Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä aina haukutaan sanontoja mutta mikä on teidän lempisanontanne?

Vierailija
29.11.2014 |

Niin, mitkä olisivat siis teidän lempisanontojanne?

Entä mitä sanontoja tulee usein käytettyä? Vaikkeivät ehkä suosikkeja olisikaan. Olisi mielenkiintoista luettavaa näiden rasittavimpien vastapainoksi lukaista. ;)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei moni tiedä ja harva arvaa :)

Vierailija
22/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä meneekö tämä nyt lempisanonnasta, mutta: Äitini, korrekti kansakoulunopettaja, oli jostain syystä menettänyt hermonsa muhun kun olin lapsi. Kiukkuisena vahingossa livautti "...siinä pyöri kuin puolukka p*llussa". Järkytyimme molemmat, minä nauroin hulluna ja äitini häpesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helppoa ku heinänteko". Taidan toistella tätä opettajana yllättävänkin usein, koska eräs maahanmuuttajataustainen oppilas, jonka suomenkielentaito ei ole vielä kovin vahva, käytti tuota sanontaa ihan oikeassa paikassa :)

Vierailija
24/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vedä vittu päähäsi".

Vierailija
25/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkini ovat:

1. hohhoijaa (käy niin halveksunnan osoittamiseen, täytesanaksi kuin keskustelun aloitus- ja lopetusrepliikiksi - itse käytän sitä etenkin ensin mainittuun tarkoitukseen)

2. se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa (näin vaiennetaan vastaväitteet ja mitätöidään toisen persoona)

3. kateuteen vetoaminen (nolaa eri mieltä olevan ja kyseenalaistaa hänen motiivinsa)

Bubbling under: wt:ksi, valkoroskaksi, juntiksi, duunariksi, tyhmäksi, idiootiksi ym. nimittely (jos eivät kohdat 1-3 tehoa)

Viljelen näitä mahdollisimman paljon.

t: älykäs akateeminen av-mamma

Vierailija
26/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäljet johtavat sylttytehtaaseen.
En ole varma mitä se tarkottaa mutta kuulostaa vekkulilta.

Vierailija
27/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon omaksunut the Joulukalenterista Kerttu Santasen sanonnan: Toivottavasti huomenna on parempi päivä. Tää on siis mun lempi-ilmaus etenkin itkuisena ja masentuneena. Jotenkin niin lohdullinen.

Vierailija
28/28 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:38"]

Jäljet johtavat sylttytehtaaseen. En ole varma mitä se tarkottaa mutta kuulostaa vekkulilta.

[/quote]

Se on muuten sylttytehtaalle. Googlaa, mistä sanonta on peräisin, on karmiva juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi