Miksi uskovaiset pitävät melua homoudesta
Mutta eivät yhtä paljon muista synneistä kuten pahan puhuminen, ilkeily, epäkunnioittava käytös, toisen omaisuuden himoitseminen, epärehellisyys, holtittomuus jne.jne.jne. Syntien listahan on loputon, miksi siis tämä homous on tavallaan suurempi kuin moni muu synti. Jumalahan syntejä ei ole suuruusjärjestykseen laittanut. Yhteiskunnassa olisi muutakin korjaamista vaikka kuinka, eikä ihmiset elä Raamatun mukaan muussakaan suhteessa, mutta tähän yhteen asiaan puututaan suureen ääneen. Hmm. En tajua. Mikseivät uskovaiset mene estämään vaikka halloweenjuhlia tai jotain konsertteja, teatteriesityksiä, joulupukkia, tonttuja jne. Kaikki yhtä harhautusta.
Kommentit (55)
Koska homous on ns. hyvä vihollinen. Suurin osa ihmisistä ei koe tähän "syntiin" vetoa, toisin kuin kaikkiin muihin synniksi mainittuihin asioihin. On siis helppo heitellä kiviä niiden 10-15% päälle, joita asia koskee. (prosentti aivan mutuheitto, en jaksa tsekata mikä se oikeasti on)
Sodomiittien esiintulo massoittain ja irstailun yleinen hyväksyntä sekä lasten aivopesu homoilulla on merkkinä lopun ajoista. Ennen Kristuksen toista tulemista ihmiskunta elää kuin Nooan päivinä ja hurskaudesta on tehty pahuutta ja pahuudesta syntiä. Niitä, jotka haluavat elää Jumalan tahdon mukaisesti vainotaan uskonsa takia.
Tilanne tulee vielä pahenemaan tästä. Pastori David Wilkerson profetoi jo vuonna 1973, että homoilun hyväksynnän jälkeen homot rohkaistuvat ja alkavat kaduilla joukkoraiskata miehiä ja poikia.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2015 klo 13:45"]
Sodomiittien esiintulo massoittain ja irstailun yleinen hyväksyntä sekä lasten aivopesu homoilulla on merkkinä lopun ajoista. Ennen Kristuksen toista tulemista ihmiskunta elää kuin Nooan päivinä ja hurskaudesta on tehty pahuutta ja pahuudesta syntiä. Niitä, jotka haluavat elää Jumalan tahdon mukaisesti vainotaan uskonsa takia.
Tilanne tulee vielä pahenemaan tästä. Pastori David Wilkerson profetoi jo vuonna 1973, että homoilun hyväksynnän jälkeen homot rohkaistuvat ja alkavat kaduilla joukkoraiskata miehiä ja poikia.
[/quote]
siis hurskaudesta on tehty pahuutta ja pahuudesta hurskautta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:03"]
Miksi uskovaiset pitävät melua homoudesta
Mutta eivät yhtä paljon muista synneistä kuten pahan puhuminen, ilkeily, epäkunnioittava käytös, toisen omaisuuden himoitseminen, epärehellisyys, holtittomuus jne.jne.jne. Syntien listahan on loputon, miksi siis tämä homous on tavallaan suurempi kuin moni muu synti.
[/quote]
Esitit erittäin hyvän kysymyksen. Perussuomalaisten Mika Niikko käytti eniten puheenvuoroja eduskunnan keskustelussa ja siteerasi ahkerasti raamattua. Niikko itse on mielestäni vihonviimeinen ihminen moralisoimaan tai tuomitsemaan ketään toista ihmistä. Vai olenko ainoa, jonka mielestä Niikon saamat rikostuomiot, joita on neljä(!) kappaletta eivät tee hänestä todellakaan puhdasta pulmusta. Niikolla on vuosilta 1982–1990 neljä rikostuomiota: luvattomasta työkoneella ajelusta, käsilaukkuvarkaudesta, katteettomalla pankkikortilla ostelusta sekä suojatiellä kävelleen naisen päälleajosta varastetulla autolla.
[/quote]
Mutta tässähän se uskovaisten ajatus juuri on. Saa olla vaikka minkälainen vittupää kunhan uskoo Jeesukseen niin silloin saa puhtaan omantunnon. Jeesus antaa anteeksi. Näinhän se Päivi Räsänenkin totesi haastattelussa, että hänellä ei koskaan ole huono omatunto vaikka on tehnyt vääryyksiä, sillä Jeesus on antanut hänen syntinsä anteeksi. Aina voi mennä hyvillä mielin nukkumaan. On se niin helppoa uskovaisilla.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:14"]
Miksi uskonto ja laki pitää sekoittaa?
Raamattu on kirja, johon luterilainen usko perustuu, se kieltää homoliitot.
MIKSI homot haluvat saada KIRKON SIUNAUKSEN? Miksi homot eivät ahdistele islaminuskoa samalla tavalla, sama jumala heilläkin on, miksi ylipäätään homouteen pitää sekoittaa uskonto?
Homot menkää naimisiin, ihan sama mulle, mutte älkää vaatiko itsellenne asioita uskonnosta, mikä ei homoutta tunnusta.
Kirkko edustaa uskontoa, sen ei pidä edustaa mitään muuta kuin uskontoa. En itsekään vaadi vihmistä budhalaiseen tapaan vain siksi, että minulla olisi siihen muka jokin oikeus, kun ei ole, miksi homot vaativat tuollaista?
Lain mukaan menkää naimisiin, mutta EI JUMALAN SIUNAKSELLA.
[/quote]
No, mistäs sinä tiedät mitä Jumala haluaa siunata tai olla siunaamatta? Eiköhän aloitteen suuri kirjoittajamäärä ja läpimeno ole nimenomaan sitä Jumalan johdatusta? Itse suon Jumalan siunauksen parille kuin parille ja olen valmis rukoilemaan heidän kanssaan ja puolesta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:27"] Emme halua kirkon vihkivän homoja ja lesboja, koska Raamattu kieltää tämän.
[/quote]
Mutta kieltäähän Raamattu paljon muutakin, johon ei puututa. Esim. avioerot, uusperheet ilman leskeyttä, seksin ennen avioliittoa. Kyllähän kirkkohäät saa vaikkapa pariskunta, joka on elänyt ties kuinka monet vuodet yhdessä, perustaneet perheen ja jonka lapset ovat mukana vihkitilaisuudessa, vaikkapa omien vanhempiensa morsiusneitoina jne. Kaikki muukin on ihan päälellaan. Saahan avoparien lapsetkin kasteen kirkossa jne. Kyllä sieltä muutakin korjattavaa löytyisi, miksi niihin asioihin ei puututa samoin? Kun kerran tälle tielle halutaan lähteä. -ap
[/quote]
Ei raamattu kiellä uusia avioliittoja silloin kun toinen puolisoista on tehnyt huorin ja lähtenyt uuden puolison kanssa pois. Myönnytyksenä Jumala on sallinut uusia liittoja miehen vielä eläessä Mooseksen laissa muistakin syistä kun hylätty tai julmasti kohdeltu vaimo olisi joutunut muuten heitteille. Jeesus totesi sen huorinteoksi ja sitä se on lain kirjaimen mukaan, mutta armosta Jumala sen kuitenkin salli, eikä se ollut jatkuvaa huoruutta sillä vanha liitto oli peruuttamattomasti ohi kun oli menty uudelle puolisolle.
Entiseen liittoonsa nainen ei edes saanut palata jos uusikaan mies ei ollut mielistynyt häneen. Ei saanut palata edes uuden miehen kuoleman jälkeen joten vanha liitto oli lopullisesti ohi vaikka alkuperäinen mies oli vielä elossa. Palaaminen oli siis ehdottomasti kielletty vaikka uuteen liittoon sai mennä painavista syistä. Tämä kertoo sen ettei uudessa liitossa eläminen ole jatkuvaa huorintekoa jos se on anteeksi saatu sellaisessa tapauksessa kun eroon ei ole ollut riittävää syytä.
Toki näissä asioissa on kovaa riitaa uskovien keskuudessa saako vai eikö saa avioitua uudelleen puolison eläessä. Jumala on siis sallinut myönnytyksiä näissä asioissa mutta aina on kyse miehen ja naisen välisestä liitosta. Homoliittoja ei Jumala ole koskaan hyväksynyt eikä sellainen voi olla hänen silmissään oikein vaan synnissä elämistä, jollaista on muuten myös heteroavoliitossa eläminen ilman tarkoitustakaan sitoutua. Pahinta on elää yhdessä kytäten uutta puolisoa jos vain sattuu sopivan mielenkiintoinen kohdalle, tämä on huoruudessa elämistä koska ei edes halua olla uskollinen puolisolleen. On raakaa hylätä hyväuskoinen puoliso ja ottaa toinen tilalle vain vaihtelun vuoksi.
Syy miksi uskovaiset puhuvat homoliittoja vastaan on yksinkertaisesti se että sellaisessa eläminen on syntiä ja johtaa ikuiseen kadotukseen ellei siitä tehdä parannusta. Jumala voi eheyttää ihmisen rikkinäisen seksuaalisuuden normaaliksi mutta eihän tällaista saisi sanoa kun on kuulemma joku vihapuhuja. Seta ei siedä ollenkaan sellaisia ihmisiä jotka itse haluavat vapautua homoudestaan vaan tuomitsevat nämä ja väittävät ettei homoudesta saa eikä voi eheytyä. Homomyönteinen media lyttää kaikki tällaiset ihmiset puoskaroinnin uhreiksi eikä palstatilaa löydy. On aika erikoista että arkkipiispa sanoo eheytystä julmuudeksi vaikka ihminen itse sitä haluaisi, eikä tällainen halu ole todellakaan ympäristön painostuksesta johtuvaa läheskään aina. Eli homoudessa elämistä sanotaan luonnolliseksi ja siitä pois pyrkimistä luonnottomaksi, aika erikoinen ajatus kun ajattelee miten ihmiskunta on syntynyt ja lisääntynyt. Jumala rakastaa ihmisiä myös homoja ja haluaa pelastaa heidät eikä tuomita heitä ja siksi uskovat varoittavat näistä asioista. Pitää myös ymmärtää miksi uskovat puhuvat paljon tästä koska sehän on pääaiheena mediassa jatkuvasti, miksi siis myös uskovaiset eivät reagoisi asiaan?
No en minä ainakaan, hyväksyn homot ja olen uskovainen, sori vaan. Lopettakaa yleistäminen.
Uskovaiset ovat niin seksikeskeisiä. Ne ajattelee koko ajan vain, että mihin aukkoihin kyrpä tungetaan. Ei vain pysty olemaan ajattelematta muuta kuin Nussimista!
Mäkin olen ihmetellyt homoista meuhkaamista, aivan kuin kyseessä olisi jollain tapaa erityinen synti. Enkä näe, että satunnainen retkahdus syntiin olisi kevyempi rikos kuin tietoinen päätös tehdä syntiä. Kyllä nuo satunnaiset retkahduksetkin ovat ihan yhtä lailla tietoisia päätöksiä ja valintoja. Eihän kukaan aivan vahingossa ja huomaamattaan esimerkiksi tee huorin, varasta tai ainna väärää todistusta toisesta.
Muistetaanhan, että uskovat ovat samanlaisia ihmisiä kuin muutkin, epätäydellisiä. Jotkut ovat epäloogisia, pervoja, ärsyttäviä, töksäyttelijöitä, rakkaudettomia, ilkeitä, tai mitä vielä. Jotkut onnistuvat lähinnä mustamaalaamaan uskontoaan käyöksellään, vaikka ajatteleva olevansa upeita Jumalan sotureita. Toiset pakenevat omia huonoja tuntemuksiaan mustamaalaamalla muita. Eikä voida yleistää, että uskovat ajattelevat niin tai näin, koska kyseessä on hyvinkin heterogeeninen ryhmä.
51: En ole ennen kuullutkaan tuollaisia tulkintoja kohdista, joista kirjoitit. Voisitko kertoa jotain lähteitä?
Terv. Uskova
Jeesushan sovitti kaikkien synnit ristillä ja sen armon varassa me käikki täällä elämme.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:27"]En ymmärrä miksi uskovaiset vahtivat ns. maailmassa elävien syntejä. Ei mene mun kaaliin. Jos ei ole uskon ratkaisua tehnyt, ei ole uskovainen, vaikka eläisi miten hyvin tai huonosti. -ap
[/quote]
Minä olen uskovainen ja sallin homoliitot. Mutta en voi kieltää, että tämä palstalla esiintyvä jatkuva uskovien morkkaus ei saisi minua muuttamaan ajatuksiani heistä. Tuskin uskovaisia hiertää se, että homoliitot sallittiin. Kyllähän sitä vastustettiin, mutta ei siitä mitään mellakkaa syntynyt joten aika korrektisti. Raamattihan kertoo tästä, lopun aikoina meno muuttuu yhä irtstaammaksi, kristittyjen rivit tiivistyvät ja heitä vainotaan. Kirkosta eroaminen johtuu siitä, että Mäkelä antoi lausuntonsa vastoin kristillistä arvomaailmaa. Emme halua kirkon vihkivän homoja ja lesboja, koska Raamattu kieltää tämän. Monet kristityt toivovat kirkosta auktoriteettisempaa suunnannäyttäjää, ja kirkkoa viedään osittain toiseen suuntaan. Tämä taas ei ole mitään rasismia homoja ja lesboja kohtaan, vaan uskonnonvapautta. Jos oma poikani olisi homo, hyväksyisin ettei hän voi mennä naimisiin kirkossa ja saattaisin itsekin elää synnissä hänen vuokseen ja erota kirkosta. En silti vaatisi tulkitsemaan Raamattua poikani eduksi, koska ei sitä voi tulkita niin. En vastusta homoja, mutta minulla on oikeus uskooni.
[/quote]
Tässä niin ihanasti uhriudittiin. Että nyt kun homoliitot on sallittu, niin meitä kristyttyjä aletaan vainoamaan. Sallin kyllä, mutta nyt meidän usko on tuomittu.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:27"]
En ymmärrä miksi uskovaiset vahtivat ns. maailmassa elävien syntejä. Ei mene mun kaaliin. Jos ei ole uskon ratkaisua tehnyt, ei ole uskovainen, vaikka eläisi miten hyvin tai huonosti. -ap
[/quote]
Jotkut niistä pelkää sitä, että Jumala rankaisee niitä siitä, että ne suvaitsee moista syntistä touhua. Olis aika ahdistavaa uskoa sellaiseen Jumalaan.
Homouden kieltäviä kohtia haetaan Raamatusta suurennuslasilla. Ehkä synnit eivät ole suuruusjärjestyksessä, mutta kymmenestä käskystä voi aloittaa. Siellä todetaan, että on syntiä kadehtia naapurin uutta Audia tai kirjoitella av:lle perättömiä spekulaatioita bloggaajista.
Eikä kannata perustella "älä tee huorin" -kohdalla. Suuri osa esikoisista on äpäröitä ja käsi pystyyn kaikki muutkin, jotka eivät teoissaan tai ajatuksissaan ole tätä käskyä rikkoneet.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 08:14"]
Miksi uskonto ja laki pitää sekoittaa?
Raamattu on kirja, johon luterilainen usko perustuu, se kieltää homoliitot.
MIKSI homot haluvat saada KIRKON SIUNAUKSEN? Miksi homot eivät ahdistele islaminuskoa samalla tavalla, sama jumala heilläkin on, miksi ylipäätään homouteen pitää sekoittaa uskonto?
Homot menkää naimisiin, ihan sama mulle, mutte älkää vaatiko itsellenne asioita uskonnosta, mikä ei homoutta tunnusta.
Kirkko edustaa uskontoa, sen ei pidä edustaa mitään muuta kuin uskontoa. En itsekään vaadi vihmistä budhalaiseen tapaan vain siksi, että minulla olisi siihen muka jokin oikeus, kun ei ole, miksi homot vaativat tuollaista?
Lain mukaan menkää naimisiin, mutta EI JUMALAN SIUNAKSELLA.
[/quote] monet heterot menneet Jumalan siunauksella naimisiin ja monet eronneet myös. Eihän tuossa vielä äänestetty että saavat mennä Jumalan siunauksella naimisiin vaan maistraatissa. Kirkko päättää että tuleeko sitä Jumalan siunausta joskus. Kirkosta on eronnut n 5000 ihmistä. Itse en lukeudu heihin. En ole niin ahasmielinen.
synnitön heittäköön ensimmäisen kiven
En ymmärrä ylipäätään 2000 vuotta vanhalla kirjalla päähän lyömistä asiassa kuin asiassa. Tuntuu 2000-luvulla aivan käsittämättömältä, mutta niin tuntuu kyllä uskovaisuuskin; suvaitsemattomuutta, ahdasmielisyyttä ja naurettaviin satutarinoihin vetoomista. Ilman uskontoja maailma olisi paljon parempi paikka.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 17:03"]
No se vaan on aika suuri synti
[/quote]
Onko raamatun mukaan 'aika suuria syntejä'?
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.11.2014 klo 15:55"]
Päivi Räsänen järkyttyi tästä uudesta homolaista.
Hartaalle uskovaiselle tuo on mahdoton hyväksyä, että miesmies-pari kairaa toisiaan avioituneena anukseen.
[/quote]
Minulle puolestaan hartaana esteetikkona on todella vaikeaa hyväksyä se, että Timo Soini kairaa vaimonsa vaginaa lauantai-iltana saunan jälkeen. Oksettaa ajatuskin! Toivottavasti piakkoin säädetään laki, että rumat ihmiset eivät saa mennä naimisiin. Minun avioliittokäsitykseeni EI sisälly tuollaiset vastenmieliset mielikuvat, joten kaikki niiden kaltainen toiminta on kiellettävä tai MINUN avioliittoni menee pilalle. Vain kauniille ihmisille avioliittolupa, ja alapäät on sitten oltava ajeltuina! En voi sietää ajatusta, että joku aviopari sovittelee KARVAISIA sukuelimiään yhteen, hyi!
[/quote]
Näin on, rumat ja läskit saavat sitäpaitsi rumia ja läskejä lapsia, joita sitten kiusataan koulussa! Luonnotonta!