Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesari MYÖNTÄÄ: Erobuumi ARKKIPIISPAN takia.

Vierailija
29.11.2014 |

Poikkeuksellisen moni erosi kirkosta perjantaina, kertoo eroakirkosta.fi-palvelu. Perjantain aikana kirkosta oli palvelun kautta eronnut kaikkiaan noin 2600 suomalaista.

Määrä on poikkeuksellisen suuri, sillä keskimäärin kirkosta eroaa palvelun kautta joitain satoja ihmisiä päivässä.

Perjantain erojen syynä on mitä ilmeisimmin pettymys kirkkoon ja ennen kaikkea tasa-arvoisen avioliittolain puolesta puhuneeseen arkkipiispa Kari Mäkiseen.

"Nyt ei erota Päivi Räsäsen takia vaan arkkipiispa Kari Mäkisen takia", sanoo eroakirkosta.fi-palvelun toinen perustaja ja Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtaja Petri Karisma palvelun internetsivulla.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1417158734799?ref=hs-top4-3

Hesari kertoo koko totuuden siitä mitään pois jättämättä tahikkas siihen mitään lisäämättä! Arkkipiispa on syyllinen!

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:10"]

Ja miten ihmeessä kirkosta eroaminen vaikuttaa tähän asiaan?

[/quote]

Miksei kirkosta muka saisi erota? Sieltä erotaan joka päivä, onko nyt tullut kenties joku poikkeuslaki joka kieltää eroamisen?

11 §. Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen.

Vierailija
82/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, ketkä eroaa (tai liittyy) kirkkoon jonkun yksittäisten ihmisten sanomisten vuoksi. Mitäpä jos tutkiskelisi ihan vain omaa sisimpäänsä, tutustuisi raamattuun ja päättäisi sitten tarvitseeko kirkkoa uskonsa tueksi vai ei. 

Kirkon sisään mahtuu monenlaista mielipidettä. On vanhoillisia ja uudistusmielisiä. Kirkosta ei koskaan tule sisäisesti yhtenäistä näissä omantunnon asioissa.lapsellista länkytystä tehdä numero kirkkoon kuulumisesta tai kuulumattomuudesta. Olipa syy mikä hyvänsä. Jos eroat, niin fine. Jos et eroa niin fine sekin. Ei ketään kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:00"]

Minä liityin takaisin kirkkoon, kun sekä arkkipiispa että Helsingin piispa ottivat rohkeasti kantaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolesta. Minä haluan olla mukana humaanimmassa kirkossa. Olen iloinen, jos kaikkein vanhoillisimmat lähtevät pois.

[/quote]

Minä en ole koskaan ollut kirkon jäsen. Olen kastamaton pakana.

Olen aina ollut siinä käsityksessä, että kirkko hyväksyy ihmisen sellaisena, kuin tämä on.

Uskonnontunneilta (olen koulussa osallistunut uskonnonopetukseen) muistan seuraavan viestin, joka mukaellen meni jotakuinkin näin: Ja Jeesus sanoi, antakaa kaikkien lasten tulla tyköni.

Nyt harkitsen vakavasti kirkkoon liittymistä, koska vihdoinkin tuo Jeesuksen viesti tuntuu menneen perille.

Kiitos Kari Mäkinen, olet tuonut inhimillisyyden tuulahduksen tähän fundamentalistihöyrypäiden ahdasmielisyyteen, jotka poimivat raamatusta itselleen sopivia lauseita.

Hävetkää te, jotka ahdasmielisyydessänne poimitte vain teille maistuvia kirsikoita. Miksi te ette aja kaikkia raamatun ohjeita, tasapuolisesti?

Vierailija
84/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:46"]

Uskonnontunneilta (olen koulussa osallistunut uskonnonopetukseen) muistan seuraavan viestin, joka mukaellen meni jotakuinkin näin: Ja Jeesus sanoi, antakaa kaikkien lasten tulla tyköni. 

[/quote]

Onko todisteita siitä että näin on sanottu? Muutenkaan et pysty todistamaan mitään jumalan olemassaoloa, kuten ei tämä pellepiispakaan. Pelkkää kuvittelua.

Vierailija
85/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt Suomessa laitettu homoseksuaalit Jumalan asemaan päättäämän siitä mikä on oikein ja mikä väärin, kuka joutuu kadotukseen ja kuka pääsee taivasten valtakuntaan. Sääliksi käy lapsiparkoja jotka nyt menettävät perheensä ja tunnen tuskaa sotaveteraaniemme puolesta.

Vierailija
86/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyykö kukaan selittämään minulle typerälle Jumalan vihaajalle mitä haittaa on homoavioliitoista?

Vierailija
87/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin erosin kirkosta aikanaan osin siitä syystä että kirkko sortaa samaa sukupuolta olevia pareja. Nyt voisin ehkä liittyä takaisin. Tai ehkä sitten kun tämä asia on lopullisesti varma.

Vierailija
88/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 11:23"]

Pystyykö kukaan selittämään minulle typerälle Jumalan vihaajalle mitä haittaa on homoavioliitoista?

[/quote]

Ei kai siitä ole mitään haittaa. Kirkon kuuluu kuitenkin opettaa Raamatun opetuksen mukaan.

Vierailija
89/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:09"]

Kari Mäkinen saa sitä mitä tilaakin. Ei rehelliset uskovaiset jaksa tuollaista arkkipiispaa. Piispa on laskenut sen varaan, etteivät konservatiivit lähde kuitenkaan, että heille kirkko on niin tärkeä mutta ei se niin ole. Enemmän tulee uskovaisen totella Jumalaa kuin maallisia lakeja. Siinä vaiheessa jos/kun kirkko alkaa lähteä Raamatun sanan vastaiselle tielle, on uskovaisen lähdettävä.

[/quote]

"Rehelliset uskovaiset" Ootko sä niinkuin "rehellisesti" homofoobikko?