Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

laittaisitko meiliosoitteesi julkisesti nettiin?

Vierailija
29.11.2014 |

Taas törmäsin yhdessä blogissa arvontaan, jossa pitäisi jokaisen osallistujan laittaa meiliosoite kommenttiin. Ne kommentit näkyy julkisesti ja jää kaikkiin roskapostibotteihin. En osallistu tällaisiin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro toki lisää

Vierailija
2/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta meili-osoitetta ja suurinosa niistä huuhaa juttuja varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkinhan se anonyymi pitää tunnistaa arvonnan jälkeen ja useimmiten ihmiset älyää laittaa osoitteen niin, että @ korvataan vaikka (at)-merkinnällä, niin ei tule spämmiä. 

Vierailija
4/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin ollut niitä huuhaa-osoitteita, mutta ei niitä jaksa pitää yllä. Ne alkaa täyttyä heti kaikesta mahdollisesta roskasta, jos laittaa osoitteen nettisivuille julki. Eikä sieltä jaksa käydä seulomassa, jos olisi jotain voittanut, kun mitään muuta järkevää ei koskaan sellaiseen silppuosoitteeseen sitten tule.

Vierailija
5/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:38"]

On minullakin ollut niitä huuhaa-osoitteita, mutta ei niitä jaksa pitää yllä. Ne alkaa täyttyä heti kaikesta mahdollisesta roskasta, jos laittaa osoitteen nettisivuille julki. Eikä sieltä jaksa käydä seulomassa, jos olisi jotain voittanut, kun mitään muuta järkevää ei koskaan sellaiseen silppuosoitteeseen sitten tule.

[/quote]

Useinhan se bloginpitäjä kyllä laittaa postaukseen kuka voitti, joten jos sitä viitsii käydä katsomassa, kun arvonta-aika on ohi, niin saa tiedon. Jos ei viitsi, niin ei kai sitten sitä voittoaankaan viitsi haluta. Jos laittaa vaan, että Minna123 osallistuu arvontaan, niin niitä Minnoja voi ilmoittautua useampikin, kun sitä palkintoa ollaan lähettämässä.

Vierailija
6/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet botit osaa kyllä poimia tekstistä ne meiliosoitteet, vaikka kirjoittaisikin at. Mieluummin arvonnat jotain muuta kautta vaikka blogin Facebook-sivun kautta. 

Vierailija
7/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 13:42"]

Uudet botit osaa kyllä poimia tekstistä ne meiliosoitteet, vaikka kirjoittaisikin at. Mieluummin arvonnat jotain muuta kautta vaikka blogin Facebook-sivun kautta. 

[/quote]Onneksi arvontoihin ei ole pakko osallistua, jos ei arvontaan osallistumistapa passaa... Mutta ymmärrän kyllä pointin, minulla ei ole Facebook-sivuja blogillani, enkä aio laittaakaan. 

Vierailija
8/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt siitä tavasta, että blogin pitäjä jättää julkaisematta kokonaan ne osallistumiskommentit ja jättää ne vain itselleen talteen tai kerää sähköpostiosoitteet omalle listalleen ja poistaa ne kommenteista ennen niiden julkaisemista.

Vierailija
9/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:01"]Itse olen tykännyt siitä tavasta, että blogin pitäjä jättää julkaisematta kokonaan ne osallistumiskommentit ja jättää ne vain itselleen talteen tai kerää sähköpostiosoitteet omalle listalleen ja poistaa ne kommenteista ennen niiden julkaisemista.
[/quote]
Ite teen just noin. Ne osoitteet jää paperille vain mun tietoon ja arvonnan jälkeen sytytän sillä listalla saunan.

Vierailija
10/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 14:01"]

Itse olen tykännyt siitä tavasta, että blogin pitäjä jättää julkaisematta kokonaan ne osallistumiskommentit ja jättää ne vain itselleen talteen tai kerää sähköpostiosoitteet omalle listalleen ja poistaa ne kommenteista ennen niiden julkaisemista.

[/quote]Tuo on muuten hyvä konsti, kiitos, otan itselleni käyttöön!

nro6

Vierailija
11/11 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitten, jos/kun arpoo jotain firmoilta saamiaan tuotteita, ne usein kyllä haluaa, että arvonta on ns. läpinäkyvä, ettei kukaan pääse sanomaan, että kavereilleen se vaan järjestään tuotepalkinnot. Ainahan voi arpoa sata kertaa, että se oma kaveri osuu saamaan palkinnon, mutta en kyllä itse tekisi niin, kun kaikki osallistujat näkyy kommenteissa ja nro se ja se voittaa, on se tavallaan ok niinkin, mutta ymmärrän tuon, ettei kaikki halua sitä osoitettaan laittaa.

se nro6