Ensimmäinen seksikerta tuntuu aina pahalta, miksi?
Olen 25-vuotias sinkkunainen. En harrasta yhden yön juttuja, mutta tapailusuhteita on kertynyt useampia. Kohdalleni ei ole kertaakaan sattunut ensi kerrasta alkaen hyvää seksikumppania; joko kyseessä on ollut miehen kokemattomuus tai muuten vain vaikeus lukea toista ensimmäisellä kerralla. Olen lopettanut useamman tapailun hirveän seksikokemuksen vuoksi. Varsinkin yksi oli niin hirveä, että vieläkin oksettaa ajatella sitä. Onneksi olen saanut rohkeutta keskeyttää hommat, jos tuntuu pahalta.
On kamalan masentavaa, kun järjestään jokainen seksikokemus on ollut huono. Mielenkiinto kyseisiä miehiä kohtaan laskee saman tien. En itsekään ole täydellinen, olen varmasti liian arka alkuvaiheessa, mutta ainakaan en kuolaa, ole kovakourainen jne, vaan yritän lukea toisen eleitä ja ilmeitä. Näitä huonoja kokemuksia yhdistää se, että nuo miehet eivät ole ottaneet minua huomioon mitenkään. Ilmeestäni ja eleistäni on aivan varmasti paistanut torjuvuus ja epämukavuus, mutta ei mene perille.
Onko tämä oikeasti tällaista? Olen seurustellut kaksi kertaa, ja seksi on ollut hyvää. Miksi nyt sinkkuna taakseni on kertynyt vain liuta enemmän tai vähemmän huonoja kokemuksia? Onko seksi oikeasti yleensä ensin huonoa ja paranee siitä?
Kommentit (54)
Ei sitä ymmärrä eikä nauti nuorena seksistä. Sen tietää sitten kun kokemusta kertyy.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:17"]
Miesnäkökulmasta on aika pahasti kahden tulen välissä, jos viimeistään toisilla treffeillä ei ole päällekäyvänä, saa kaverikortin käteensä, jos taas yrittää niin sekään ei sitten ole hyväksi..
[/quote]
On olemassa välimuotoja vastenmielisen hyökkäävyyden ja täydellisen toimettomuuden välillä... Sillä pääsisi jo erittäin pitkälle jos kysyisi, saako suudella, tai saako tehdä jotain enemmän. Ja sitten pitää edetä rauhallisesti. On ihan järkyttävää, jos se jää "hetken huumassa" mieheltä huomaamatta, että käännän päätäni vaistomaisesti poispäin tai yritän hienovaraisesti työntää koko miestä kauemmas.
ap
[/quote]
Mikset voi puhua?!
Sanoa "edetään vähän hitaammin", "odota vähän", "tykkään alottaa rauhallisesti"??????
Jaa-a, vaikea sanoa, mistä johtuu. Ovatko miehet olleet kuitenkin selvin päin? Entä oletteko keskustelleet ennen seksiä siitä, millaisesta seksistä pidätte? Ehkä sinun pitäisi itse kertoa ensin selvästi, että haluat edetä rauhallisesti. Kerro, mistä pidät ja mistä et pidä. Siis hyvissä ajoin ennen kuin sinne sänkyyn päädytte. Jos siitä huolimatta mies toimii ihan päinvastoin, silloin tilanne on aika toivoton. Monesti huonossa seksissä on kyse vain kommunikaatio-ongelmista. Tuskin kukaan haluaa olla huono. Jos vain ei yhtään tiedä, mistä kumppani pitää tai ei pidä, niin vaikea silloin on miellyttääkään toista.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:17"] Miesnäkökulmasta on aika pahasti kahden tulen välissä, jos viimeistään toisilla treffeillä ei ole päällekäyvänä, saa kaverikortin käteensä, jos taas yrittää niin sekään ei sitten ole hyväksi.. [/quote] On olemassa välimuotoja vastenmielisen hyökkäävyyden ja täydellisen toimettomuuden välillä... Sillä pääsisi jo erittäin pitkälle jos kysyisi, saako suudella, tai saako tehdä jotain enemmän. Ja sitten pitää edetä rauhallisesti. On ihan järkyttävää, jos se jää "hetken huumassa" mieheltä huomaamatta, että käännän päätäni vaistomaisesti poispäin tai yritän hienovaraisesti työntää koko miestä kauemmas. ap [/quote] Mikset voi puhua?! Sanoa "edetään vähän hitaammin", "odota vähän", "tykkään alottaa rauhallisesti"??????
[/quote]
Olen puhunut. Joskus olen pelästynyt tiuskaisseeni jopa liian ärhäkästi että "nyt rauhallisemmin!", mutta usein se ei toimi. Silloin on ollut parempi sanoa, että nyt edettiin liian nopeasti ja katsotaan myöhemmin uudestaan. Paitsi että eipä ole tehnyt enää mieli.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:10"]
Jännä juttu. Mulle seksi oli heti neitsyyden menettämisestä lähtien todella nautinnollista. Miehen penis tuntui hyvältä sisällä. oletko tarpeeksi kiihottunut ennen yhdyntää? Yhdynään ei pidä ryhtyä ennenkuin on tarpeeksi märkä ja kiihottunut.
[/quote]
höh, miksi miinuksia? :(
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:25"]
Jos tunnet kuvotusta, se on alitajuntasi viesti ja sitä kannattaa ehdottomasti kuunnella!! Jos taas kyse on uuden tilanteen kömpelyydestä, yritä oppia puhumaan aivan suoraan ja selkokiellä siitä mitä toivot. Se toisen kuulostelu ja aistiminen on oikeasti tosi vaikeaa. yleensä seksi on ekat 4-10 kertaa varsin kömpelöä ihan ujostelunkin takia.
[/quote]
Ujostelu ei ole niitä miehiä vaivannut, joiden kanssa minä olen noihin tilanteisiin päätynyt... Kömpelyys on ollut selkeästi läsnä, mutta sekään ei saisi minua epätoivoiseksi. Se sen sijaan saa, kun huomaan selvästi että joko minun mielihyvästäni ei välitetä ollenkaan, tai sitten välitettäisiin mutta käytännössä ajatusta ei osata ollenkaan toteuttaa.
ap
Onko mahdollista, että olisit kiinnostunut naisista?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:31"]
Jaa-a, vaikea sanoa, mistä johtuu. Ovatko miehet olleet kuitenkin selvin päin? Entä oletteko keskustelleet ennen seksiä siitä, millaisesta seksistä pidätte? Ehkä sinun pitäisi itse kertoa ensin selvästi, että haluat edetä rauhallisesti. Kerro, mistä pidät ja mistä et pidä. Siis hyvissä ajoin ennen kuin sinne sänkyyn päädytte. Jos siitä huolimatta mies toimii ihan päinvastoin, silloin tilanne on aika toivoton. Monesti huonossa seksissä on kyse vain kommunikaatio-ongelmista. Tuskin kukaan haluaa olla huono. Jos vain ei yhtään tiedä, mistä kumppani pitää tai ei pidä, niin vaikea silloin on miellyttääkään toista.
[/quote]
En ole koskaan ollut sängyssä humalaisen kanssa, enkä varmaan edes uskaltaisi. Kommunikaatio-ongelmat ovat olleet merkittäviä, sillä tuntuu, että nuo miehet ovat jääräpäisesti halunneet huolehtia vain omasta mielihyvästään, tai sitten kuvitelleet että tietenkin minustakin täytyy tuntua hyvältä. On kummallista, että mitään oivallusta ei tunnu syntyvän edes siinä vaiheessa, kun olen ilmoittanut että nyt ei jatketa pidemmälle. Voisin toki siinä vaiheessa alkaa kädestä pitäen selittämään, mikä meni pieleen, mutta yleensä siinä vaiheessa minun kiinnostukseni on laskenut pakkasen puolelle, ja tiedän jo että uutta yritystä ei tule.
Voisin varmasti yrittää jo etukäteen vääntää rautalangasta sitä, että täytyy edetä rauhallisesti. Mutta jotenkin se tuntuu myös periaatteen asialta, että jos tilanteen tullessa mikään viesti ei mene enää perille, niin en minä sellaisen miehen kanssa halua olla.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:33"]
Jännä juttu. Mulle seksi oli heti neitsyyden menettämisestä lähtien todella nautinnollista. Miehen penis tuntui hyvältä sisällä. oletko tarpeeksi kiihottunut ennen yhdyntää? Yhdynään ei pidä ryhtyä ennenkuin on tarpeeksi märkä ja kiihottunut.
[/quote]
[/quote]
Koska typistät seksin pelkkään yhdyntään.
