvä, jos ehtii kämpän siivota lenkkien välissä. Lisäksi varaudu siihen, että ennen koiran puolen vuoden ikää tulee menemään tonni hammaslääkärikuluihin, jos maitohampaat eivät irtoa itsestään. Se on erittäin yleistä ja itse asiassa en tunne ketään, joka olisi ollut niin onnekas. Lisäksi saatat tarvita koiran hampaille oikomishoitoa, mikä myös maksaa maltaita. 

Vierailija
13/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei aloittelijalle ehkä. Turkki on vaativa.

Kleinspitz tai mittelspitz, helppoja älykkäitä koiria.

Vierailija
14/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut nyt muutaman kuukauden koiranomistaja ja voin vaan varoittaa, että sen jälkeen ei jää aikaa oikeen millekään muulle! Hyvä, jos ehtii kämpän siivota lenkkien välissä. Lisäksi varaudu siihen, että ennen koiran puolen vuoden ikää tulee menemään tonni hammaslääkärikuluihin, jos maitohampaat eivät irtoa itsestään. Se on erittäin yleistä ja itse asiassa en tunne ketään, joka olisi ollut niin onnekas. Lisäksi saatat tarvita koiran hampaille oikomishoitoa, mikä myös maksaa maltaita. 

Monta koiraa omistaneena ei ole koskaan tarvinnut nuorelle koiralle hammashoitoa. Eikä mitään oikomista tarvita. Hampaiden pesu on tärkeää. Vanhalla koiralla usein hammasvaivoja. Vakuutus koiralle, kattaa yllättävät lääkärikulut.

Vierailija
15/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele ensimmäiseksi koiraksi mitään terrieriä, enkä mitään todella suurta tai pientä koiraa. Sellainen tavallisen kokoinen, ja jos et ole kovin ulkoilmaihminen, niin kannattaa välttää myös metsästysrotuja. Ei mitään lyhytkuonoista rotua, niiden terveysongelmat on paljon laajempia kuin pelkät hengitysvaikeudet.

Jotain collie-shetlanninpaimenkoira-bordercollie-kääpiösnautseri (ei ehkä ihan alottelijalle kuitenkaan)-lapinkoira; mutta rotujahan on Suomessakin nykyään pilvin pimein, kannattaa oikeasti tutkia noita eri totujärjestöjen sivuja ja lukea muualtakin rotumääritelmiä.

Vierailija
16/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea sanoa. Riippuu millainen ihminen olet, millainen elämäntilanne ja miten asut. Meidän eka koira oli laumanvartijarotuinen. Ei mikään ykkössuositus aloittelevalle koiranomistajalle mutta ihan paras oli meille. Puitteet oli kunnossa.

Vierailija
17/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen rotu voi olla paras tai huonoin sulle.

Se on ihan omistajasta kiinni yleensä.Valitettavan usein nykysin koiria sellaisilla jotka eivät jaksa kouluttaa ja lenkittää.

Vierailija
18/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monta koiraa omistaneena ei ole koskaan tarvinnut nuorelle koiralle hammashoitoa. Eikä mitään oikomista tarvita. Hampaiden pesu on tärkeää. Vanhalla koiralla usein hammasvaivoja. Vakuutus koiralle, kattaa yllättävät lääkärikulut.

Roduissa ja yksilöissä on eroja. Se että sinun koirillasi ei ole ollut edellisen kirjoittajan tapaisia ongelmia ei poissulje sitä, että joillakin koirilla on. Koiraa ottaessa ja sen eläessä voi tulla monia muitakin yllättäviä kuluja, joihin tulisi varautua. -Ohis

Vierailija
19/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten aktiivinen tahtoo koiran kanssa olla.

Ulkoilevalle ihmisille kultainennoutaja ja labradorinnoutaja on perushyviä. Vähemmän aktiiviselle joku pienempi kuten edellä mainitut spitzit.

Vierailija
20/43 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekarotuiset ovat aika terveitä ja viisaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi