Miniä suuttui
meillä on 70-vuotisjuhlat kuukaudenpäästä miniä kyseli pukukoodista ja laitoin hänelle whatsapissa pukukoodeja sanoin ettei nyt iltapukua muuten asu vapaa
miksi hän loukkaantui tästä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Itse lähinnä turhautuisin koska viestistäsi ei saa mitään selkoa.
"Ettei nyt iltapukua". 50v naisen on helppoa ymmärtää mitä 70-vuotis syntymäpäiviä järjestävä sanoo. Viimeisen päälle selkeästi kerrottu. EI ILTAPUKUA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti:
pukukoodin laitto saattaa antaa kuvan niinkuin anoppi pitäisi miniää avuttomana.
Opettele lukemaan! Aloituksessa luki että miniä kyseli pukukoodista! Mitä siihen olisi anopin sitten pitänyt vastata?
No laittaa se koodi eikä mitään vinkkejä.
Jos koodi on vaikka smart casual niin ei siihen sitten enää mitään vinkkiä tarvi laittaa että ei iltapukua.
Onko oikeasti vaikea ymmärtää luettua. Anoppi laittoi pukeutumisoppaan sivun missä tilaisuuden aika ja PUKU.
Onneksi minulla on hyvä miniän tekele. Ei perkele jauha turhasta saatikka märise omaa yksinkertaisuuttaan, koska ei ole Pyhä Yksinkertaisuus. Tulisin hulluksi teidän laisten ihmisten kanssa.
Kaikki myötätunto ko. Anopille
Oliskohan nää pippalot jo pidetty.
Ap, vapauta meidät jännityksestä ja kerro: osallistuiko miniä ja missä puvussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku kirjoitti:
pukukoodin laitto saattaa antaa kuvan niinkuin anoppi pitäisi miniää avuttomana.
Opettele lukemaan! Aloituksessa luki että miniä kyseli pukukoodista! Mitä siihen olisi anopin sitten pitänyt vastata?
Ihan selkeästi se pukukoodi, minkä mukaan haluaa vieraiden pukeutuvan. Omien sanojensa mukaan laitteli pukukoodeja ja vastaili hyvin sekavasti.
No anoppihan se tietää, keitä ja millaisia vieraita juhliin tulee.
Onko asu vapaahko vai pukeudutaanko juhlavammin, kuten miehillä täysi puku?
On noloa mennä juhliin alipukeutuneena, mutta noloa myös mennä ylipukeutuneena.
Suurin piirtein olisi hyvä tietää se pukukoodi.
Kun on noin iäkäs ihminen, juhliin voi tulla vaikka entisiä pönöttöviä työkavereita, jotka katsovat karsaasti, mikäli joku lähes arkikamppeissa 70 v päiville.
Saattaa ap:n mieskin aprikoida, että laitankoi puvun vaiko vain pikkutakin, ilman krakaa?
Vierailija kirjoitti:
Hienosteleva miniä halusi virallisen pukukoodin ja pitää anoppiaan junttina kun ei juhlat olekaan hienot?
Nykyisin kutsuissa mainitaan pukukoodi.
Ja jos sitä ei suoraan sanota, esim. hääkutsussa, niin se vihjaistaan siten, että sulhanen pukeutuu smokkiin tms.
Mikä tarkoittaa sitä, että miehillä pitää olla häissä tumma puku.
Häissä on monenlaista väkeä kummankin hääparin puolelta.
Ja olisihan se noloa, jos toisen hääparin suku tulisi juhlaan missä tahansa rytkyissä, vaikka paitahihasillaan kesäpäivänä.
Lihava minä voi laittaa perunäsäkin päälleen.
Vierailija kirjoitti:
Lihava minä voi laittaa perunäsäkin päälleen.
Siis lihava miniä.
Jotkut tässä langassa luulee pukukoodin tarkoittavan jotain postimyyntikuvaston tilausnumeroa.
Minulle jäi käsitys, että miniä loukkaantui, koska anoppi sanoi "ettei nyt iltapukua", " muuten asu vapaa". Eli, miniä olisi halunnut laittaa iltapuvun.