Oletteko matkustaneet pitkaa matkaa linja-autolla vauvan kanssa? Meilla edessa noin kahden tunnin matka, ja mietin, miten kuljettaa vauvaa? Missa teilla vauva on matkustanut?
Onko ollut pitkä matka? Me ei otettaisi mielellään kaukaloa mukaan, koska muutenkin hurjasti tavaraa..
Kommentit (4)
Sylissä pitäminen voi tulla meilläkin kyseeseen. Täytyy vielä miettiä eri vaihtoehtoja! Ap
meikä matkustanut noin neljän kuukauden ikäisen vauvan kanssa. matkan kesto jotain kuusi tuntia, johon sisältyi kaksi vaihtoa.
meni muuten ok, mutta ekalla välillä (matka jotain 150 km eli ehkä 1,5 tuntia) sattui bussi olemaan tupaten täynnä. eli vauva joutui istumaan sylissäni, kun en ollut varannut paikkalippua. vaipan vaihto olisi ollut siinä aika operaatio. tai ehkä vieruskaveri olisi voinut nousta sen ajaksi pois paikaltaan. ihmiset on yleensä aika avuliaita.
se, että bussi on täynnä, on niillä reiteillä, mitä yleensä käytän, harvinaista. poikkeuksena juhlapyhät. sekä perjantaisin ja su-iltaisin se suunta, mihin opiskelijat menee (perjantaisin pois isoista kaupungeista, su toiseen suuntaan).
imettäminen bussissa ei ollu mulle ongelma, kun osaan tehdä sen mielestäni huomaamattomasti. mutta joku toinen ei ehkä haluaisi imettää bussissa.
bussin vessassa vaipanvaihto ei onnistune, koska vessa pieni ja bussi heiluu aika paljon, kun kuskit ajaa aika lujaa.
vaunuista saatetaan joissakin bussiyhtiöissä ottaa maksu. olisko 2,5 eur tai jotain. kaikki kuskit ei kyllä ota sitä. vaunuihin ei kannata jättää reppua tms. vaan laittaa se erillään tavaratilaan. bussikuskin selkä paukahtaa, kun yrittää nostaa vaunuja, joissa painona vaikkapa reppu.
niin minä tein. Sain jopa nukuttua, kun yöllä kuljettiin.
Jos ei lasketa sitä mukaan, että mun niskat oli hiukka jumissa. Oli tarkoitus pitää vauvaa vuorotellen sylissä, mutta kas - jostain syystä kelpasikin vain äiti. Imetin kerran matkan aikana ja vauva otti 40 min tirsat, joten ne ajat meni erityisen hyvin. Onneksi vaippaa ei tarvinnut vaihtaa kesken matkan, se hiukan jännitti, että tuleeko plöröt just ennen lähtöä :).
Hyvää matkaa!