Onko uuteen kotiin muuttaessa entiset asukit vienee jotain mukanaan
Siis jotain tyyliin keittiön roskista, minkä nyt melkein ajattelis kuuluvan asuntoon.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:06"]Aamulehdessä kerrottiin kerran tapauksesta jossa muuttaja oli kaivanut mukaansa puutarhasta kaikki kasvit
[/quote]
Mä kyllä ymmärrän, jos kukat viedään mukana. Itsekin varmasti vien mennessäni, kun muutetaan. Vuosikausien työ ja panostus kuitenkin kyseessä, jonka haluaa siirtää myös uudelle pihalle
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:15"]
N. 5 vuotta sitten ostimme silloiselta vuokranantajaltamme toisen asunnon. Vuokrakämpässä oli vanha liesi, ostamassamme kämpässä oli tuliterä. Loppusiivousta tehdessämme huomasimme, että vuokranantaja oli käynyt vaihtamassa liedet keskenään, vaikka kaupat oli jo tehty. Sen sijaan, että olisimme ottaneet mieheen yhteyttä ja hoitaneet tilanteen asiallisesti, hommasimme entistä vanhemman ja rumemman lieden vuokrakämppään ja siirsimme itsellemme ne 2 muuta. Ei ottanut vuokranantaja enää yhteyttä minkään asian tiimoilta. Nyt hävettää, mutta silloin muka otti niin paljon päähän että tuli tehtyä tyhmiä.
[/quote]
Jos olisin vuokraisäntänne, niin olisin vaatinut palauttamaan sen paremman lieden. Jos myytävässä asunnossa ei ole yksilöity liettä tyyliin vuoden 2012 malliston AEG:n unduktioliesi, niin sinnne kelpaa mikä tahansa toimiva
[/quote]
Höpöhöpö. Asunto myydään niillä varusteilla millä se on esitelty, ellei muuta sovita. Sama kuin alkaisi jotain keittiön kaappeja vaihtamaan kauppojen jälkeen.
[/quote]
Ja millä todistat tuon, jos et ole kuvannut kämppää? Jos kaupat tehty ilman välittäjää ja myyntipanostusta, niin sinulla on aika isoja ongelmia joutuessasi setvimään, miksi teillä on vuokraisännältä viety liesi.
[/quote]
Millä se vuokraisäntä todistaa asian toiseen suuntaan? Taisi äijä ymmärtää tämän itsekin, ja tyytyi osaansa kun kusetus epäonnistui.
Kylppäristä peili, koukut, pyyheteline, vessapaperiteline. Vaatekaappi, lattiaan jäi ammottamaan betoni. Verhotangot. Keittiön hanasta se suutin, mikä on hanan päässä (mikä lienee oikea nimitys). Muuton jälkeen olisi vielä halunnut tulla irrottamaan eteisen hyllyt, mutta ei innostuttu ajatuksesta...
Sain meiliä tulevassa kämpässä vielä asuvilta myyjiltä. Sydämellisesti tarjoutuivat myymään 50 euron nimellisellä korvauksella mulle kaksi seinässä jo olevaa Ikean Lack-seinähyllyä, kolme seinässä olevaa irtokoukkua, eteisen pienen kuramaton ja kolme katossa olevaa spottivaloa, jotka heitä edeltävä asukas oli jättänyt sinne viisi vuotta sitten. Ei kiitos.
No jos on vähän persoonallisempi postilaatikko, tuskin uusi asukas sitä haluaa?
Mä hämmästyin kun multa oli viety astiankuivauskaapista ne "ritilät".. Onneksi selitys oli siinä, että vuokranantaja oli ottanut ne malliksi.. Oli ostanut mulle uudet, kun edelliset oli vähän huonossa kunnossa jo.. :)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:57"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]Nykyiseen asuntoon kun muutettiin, niin paljastui että edellinen asukas oli vienyt mennessään etupihalta puun ja takapihan kukkapenkeistä puolet kasveista. Siellä ne ovat nyt heidän omakotitalon pihassa. Kysyttäessä yritti selitellä jotain että "niitä kasveja ja perennoja pitää jakaa". [/quote] Kuuleppas, oli varmaan itse ne kavit ostanut ja vei omansa mennessään, mitä valitat? [/quote]Eipä ollut niitä itse ostanut, ja vaikka olisikin, niin missä annetaan lupa jättää tyhjät montut pihaan? Mä katson että pihakasvit kuuluu kauppaan, ihan samalla tavoin kuin uunipellit ja lampun pohjat kattoon. Ihme etteivät vieneet pihalaattojakin ahneuksissaan.
[/quote]
Jos pihasta on kaivettu kasveja ennen esittelyä on uuden ostajan tyytyminen monttuihin. Kasvit kaivaa esittelyn ja kaupanteon välissä, on siitä neuvoteltava mahdollisen ostajan kanssa, voi vielä vaikuttaa ostopäätökseen. Mutta kaupanteon jälkeen niitä ei saa käydä kaivamassa. Perennoja pitääkin jakaa ja harventaa, ei siitä pidä pahastua, pian kasvi taas kukkii entistä hienommin.
[/quote]Nämä oli kaivettu kaupanteon jälkeen, eikä asiasta oltu sovittu meidän kanssa mitään. Toki tiedän että perennoja pitää jakaa, mutta tässä tilanteessa se tuntui vain ja ainoastaan huonolta tekosyyltä. Edellisen omistajan ainoa tavoite oli saada kasveja omaan uuteen pihaansa ilmaiseksi, ts. varastamalla ne meiltä.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:56"]Suomessa päästään helpolla. Monissa maissa on tapana viedä vaikkapa kaikki keittiökalusteet, siis tasoja ja kaappeja myöten. Sama kylpyhuoneissa. Näin on esimerkiksi Saksassa.
[/quote]
Se onkin Saksassa yleinen käytäntö eikä tule kenellekään yllärinä. Jos joku haluaa myydä keittiön kaapit ja tasot seuraavalle asukkaalle niin siitä kyllä keskustellaan ja hinnasta sovitaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:51"]Kerran kämpästä oli lähtenyt kaikki sokeripaloja ja bideesuihkun suutinta myöten. Menivät varmaan tarpeeseen...
[/quote]
Bideesuihkun suutin ); sen nimi on pimppipuhelin.
Oon itse vienyt vuokrakämpästä verhonipsut, koska niitä ei siellä alun perin ollut ja olin ne itse ostanut. Eihän ne sitten toki uuteen asuntoon sopineet ja heitin ne lopulta roskiin, mutta tulipahan otettua.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:51"]Kerran kämpästä oli lähtenyt kaikki sokeripaloja ja bideesuihkun suutinta myöten. Menivät varmaan tarpeeseen... [/quote] Bideesuihkun suutin ); sen nimi on pimppipuhelin.
[/quote]
Pimppipuhelin.. Repesin! Tuu siivoamaan mun näppis kahvista! :DD
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:15"]
N. 5 vuotta sitten ostimme silloiselta vuokranantajaltamme toisen asunnon. Vuokrakämpässä oli vanha liesi, ostamassamme kämpässä oli tuliterä. Loppusiivousta tehdessämme huomasimme, että vuokranantaja oli käynyt vaihtamassa liedet keskenään, vaikka kaupat oli jo tehty. Sen sijaan, että olisimme ottaneet mieheen yhteyttä ja hoitaneet tilanteen asiallisesti, hommasimme entistä vanhemman ja rumemman lieden vuokrakämppään ja siirsimme itsellemme ne 2 muuta. Ei ottanut vuokranantaja enää yhteyttä minkään asian tiimoilta. Nyt hävettää, mutta silloin muka otti niin paljon päähän että tuli tehtyä tyhmiä.
[/quote]
Jos olisin vuokraisäntänne, niin olisin vaatinut palauttamaan sen paremman lieden. Jos myytävässä asunnossa ei ole yksilöity liettä tyyliin vuoden 2012 malliston AEG:n unduktioliesi, niin sinnne kelpaa mikä tahansa toimiva
[/quote]
Höpöhöpö. Asunto myydään niillä varusteilla millä se on esitelty, ellei muuta sovita. Sama kuin alkaisi jotain keittiön kaappeja vaihtamaan kauppojen jälkeen.
[/quote]
Ja millä todistat tuon, jos et ole kuvannut kämppää? Jos kaupat tehty ilman välittäjää ja myyntipanostusta, niin sinulla on aika isoja ongelmia joutuessasi setvimään, miksi teillä on vuokraisännältä viety liesi.
[/quote]toi yläpeukku oli vahinko
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:38"]Puolison sukulainen myi ok-talon ja vei lähtiessään mm. lipputangon ja pihakasvit!
[/quote]
Nopeasti katsottuna lipputankokin on halvimmillaan 200 e jos on matala maja. Tarkan markan toimintaa suvussasi!
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:05"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:38"]Puolison sukulainen myi ok-talon ja vei lähtiessään mm. lipputangon ja pihakasvit! [/quote] Nopeasti katsottuna lipputankokin on halvimmillaan 200 e jos on matala maja. Tarkan markan toimintaa suvussasi!
[/quote]
Onhan se noinkin.. Mutta itseä kyllä vähän harmitaisi jos olisin ollut ihatunut talon pihaan.. Ja siinä oleviin kukkiin yms. Sitten kun olisi muuttanut.. niin jäljellä olisi vaan multaa... Toki ymmärrän että esim kukkaruukut kukkineen viedään.. Mutta mun mielestä on naurettavaa, jos kukkapenkeistä yms viedään kaikki kukat mennessään.. (Ja miks ei pihalaatatkin.. kyllähän nekin irti lähtee.. :D)
Kaikelta mielipahalta välttyisi, kun listaisi asuntokaupoissa selkeästi asiat, mitkä kuuluu/ei kuulu kauppaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:59"]
Sain meiliä tulevassa kämpässä vielä asuvilta myyjiltä. Sydämellisesti tarjoutuivat myymään 50 euron nimellisellä korvauksella mulle kaksi seinässä jo olevaa Ikean Lack-seinähyllyä, kolme seinässä olevaa irtokoukkua, eteisen pienen kuramaton ja kolme katossa olevaa spottivaloa, jotka heitä edeltävä asukas oli jättänyt sinne viisi vuotta sitten. Ei kiitos.
[/quote]
Omassa edellisessä talossa (kerrostalo vvo:n vuokra-asunto) edellinen oli tehnyt itse terassin (kaikilla 1-kerroksen asukkailla oli "omapiha") laitto viestiä et maksanko 500€ vai viekö hän terassin.. :D
Yritti maksattaa myös turvalukosta ja oveen asennetusta murtosuojasta (siis siitä metalinpalasta ovenkarmissa) Sanoin tohonkin että ei kiitos. Ne oli sit repiny itelleen mukaan.. :D
Vastasin sit et vie vaan, en maksa.. Oli sit terassi silti paikoillaan kun muutin. (käsittääkseni kaikki pysyvät jutut pitää jättää, vaikka olisi sen maksanut? Tai palauttaa "alkuperäiseen kuntoon" eli tässä tapauksessa tilalle olisi pitänyt laittaa nurmikko?)
Muita ärsyttää kun tavarat viedään.. Itseä ärsyttää jos jätetään liikaa roinaa. Esim jättään lasten pihakiikut yms.. Pienempi mielipaha ostaa parit sokeripalat, kun tilata jätelava edellisten roinille..
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:01"]
No jos on vähän persoonallisempi postilaatikko, tuskin uusi asukas sitä haluaa?
[/quote]
Mun mielestä tossa tapauksessa postilaatikon saa ottaa! Mutta jos joku perus muovinen postilaatikko (arvo 20€) niin kyllä pitäisin ehkä vähän säälittävänä.. :D
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:49"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:20"]
Meillä edellinen omistaja vei kaikista kaapeista elfa-korit (ja niitä oli paljon). Esitteessä luki selkeästi, että ne komeroista löytyvät, soitto välittäjälle (ei kuulemma ole hänen asiansa) ja sitten edelliselle omistajalle. Vaadimme ne ja olimme valmiita lähtemään asiasta vaikka käräjille. Kaksi viikkoa myöhemmin tuotiin paketeissa uudet ja taas soitto: ne pitää asentaa takaisin kaappeihin, hurja työ koota. Asentaja sitten sen teki.
Samat omistajat vei pihasta laatat (sama se meille, mutta hurja vaiva heille), roskakatoksen, autokatoksen seinään ruuvatut fillaritelineet, tietty kaikki lamput ja kaksi kynnystä. Hulluinta oli se, että muuttivat kerrostaloon.
[/quote]
Ihmiset on kieroja :(, joo ei varmasti välittäjälle kuulu sen jälkeen mikään, kun on rahansa saanu.
[/quote]
Pankki oli pakkolunastanut talon, ja edellisiä asukaita vitutti.. Kun joutu pakkomuuttamaan omakotitalosta kerrostaloon..? Tuli ainakin sellanen fiilis tästä edellisestä asukkasta tän perusteella.. Tavarat annettu sit jonnekin sukulaisille, tai myyty tori.fi:ssä tms "mä maksoin nää, on mun.. saan näistä muutaman euron" :D
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:59"]
[/quote]
Omassa edellisessä talossa (kerrostalo vvo:n vuokra-asunto) edellinen oli tehnyt itse terassin (kaikilla 1-kerroksen asukkailla oli "omapiha") laitto viestiä et maksanko 500€ vai viekö hän terassin.. :D
Yritti maksattaa myös turvalukosta ja oveen asennetusta murtosuojasta (siis siitä metalinpalasta ovenkarmissa) Sanoin tohonkin että ei kiitos. Ne oli sit repiny itelleen mukaan.. :D
Vastasin sit et vie vaan, en maksa.. Oli sit terassi silti paikoillaan kun muutin. (käsittääkseni kaikki pysyvät jutut pitää jättää, vaikka olisi sen maksanut? Tai palauttaa "alkuperäiseen kuntoon" eli tässä tapauksessa tilalle olisi pitänyt laittaa nurmikko?)
[/quote]
Miten tää pysyvä juttu määritellään? Voisko siis olettaa, että entinen asukas hommaa esim. ne koukkulaatat sinne kattoon?
Luojan kiitos oon ite jo asuntokauppani tehny!! Ja kaikki meni hyvin. Olkaa ihmiset varovaisia ja tarkkoja!! Tossa joku kirjottikin, että saattaa ihastua pihaan omakotitalossa tms., niin on se toisaalta pientä kusetuksen makua, jos siinä ei sitten oo ku kyntöpelto, kun muuttoo teet :D
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:26"]Heh, tuo sokeripalat, sama juttu oli mullakin. :D Kai se sitten on yleinen käytäntö. Kun muutin ensimmäiseen vuokra-asuntooni silloin 18-kesäisenä, tuli kaveri asentamaan lamppua ja ihmetteli missä sokeripalat on, ne oli viety. Muutama vuosi jälkeenpäin muutettiin silloisen poikaystävän kanssa yhteen isompaan vuokra-asuntoon ja silloin muuttopäivänä naureskelin että mitähän se edellinen on vienyt, varmaan kaiken sokeripaloja myöten ja ylläripylläri, olin oikeassa. [/quote] Oon mä siihen tottunut että sokeripalat viedään (ja verhonipsut) mutta että se koko laatta mihin lamppu ripustetaan!
[/quote]
Sokeripalojen vienti lampun mukana on minustakin yleinen tapa, mutta olen vain kertaalleen törmännyt siihen, että jopa sulakkeet oli otettu matkaan.