Ap haluaisitko jollain tavalla kuvailla millaisia nuo miehet ovat olleet? Koulutusaste, ikät, mitä oikeastaan tarkoittaa 'mukavalta' vaikuttanut mies...? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska musta välillä ei voi mitenkään tietää millainen joku on sängyssä ja se on aika ahdistavaa deittailussa. Kai se vaan täytyy hyväksyä, että suuren osan kanssa ei toimi ja on täysin tuuripeliä tää :(
Menetkö sänkyyn ennen kuin varsinainen ihastus on syttynyt? Ihastuneena sitä on erilainen sängyssä, molemmat.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:45"]
Menetkö sänkyyn ennen kuin varsinainen ihastus on syttynyt? Ihastuneena sitä on erilainen sängyssä, molemmat.
[/quote]
Monet miehet ihastuvat vasta seksin jälkeen, ei sitä ennen.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:42"]
Ap haluaisitko jollain tavalla kuvailla millaisia nuo miehet ovat olleet? Koulutusaste, ikät, mitä oikeastaan tarkoittaa 'mukavalta' vaikuttanut mies...? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska musta välillä ei voi mitenkään tietää millainen joku on sängyssä ja se on aika ahdistavaa deittailussa. Kai se vaan täytyy hyväksyä, että suuren osan kanssa ei toimi ja on täysin tuuripeliä tää :(
[/quote]
Miehet ovat olleet iältään 25-32 -vuotiaita, suurimmaksi osaksi korkeakoulutettuja. Kaikki ovat olleet sellaisia, että treffeillä puhuttavaa on riittänyt, ja vaikutelma on ollut lämmin, maanläheinen ja välitön. Lisäksi kaikki ovat tuntuneet vilpittömästi kiinnostuneilta minusta ihmisenä. Vähempään en tyytyisikään. Siksi olenkin niin epätoivoinen, että vaikka hyviä miehiä on pilvin pimein, niin äärimmäisen harvan kanssa on kipinän häivääkään sängyssä :(
ap
En ole itse kokenut vastaavaa. Mieshistoriana ei ole valtaisan laaja, sillä saman kanssa on tullut oltua jo pitkään nuoresta, ja seksi todella oli eka kerroilla rauhallisesti ja toista kunniottaen etenevää, mutta jokseenkin kömpelöä alussa. Muutaman muun miehen kanssa sitä ennen ekat seksikerrat miehien kanssa ei ollut kovin kummoisia ekoilla kerroilla, mutta se tuntuu monesti olevan vain sellaista. Jännittyneenä uuden kumppanin kanssa miehet saattavat toimia alkuun hieman kummallisesti ja seksistä ei välttämättä saa niin hirveästi irti, mutta se ei tarkoita vielä, etteikö jatkossa kun on tutustuttu paremmin ja jännitys lauennut olisi mahdollisuuksia helläänkin seksiin ja taas rajumpaan kun sellaista haluaa. Ehkä tosiaan olet törmännyt todella onnettomiin tapauksiin jos sinun reaktio on ollut noin voikamas kuvotus. Onko silti mahdollista, että itse olet tehnyt tuosta ekasta kerrasta jotenkin liian korkean kynnyksen ja reagoit liiankin voimakkaasti jos kaikki ei mene kuten toivoisi. Tietenkin sellaisissa tapauksissa jos mies käy kiihkeänä päälle eikä tajua sinun kiellostakaan ettei sellainen nyt sovi niin ymmärrän toki, mutta voiko suurin osa kokemuksista oikeasti olla tuollaisia?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:46"]
[/quote]
Miehet ovat olleet iältään 25-32 -vuotiaita, suurimmaksi osaksi korkeakoulutettuja. Kaikki ovat olleet sellaisia, että treffeillä puhuttavaa on riittänyt, ja vaikutelma on ollut lämmin, maanläheinen ja välitön. Lisäksi kaikki ovat tuntuneet vilpittömästi kiinnostuneilta minusta ihmisenä. Vähempään en tyytyisikään. Siksi olenkin niin epätoivoinen, että vaikka hyviä miehiä on pilvin pimein, niin äärimmäisen harvan kanssa on kipinän häivääkään sängyssä :(
ap
[/quote]
Ja ehkä otan asiat liian vakavasti, mutta karmaisevan seksikokemuksen jälkeen on mieleen joskus hiipinyt epäilys siitä, että olenko itse tulkinnut väärin miehen "hyvyyden". Että ollaanko minulle esitetty kilttiä ja kohteliasta vain päästäkseen sänkyyn. En siis usko tämän olevan totuus, ainakaan läheskään kaikkien kohdalla, mutta on todella ikävää että tuollaista tulee edes mieleen, kun seksin pitäisi olla iloinen asia.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:33"]
[/quote]
[/quote]
Koska typistät seksin pelkkään yhdyntään.
[/quote]
No eikö se ole aika yksilöllistä minkälaista seksiä harrastaa? Minä en nauti muusta seksistä kuin yhdynnästä joten vastasin omasta puolestani. Täytyykö kaikkien naisten pitää esim suuseksistä?
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:46"]
[/quote]
ap
[/quote]
Ok...Mulla hieman samoja kokemuksia tuon koulutusasteen ja iän suhteen, samoin ollut yhteisiä keskustelunaiheita eli jotenkin synkannyt henkisesti. Parhainta seksiä eläessäni olen saanut ammattikoulun käyneen kanssa joka oli vanhempi, mutta meillä taas ei mitään sen vakavampaa olisi voinut syntyä vaikka tapailtiin aikamme. Miehessä mua juuri viehättikin se, että otti mut niin vilpittömästi huomioon sängyssä eikä ollut itsekäs. Tunnepuoli siis pelasi ja koin olevani arvostettu ihmisenä enkä seksileluna miehelle.
En toki tämän pohjalta mitään yleistä, mutta en oikein tiedä miten jaksaa tällaista paskaa sinkkuelämää (:D).
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 12:49"]
En ole itse kokenut vastaavaa. Mieshistoriana ei ole valtaisan laaja, sillä saman kanssa on tullut oltua jo pitkään nuoresta, ja seksi todella oli eka kerroilla rauhallisesti ja toista kunniottaen etenevää, mutta jokseenkin kömpelöä alussa. Muutaman muun miehen kanssa sitä ennen ekat seksikerrat miehien kanssa ei ollut kovin kummoisia ekoilla kerroilla, mutta se tuntuu monesti olevan vain sellaista. Jännittyneenä uuden kumppanin kanssa miehet saattavat toimia alkuun hieman kummallisesti ja seksistä ei välttämättä saa niin hirveästi irti, mutta se ei tarkoita vielä, etteikö jatkossa kun on tutustuttu paremmin ja jännitys lauennut olisi mahdollisuuksia helläänkin seksiin ja taas rajumpaan kun sellaista haluaa. Ehkä tosiaan olet törmännyt todella onnettomiin tapauksiin jos sinun reaktio on ollut noin voikamas kuvotus. Onko silti mahdollista, että itse olet tehnyt tuosta ekasta kerrasta jotenkin liian korkean kynnyksen ja reagoit liiankin voimakkaasti jos kaikki ei mene kuten toivoisi. Tietenkin sellaisissa tapauksissa jos mies käy kiihkeänä päälle eikä tajua sinun kiellostakaan ettei sellainen nyt sovi niin ymmärrän toki, mutta voiko suurin osa kokemuksista oikeasti olla tuollaisia?
[/quote]
Uskon, että olen törmännyt onnettomiin tapauksiin. Sellaisiin, joilla ei ole paljon kokemusta naisista. Ekojen kertojen kömpelyys ja sähläys on inhimillistä, mutta on oikeasti vastenmielistä, jos mies innostuu aivan liioitellun paljon ja puskee päälle. Toisen kunnioittaminen varsinkin alkuvaiheessa olisi äärettömän tärkeää, ja minä en ole sitä tuntenut. Sanoisin että se on minulle deal breaker. Etenkin, kun niitä huonoja kokemuksia on kertynyt. Olen kyllästynyt niin pahasti siihen tunteeseen, että on hyvinkin mahdollista, että tarkkailen miehen käytöstä noissa tilanteissa tarkemmin kuin joku muu ehkä tekisi.
ap
Jos tunnet kuvotusta, se on alitajuntasi viesti ja sitä kannattaa ehdottomasti kuunnella!!
Jos taas kyse on uuden tilanteen kömpelyydestä, yritä oppia puhumaan aivan suoraan ja selkokiellä siitä mitä toivot.
Se toisen kuulostelu ja aistiminen on oikeasti tosi vaikeaa.
yleensä seksi on ekat 4-10 kertaa varsin kömpelöä ihan ujostelunkin takia.