Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko uuteen kotiin muuttaessa entiset asukit vienee jotain mukanaan

Vierailija
29.11.2014 |

Siis jotain tyyliin keittiön roskista, minkä nyt melkein ajattelis kuuluvan asuntoon.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiseen asuntoon kun muutettiin, niin paljastui että edellinen asukas oli vienyt mennessään etupihalta puun ja takapihan kukkapenkeistä puolet kasveista. Siellä ne ovat nyt heidän omakotitalon pihassa. Kysyttäessä yritti selitellä jotain että "niitä kasveja ja perennoja pitää jakaa".

Vierailija
82/101 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikä on muuttanut n. 15 kertaa, enimmäkseen täällä Oulun keskustassa +/- 2 km. Osassa kämpistä on ollut verhonipsut ja sokeripalat, osassa ei. Kerran on tainnut olla se aterintensäilytyskori paikallaan, yleensä ei.

Mutta hyvä tuuri minulla, koskaan ei ole viety mitään sellaista mistä ajattelisi että wtf.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "alkuperäinen kunto" tarkoittaa juuri sitä, että revityn terassin (tai pihalaattojen) paikalle on istutettava nurmikko.
Itse aikoinani maksoin vuokrakämppään sälekaihtimet asennuksineen. Poismuuttaessa kyselin vuokraisännältä niistä korvausta, mutten tietenkään saanut mitään, vain tiedon että jos päätän ottaa kaihtimet mukaan, joudun paikkaamaan niiden asennuksen jättämät reiät karmeissa. Tyydyin jättämään kaihtimet paikalleen.

Vierailija
84/101 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä edelleenkään tajua tota keittiökaappien viemistä. Nehän on aina tehty siihen tiettyyn huoneeseen, kiva sitten alkaa ihmetelemään uudessa kodissa että sopiiko nää kaapit nyt tähän seinälle.... Tehdään keittiöremonttia ja ensin mietin että ostaisin kaapit käytettynä. Luovuin ajatuksesta kun huomasin että on ihan mahdoton löytää sellaista kaapistoa ja joka sopisi meidän keittiöön.

Vierailija
85/101 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:48"]Meikä on muuttanut n. 15 kertaa, enimmäkseen täällä Oulun keskustassa +/- 2 km. Osassa kämpistä on ollut verhonipsut ja sokeripalat, osassa ei. Kerran on tainnut olla se aterintensäilytyskori paikallaan, yleensä ei.

Mutta hyvä tuuri minulla, koskaan ei ole viety mitään sellaista mistä ajattelisi että wtf.
[/quote]
Oulussa minäkin olin muuttanut, mutta täällä Rovaniemellä oli tosiaan ne lampun kattolaatat viety. Oisko tää joku lappilainen kulttuuriero?
Ja siis sama niille sokeripaloille, mulla on niitä aina tallessa juuri muuttoyllätyksiä varten mutta ei niitä voi avoimeen reikään laittaa, pitää olla se laatta.
-Se joka ekana ihmetteli lamppukupujen viemistä

Vierailija
86/101 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onistusasunto kyseessä. Edelliset veivät kaikista huoneista mennessään verhotamgot. Välittäjä oli erikseen korostanut että kaikki mikä on kiinteästi seinässä kiinni huoneen perustoimintoon kuuluen kuuluu asuntoon. Mutta verhotangot ei kuulunut ja kun ikkunoissa ei ollut sälekaihtimiakaan niin piti ostaa samantein ikkunoihin verhot.asunto 5h ja sauna ja kodinhoitohuone. Verhonipsut kyllä ymmärtää. Olisipa tullut asia ennen muuttoa puheeksi niin olisimme myös ottaneet mukaan kaikki edellisen asunnon verhotamgot ja kiskot. Ei niin että ne olisi uuden asunnon ikkunoihin sopineet mutta kun ne ei kerran kauppahintaan kuuluneet.

Vierailija
87/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 21:37"]Ostin asunnon ja entinen omistaja vei myös verhonipsut joka ikkunasta, no kai hän omiansa vei, mutta eipä itellä kävisi mielessäkään, enkä tällaseen ole törmänny..
[/quote]
Kun mä asuin vuokralla ja pääsin muuttamaan ihan uuteen kämppään, niin ei verhotangoissa ollut nipsuttimia valmiina vaan mun piti ostaa ne.valot oli talon puolesta vain saunassa ja kylpyhuone/wc:ssä ja keittiössä putkivalo kaapin alla. Eteisvaatekaapissa ei ollut ovia lainkaan vaan mä ostin nekin (ne tosin jäi sit seuraavan vuokralaisen iloksi ilmaiseksi...

