Järkyttävä kurkkukipu!
Siis mitä tämä on? Lievä kurkkukipu jatkunut melkein viikon ja eilen kipu koveni oikealla puolella ja nyt haittaa todella nielemistä. Kurkku on arka myös ulkopuolelta kokeillessa. Kuumetta ei ole eikä muutakaan.
Joten nyt jelppiä tähän! Keinoja kurkkukivun selättämiseen vai pitäisikö jo hakeutua lääkäriin?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:11"]Jännä kun toiset sanoo että kuumaa ja toiset sanoo että kylmää juomaa.
Ap
[/quote]
Ei kumpaakaan, vaan sellaista viileänhaaleaa. Ääripäät eivät ole äänihuulille hyväksi.
Huoh eikai keskellä yötä pidä lähteä? Näkyykö se paise? Apua!
Ap
Disperin ja ketorin kurkkukipuun.
Mulla oli moinen tauti syyskuussa. viikon söin buranaa, joku virus oli. Ihan tuskallisen kipeä kurkku, mutta ei oikein muuta vaivaa.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:16"]Mulla oli moinen tauti syyskuussa. viikon söin buranaa, joku virus oli. Ihan tuskallisen kipeä kurkku, mutta ei oikein muuta vaivaa.
[/quote]
Mulla on ollu joskus aiemminkin tämä sama juttu ja muistaakseni kävin nieluviljelyssä enkä saanut antibiootteja. Tietääkseni mulla on lapsena leikattu nielu- ja kitarisat, voiko silti tulla kurkkupaise?
Ap
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 22:01"]
Itselläni oli kaksiviikkoa kurkku todella kipeä. Ääni katosi ja syöminen oli tuskaa. Yöllä piti nousta imeskelemään jääpaloja jotka turruttivat kurkkua. Pystyin tämänjälkeen taas nukkua muutaman tunnin. Luin netistä että vaahtokarkit voisivat auttaa. Painelin kauppaan, ja ostin vaahtokarkkeja. Pussillisen syötyäni ääni palasi ja kipu helpottui. Aivan totta, näin kävi. Kannattaa kokeilla. Niissä käytetään salkoruusun mahlaa, joka on ikiaikainen luonnonlääke.
[/quote]
Idiootti ! ei niissä enää käytetä.. entisaikoihin käytettiin kyllä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:16"]Mulla oli moinen tauti syyskuussa. viikon söin buranaa, joku virus oli. Ihan tuskallisen kipeä kurkku, mutta ei oikein muuta vaivaa.
[/quote]
Mulla on ollu joskus aiemminkin tämä sama juttu ja muistaakseni kävin nieluviljelyssä enkä saanut antibiootteja. Tietääkseni mulla on lapsena leikattu nielu- ja kitarisat, voiko silti tulla kurkkupaise?
Ap
[/quote]
Voi
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:16"]Mulla oli moinen tauti syyskuussa. viikon söin buranaa, joku virus oli. Ihan tuskallisen kipeä kurkku, mutta ei oikein muuta vaivaa.
[/quote]
Ap
[/quote]
Voi
[/quote]
Apuva!
Onko normaalia että kurkku on ulkopuoleltakin kipeä?