Onko normaalia, jos ihminen käy ”keskustelua” koiransa kanssa niin, että puhuu ”koiran äänellä”?
Äitini tekee sellaista, että puhuu koiralleen ja sitten vastaa kehittämällään ”koiran äänellä” sen, mitä koira hänelle mukamas vastaa. Tekee tätä seurassa ja yksin ollessaan.
Ä: ”Onko sinulla jo kova nälkä?
K: ”Kyllä äiti, vatsa kurnii, anna ruokaa!”
Minusta tämä vaikuttaa erikoiselta.
Kommentit (46)
Ihan normaalia. Elämä olisi tylsää jos ei saisi puhella eläimille. Pitäisi olla vakavaa käytöstä. Antaa ihmisten puhua eläimilleen.
Normaalia. Nykyisellä isolla koiralla on sellainen matala, hieman laahaava Ihaa-aasin ääni.
Edellinen chihuahua puhui jostain syystä "laphalaisittain", se oli niitä meksikon laphalaisia.
Kissallamme oli ässävika.
Joskus myös koira onnistuu näin ratkomaan konfliktitilanteet. Jos vaikka mies on loukkaantunut, ja tunnelma kireä, ja koira käy sanomassa "iskälle" jotain aiheeseen liittyvää, mutta pilke silmäkulmassa, saattaa tunnelma vapautua ja riidalta vältytään. :)
En mä yksin tota kyllä tee.
Mulla oli koirani kanssa kummallinen juttu,kun mietin,siis vain mietin mitä ruokaa syötäisiin,koira heräsi unestaan ja tuli sohvan viereen tuijottamaan häntä heiluen,aivan kuin olisi lukenut ajatukseni. Kellonaika ei ollut ruoka-aika joten siitä ei johtunut. Oli muitakin sanattomia ajatuksenvaihtoja,alussa tuli kylmät väreet ,mutta siihen tottui ja yhteiselo oli hauskaa. Terveisiä sinne pilven reunalle 🙏💖
Vierailija kirjoitti:
Mä tein tota koiran kanssa ja nyt teen kissan kanssa.
Haukut koiran kanssa ja maut kissan kanssa?
Pienet pojat ovat kateellisia äidin huomiosta. Jopa ihan vieraiden äitsikkien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan aina näppylöitä tädeistä, joilla on joku pikkukoira. Suhtautuvat siihen kuin lapseen.
Nämä pikkukoirat haukkuvat kaikkea ja tädit höpöttävät niille vauvakielellä ”se on potkulauta” Seisovat kadulla söpöttämässä koiran seistessä keskellä tietä ”mennäänkö puistoon, mennäänkö” aaargh!
Jos mun vuoden ikäinen saksanpaimenkoira haluaa ottaa tähtäimeen jonkun skuutin, se on tiukka EI tai MENNÄÄN. Lenkillä ei muutenkaan turhia lässytetä, toki iloinen kehu ja välillä nami, kun jokin sujuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän mahtaisit ajatella jos kuuntelisit mun ja mieheni juttuja kissaan liittyen? :D
Me höpötellään päivittäin asioita ääneen joita kissa muka sanoo. Milloin se omistaa Microsoftin ja Volkswagen-konsernin, milloin suunnittelee kansanmurhaa tai universumin vallankaappausta.
Mun pehmolelulla on ihan samanlaiset suuruudenhullut jutut!
Minä puhun kissoilleni usein vähän korkeammalla äänellä. Myöskään Ei - sanaa ei tarvitse käyttää, riittää kun sanoo "psst" ässää painottaen niin epätoivottu toiminta kuten verhoissa kiikkuminen lakkaa, menee kerrasta perille.
Meidän koira kiroilee paljon. Suloisesti katselee ja rauhallisesti puhelee, mutta veetä ja peetä paljon puheessa.
Koirat tunnistavat heti vieraankin ihmisen koiralässypuheen.
Ja varmasti oppivat kotona seuraamaan näitä ihmisen minä/koira keskusteluja hyvinkin tarkkaan. Ymmärtävätkin tarpeellisessa määrin. Ihania ootte te koiran kanssa juttelevat.
Koirien dubbaus tekee elämästä elämisen arvoista. Eli on normaalia.
En puhu. Osaan koiraa. Eräskin naapuri ihmetteli kuinka hänen vieraiiin varautuneesti suhtautuva koiransa tuli luokseni häntää heiluttaen. No, oltiin ohitettu toisemme edellisellä viikolla ja hoidettu homma katseilla ja eleillä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein tota koiran kanssa ja nyt teen kissan kanssa.
Mä teen myös kissan kanssa. Mä puhun kissan kieltä ja se vastailee. En tosin ymmärrä sanaakaan sen puheesta, mutta matkin aika sujuvasti. Kissa ja apina, hyvä pari.
Mun edesmennyt äiti teki tuota myös:D. Mitä sulle kuuluu? Ai hyvää. Oliko koirahoitolassa muita koiria? Oli pari kpl. Ym.
Enemmän kyseenalaistaisin tällaisen kysymyksen tekemisen :D
Aika hassu, minkäköhänlaisånen se koiran ääni on :D
Mun vatsa keskustelee mun puolison vatsan kanssa säännöllisesti tuohon tyyliin. Että katsoisin, että siihen verrattuna sun äidillä on kaikki ihan hyvin.
Kyllähän tuota tulee puhuttua. Jokaisella koirallamme on oma ääni jolla se "puhuu". Pienimmällä 2kg rotalla on mm.sellainen piipittävän lapsen ääni. :D