Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesari MYÖNTÄÄ: Erobuumi ARKKIPIISPAN takia.

Vierailija
29.11.2014 |

Poikkeuksellisen moni erosi kirkosta perjantaina, kertoo eroakirkosta.fi-palvelu. Perjantain aikana kirkosta oli palvelun kautta eronnut kaikkiaan noin 2600 suomalaista.

Määrä on poikkeuksellisen suuri, sillä keskimäärin kirkosta eroaa palvelun kautta joitain satoja ihmisiä päivässä.

Perjantain erojen syynä on mitä ilmeisimmin pettymys kirkkoon ja ennen kaikkea tasa-arvoisen avioliittolain puolesta puhuneeseen arkkipiispa Kari Mäkiseen.

"Nyt ei erota Päivi Räsäsen takia vaan arkkipiispa Kari Mäkisen takia", sanoo eroakirkosta.fi-palvelun toinen perustaja ja Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtaja Petri Karisma palvelun internetsivulla.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1417158734799?ref=hs-top4-3

Hesari kertoo koko totuuden siitä mitään pois jättämättä tahikkas siihen mitään lisäämättä! Arkkipiispa on syyllinen!

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on aivan älykääpiöitä nämä homoliittojen kannattajat!

Vierailija
62/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:02"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:00"] Onneksi ORTODKSIKIRKKO ei kantaansa muunna, naiset eivät pääse papeiksi eivätkä homot pääse rallattamaan avioliitolla=) Kyllä minäkin eroaisin sellaisesta kirkosta joka ei heidän omaa pyhää kirjaansa noudata. [/quote] Hah, nyt kaikki juntit vyöryy ortodoksikirkkoon. [/quote] Tämä on kieltämättä huvittavaa. Kiihkouskovaiset änkee johonkin ortodoksikirkkoihin homopelkonsa hurmoksessa. Mihin seuraavaksi? Moskeijoihin?  [/quote] Voi vittu miten tämä voi olla näin vaikeeta. Ei ole kyse aina kiihkouskovaisista (vai vaikuttaako kiroilun perusteella siltä?) vaan siitä että kirkko ei noudata raamattua, mikä on sen pyhä kirja. Perkele!

[/quote]

Sinähän olet oikeen malliesimerkki homopelkoisesta kiihkoilijasta. Ja mitä raamattun tulee niin satukirja se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:15"]Piispa on humaani ajattelultaan. En eroa kirkosta, paljon saa tapahtua että siitä instituutista eroan. Minuun ei vaikuta saavatko homot ja lesbot Jumalan siunauksen vai ei. Hyvä että jos saavat tulevaisuudessa virallistuttaa suhteensa monen asian takia. Onhan heteroitakin avioliitossa ilman Jumalan siunausta tai elävät muuten vaan kimpassa. Eli sama oikeus. 
[/quote]

Piispa ja sana: kimppa EI nyt ihan sovi yhteen

Vierailija
64/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:13"][quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:02"] [quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:00"] Onneksi ORTODKSIKIRKKO ei kantaansa muunna, naiset eivät pääse papeiksi eivätkä homot pääse rallattamaan avioliitolla=) Kyllä minäkin eroaisin sellaisesta kirkosta joka ei heidän omaa pyhää kirjaansa noudata. [/quote] Hah, nyt kaikki juntit vyöryy ortodoksikirkkoon. [/quote] Tämä on kieltämättä huvittavaa. Kiihkouskovaiset änkee johonkin ortodoksikirkkoihin homopelkonsa hurmoksessa. Mihin seuraavaksi? Moskeijoihin?  [/quote] Voi vittu miten tämä voi olla näin vaikeeta. Ei ole kyse aina kiihkouskovaisista (vai vaikuttaako kiroilun perusteella siltä?) vaan siitä että kirkko ei noudata raamattua, mikä on sen pyhä kirja. Perkele!

[/quote]

Sinähän olet oikeen malliesimerkki homopelkoisesta kiihkoilijasta. Ja mitä raamattun tulee niin satukirja se on.
[/quote]

Niin mutta kun ei ole mitään homoja vastaan vaan sitä kirkon toimintaa vastaan. Piispan puheet eivät noudata raamatun sanomaa ja siinä on pieni ristiriita. Ymmärretty,? No ei varmaan. Onko tämä vaikea ymmärtää, kaikesta päätellen kyllä.

Vierailija
65/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
66/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
67/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan tuo on. Eroavat piispan takia ja hyvä niin.

Vierailija
68/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:19"]Nää on aivan älykääpiöitä nämä homoliittojen kannattajat!
[/quote]
Kyllä te raamatun nussijat viette voiton.

Vierailija
69/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:34"]Jumalaan en usko, mutta kirkon humanitääristä työtä voisin hyvin verosenteilläni tukea. 
[/quote]
Tässä on se syy miksi minä edelleen maksan kirkollisveroni. Olen itse hankalassa tilanteessa saanut kirkolta apua ja mielelläni suon sen muillekin. Olkoonkin ettei minun veroistani kukaann suuria kostu mutta näin olen tämän ajatellut.

-ohis-

Vierailija
70/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

650 eronnut jo tänään ja ennsute on yli 4700. :D

Kummelin sanoin: Kylä ny lähtee 

Vierailija
71/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin piipspan takia voinut liittyä takaisin kirkkoon :)

Vierailija
72/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 09:54"]

Olisin piipspan takia voinut liittyä takaisin kirkkoon :)

[/quote]

Onneksi et liittynyt.

Vierailija
73/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 07:50"]

Poikkeuksellisen moni erosi kirkosta perjantaina, kertoo eroakirkosta.fi-palvelu. Perjantain aikana kirkosta oli palvelun kautta eronnut kaikkiaan noin 2600 suomalaista.

Määrä on poikkeuksellisen suuri, sillä keskimäärin kirkosta eroaa palvelun kautta joitain satoja ihmisiä päivässä.

Perjantain erojen syynä on mitä ilmeisimmin pettymys kirkkoon ja ennen kaikkea tasa-arvoisen avioliittolain puolesta puhuneeseen arkkipiispa Kari Mäkiseen.

"Nyt ei erota Päivi Räsäsen takia vaan arkkipiispa Kari Mäkisen takia", sanoo eroakirkosta.fi-palvelun toinen perustaja ja Vapaa-ajattelijain liiton puheenjohtaja Petri Karisma palvelun internetsivulla.
http://www.hs.fi/kotimaa/a1417158734799?ref=hs-top4-3

Hesari kertoo koko totuuden siitä mitään pois jättämättä tahikkas siihen mitään lisäämättä! Arkkipiispa on syyllinen!

[/quote]

miten hesari voi myöntää koska sehän on itse suurin takapiru homonisaatiossa ja perinteisen yhteiskunnan arvojen laskussa... hesari kuuluu ihan samaan nwo planiin yhteiskunnan rakenteiden hajottamisessa. 

HESARI TANSSII HAUDOILLA KUN KIRKOSTA EROTAAN!  

Vierailija
74/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä liityin takaisin kirkkoon, kun sekä arkkipiispa että Helsingin piispa ottivat rohkeasti kantaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolesta. Minä haluan olla mukana humaanimmassa kirkossa. Olen iloinen, jos kaikkein vanhoillisimmat lähtevät pois.

Vierailija
75/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kirkosta saisi erota? Senkö vuoksi että perjantaina sattumalta äänestettiin jostain huuhaa-laista. Kieltääkö se kenties kirkosta eroamisen, ja jos niin saisiko jotain lähdettä?

Vierailija
76/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 10:00"]

Minä liityin takaisin kirkkoon, kun sekä arkkipiispa että Helsingin piispa ottivat rohkeasti kantaa seksuaalivähemmistöjen oikeuksien puolesta. Minä haluan olla mukana humaanimmassa kirkossa. Olen iloinen, jos kaikkein vanhoillisimmat lähtevät pois.

[/quote]

Palvotko useinkin satuolentoja?

Taiotko kädet ristissä kummallisia loitsuja?

Vierailija
77/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on jo eronnut 766 ja ennuste yli 4000.

Vierailija
78/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kari Mäkinen saa sitä mitä tilaakin. Ei rehelliset uskovaiset jaksa tuollaista arkkipiispaa. Piispa on laskenut sen varaan, etteivät konservatiivit lähde kuitenkaan, että heille kirkko on niin tärkeä mutta ei se niin ole. Enemmän tulee uskovaisen totella Jumalaa kuin maallisia lakeja. Siinä vaiheessa jos/kun kirkko alkaa lähteä Raamatun sanan vastaiselle tielle, on uskovaisen lähdettävä.

Vierailija
79/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä täällä jaksetaan kohkata kirkosta tässä yhteydessä?

Eihän kirkko tätä päätöstä tehnyt, vaan eduskunta. Eikä päätös millään lailla edellytä sitä, että kirkon on jatkossa vihittävä myös homoparit. Sen asian kirkko voi päättää itse.

Ja miten ihmeessä kirkosta eroaminen vaikuttaa tähän asiaan?

ps. ja näitä kannanottoja lukiessa ei voi muuta kuin kauhistella niistä henkivää suvaitsemattomuutta.

Vierailija
80/89 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eroavat rahan takia. Kirkon palveluita käytetään, kuten ennenkin, mutta joku toinen maksaa.

Olipa selitys ihan mikä tahansa.

Fakta.