Vierailija
88/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]Nykyiseen asuntoon kun muutettiin, niin paljastui että edellinen asukas oli vienyt mennessään etupihalta puun ja takapihan kukkapenkeistä puolet kasveista. Siellä ne ovat nyt heidän omakotitalon pihassa. Kysyttäessä yritti selitellä jotain että "niitä kasveja ja perennoja pitää jakaa".
[/quote]
Kuuleppas, oli varmaan itse ne kavit ostanut ja vei omansa mennessään, mitä valitat?

Vierailija
89/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]Nykyiseen asuntoon kun muutettiin, niin paljastui että edellinen asukas oli vienyt mennessään etupihalta puun ja takapihan kukkapenkeistä puolet kasveista. Siellä ne ovat nyt heidän omakotitalon pihassa. Kysyttäessä yritti selitellä jotain että "niitä kasveja ja perennoja pitää jakaa".
[/quote]
Kuuleppas, oli varmaan itse ne kavit ostanut ja vei omansa mennessään, mitä valitat?
[/quote]Eipä ollut niitä itse ostanut, ja vaikka olisikin, niin missä annetaan lupa jättää tyhjät montut pihaan? Mä katson että pihakasvit kuuluu kauppaan, ihan samalla tavoin kuin uunipellit ja lampun pohjat kattoon. Ihme etteivät vieneet pihalaattojakin ahneuksissaan.

Vierailija
90/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:20"]

Meillä edellinen omistaja vei kaikista kaapeista elfa-korit (ja niitä oli paljon). Esitteessä luki selkeästi, että ne komeroista löytyvät, soitto välittäjälle (ei kuulemma ole hänen asiansa) ja sitten edelliselle omistajalle. Vaadimme ne ja olimme valmiita lähtemään asiasta vaikka käräjille. Kaksi viikkoa myöhemmin  tuotiin paketeissa uudet ja taas soitto: ne pitää asentaa takaisin kaappeihin, hurja työ koota. Asentaja sitten sen teki.

Samat omistajat vei pihasta laatat (sama se meille, mutta hurja vaiva heille), roskakatoksen, autokatoksen seinään ruuvatut fillaritelineet, tietty kaikki lamput ja kaksi kynnystä. Hulluinta oli se, että muuttivat kerrostaloon.

[/quote]

Ihmiset on kieroja :(, joo ei varmasti välittäjälle kuulu sen jälkeen mikään, kun on rahansa saanu.
[/quote]
Jos omistusasunto niin toi ri oo ok, jos vuokra-asunto niin tuo ln ok.

Vierailija
91/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:20"]

Meillä edellinen omistaja vei kaikista kaapeista elfa-korit (ja niitä oli paljon). Esitteessä luki selkeästi, että ne komeroista löytyvät, soitto välittäjälle (ei kuulemma ole hänen asiansa) ja sitten edelliselle omistajalle. Vaadimme ne ja olimme valmiita lähtemään asiasta vaikka käräjille. Kaksi viikkoa myöhemmin  tuotiin paketeissa uudet ja taas soitto: ne pitää asentaa takaisin kaappeihin, hurja työ koota. Asentaja sitten sen teki.

Samat omistajat vei pihasta laatat (sama se meille, mutta hurja vaiva heille), roskakatoksen, autokatoksen seinään ruuvatut fillaritelineet, tietty kaikki lamput ja kaksi kynnystä. Hulluinta oli se, että muuttivat kerrostaloon.

[/quote]

Ihmiset on kieroja :(, joo ei varmasti välittäjälle kuulu sen jälkeen mikään, kun on rahansa saanu.
[/quote]
Jos omistusasunto niin toi ei oo ok, jos vuokra-asunto niin tuo on ok.

Vierailija
92/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneen ovi oli viety.

Vierailija
93/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]Nykyiseen asuntoon kun muutettiin, niin paljastui että edellinen asukas oli vienyt mennessään etupihalta puun ja takapihan kukkapenkeistä puolet kasveista. Siellä ne ovat nyt heidän omakotitalon pihassa. Kysyttäessä yritti selitellä jotain että "niitä kasveja ja perennoja pitää jakaa".
[/quote]
[/quote]Eipä ollut niitä itse ostanut, ja vaikka olisikin, niin missä annetaan lupa jättää tyhjät montut pihaan? Mä katson että pihakasvit kuuluu kauppaan, ihan samalla tavoin kuin uunipellit ja lampun pohjat kattoon. Ihme etteivät vieneet pihalaattojakin ahneuksissaan.
[/quote]Tarkennuksena vielä, että kyseessä on ostamamme asunto. Ei vuokra-asunto, jos sillä nyt mitään merkitystä asiassa on.

Vierailija
94/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]Nykyiseen asuntoon kun muutettiin, niin paljastui että edellinen asukas oli vienyt mennessään etupihalta puun ja takapihan kukkapenkeistä puolet kasveista. Siellä ne ovat nyt heidän omakotitalon pihassa. Kysyttäessä yritti selitellä jotain että "niitä kasveja ja perennoja pitää jakaa".
[/quote]
[/quote]
Ostitko asunnon omaksi vai muutitko vuokralle?

Vierailija
95/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ensimmäiseen asuntoon oli edellinen vuokralainen jättänyt hirveän määrän roinaa. Sain viedä monta säkillistä turhaa tavaraa roskiin. Toisaalta sieltä löytyi myös mm. uusia paketteja pattereita, tuikkuja, jatkojohtoja, joten ei harmittanut niin se hirveä työmäärä kämpän siivouksessa. Olisin silti ehkä mieluummin kaiken sen muuttostressin takia halunnut aloittaa ns tyhjästä enkä toisen left-overeista.

Vierailija
96/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 22:38"]Puolison sukulainen myi ok-talon ja vei lähtiessään mm. lipputangon ja pihakasvit!
[/quote]
No huh!
Meillä oli hävinnyt myyjän matkaan aterinlokerikko. Keittiön kaapistot olivat mittatilaustyönä tehtyjä, joten lokerikkoa ei liene voinut käyttää muualla enkä koskaan läytänyt täsmälleen yhtä hyvää mikä oli paikallaan asuntoesittelyssä. Silloin harmitti tosi kovasti mutta teihin verrattuna asia on ollut pikkujuttu! !

Vierailija
97/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 23:42"]Nykyiseen asuntoon kun muutettiin, niin paljastui että edellinen asukas oli vienyt mennessään etupihalta puun ja takapihan kukkapenkeistä puolet kasveista. Siellä ne ovat nyt heidän omakotitalon pihassa. Kysyttäessä yritti selitellä jotain että "niitä kasveja ja perennoja pitää jakaa". [/quote] Kuuleppas, oli varmaan itse ne kavit ostanut ja vei omansa mennessään, mitä valitat? [/quote]Eipä ollut niitä itse ostanut, ja vaikka olisikin, niin missä annetaan lupa jättää tyhjät montut pihaan? Mä katson että pihakasvit kuuluu kauppaan, ihan samalla tavoin kuin uunipellit ja lampun pohjat kattoon. Ihme etteivät vieneet pihalaattojakin ahneuksissaan.

[/quote]

Jos pihasta on kaivettu kasveja ennen esittelyä on uuden ostajan tyytyminen monttuihin. Kasvit kaivaa esittelyn ja kaupanteon välissä, on siitä neuvoteltava mahdollisen ostajan kanssa, voi vielä vaikuttaa ostopäätökseen. Mutta kaupanteon jälkeen niitä ei saa käydä kaivamassa. Perennoja pitääkin jakaa ja harventaa, ei siitä pidä pahastua, pian kasvi taas kukkii entistä hienommin.

Vierailija
98/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii kukkien viemistä niin minusta se on ok. Aikoinaan omakotitalossa asuessa niihin kukkiin upposi useita satoja euroja. Jos olisin muuttanut omaan kotiin pihalla niin mukaan ne olisi lähteny mikäli uusi omistaja ei olisi niitä sitten halunnut ostaa

Vierailija
99/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2014 klo 01:03"]Jos miettii kukkien viemistä niin minusta se on ok. Aikoinaan omakotitalossa asuessa niihin kukkiin upposi useita satoja euroja. Jos olisin muuttanut omaan kotiin pihalla niin mukaan ne olisi lähteny mikäli uusi omistaja ei olisi niitä sitten halunnut ostaa
[/quote]
No ei ole ok kaivaa pihaa pilalle sen jälkeen kun kaupat on tehty. Hyvin hoidettu piha on todennäköisesti vaikuttanut ostopäätökseen. Eri asia sitten jos kauppakirjassa on asiasta sovittu.

Vierailija
100/101 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnosta oli edellinen asukas yllättäen ottanut mukaan jääkaapin ja uuninpellit. Oli siinä isännöitsijän kanssa ihmettelemistä.. Sain sitten ihan tuliterän jääkaappipakastimen ja pellit, niin ei jäänyt harmittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän