Miksi ihmiset suuttuu mulle?
olen iloinen ja sosiaalinen tyyppi ja mulla on paljon kavereita. Mutta aina 1/5 kaverista vetää herneen nenään ja katkaisee välit minuun. En ymmärrä miksi! Olen omasta mielestäni hyvä ystävä ja reilu kaikkia kohtaan, mutta myöskin kova puhumaan enkä aina ajattele mitä sanon. Mutta vilpittömästi voin sanoa, että en koskaan tahallisesti loukkaa ketään!! Aina sitten saan jostain kuulla miten se ja se oli suuttunut siitä ja siitä sanomastani, joka ei alunperinkään ollut ilkeäksi heitoksi tarkoitettu vaan väärinymmärretty :( en jaksa enää pyydellä anteeksi! Ja ikää on jo 36 v joten ei voi iänkään piikkiin pistää. Surettaa.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 23:00"]
Koska se tuo uskottavuutta viestille. Ei se, mitä sanoo, vaan kuka sanoo, tiedäthän. t: MIES
[/quote]
Tuo ei kuule toimi täällä. Kaikilla naisilla on mahdollisuus hankkia mies ja moni on sellaista kokeillut, joten ne kyllä tunnetaan. Miesvaltaisella palstalla saatetaan ollakin niin epätoivoisia ja yksinäisiä, että "Olen nainen ja minusta..." -viestit keräävät loputtomasti huomiota ja puolustusta sisällöstä riippumatta, mutta sama ei toimi toisin päin.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:08"]olen iloinen ja sosiaalinen tyyppi ja mulla on paljon kavereita. Mutta aina 1/5 kaverista vetää herneen nenään ja katkaisee välit minuun. En ymmärrä miksi! Olen omasta mielestäni hyvä ystävä ja reilu kaikkia kohtaan, mutta myöskin kova puhumaan enkä aina ajattele mitä sanon. Mutta vilpittömästi voin sanoa, että en koskaan tahallisesti loukkaa ketään!! Aina sitten saan jostain kuulla miten se ja se oli suuttunut siitä ja siitä sanomastani, joka ei alunperinkään ollut ilkeäksi heitoksi tarkoitettu vaan väärinymmärretty :( en jaksa enää pyydellä anteeksi! Ja ikää on jo 36 v joten ei voi iänkään piikkiin pistää. Surettaa.
[/quote]
Juu. Taidat olla niitä tyyppejä, jotka kertovat parhaaksi puolikseen sen, että sanovat suoraan kaiken. Ei moinen ole hyvä ominaisuus ollenkaan. Todellisuudessa hyvät käytöstavat ovat edelleenkin edellytys sille, että pärjäät ihmisten joukossa. :)
Ei ne siitä suutu mitä sinä olet sanonut, vaan siitä mitä olet ajatellut. Hölösuuna suollat ajatuksesi kaikkien kuuktavaksi.
Sanot, ettet pysty muuttumasn vaikkahaluaisit. Ehkä vaan sitten voisit jättää jotkut kommmentit omaan tietoosu tai loivenaisit niitä. Kokeile vaikka peilin edessä erlaisia kommentteja vaikka omista vaatteistasi tai muuta. Harhoittele positiivisen asioiden löytämistä. Ja tuo niitä esiin. Sano niitä.
Aloituksesta tuli mieleen eräs ystävättäreni johon pinna paloi. Katkaisin välit. Tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 21:06"]
kerro esimerkkejä mistä on suututtu. t. mies
Miks pitää aina laittaa toi "t.mies"?
Koska se tuo uskottavuutta viestille. Ei se, mitä sanoo, vaan kuka sanoo, tiedäthän. t: MIES
Niin, mikset todellakaan ap voi itse mennä ja pyytää anteeksi?
Ja jos sun lapsista sanotaan, ettei he ole neroja, niin raivokas puolustautuminen on todella typerää, jos itse sanot toisista mitä mieleen tulee. Se puolustautuminen tarkoittaa, ettet kuuntele toisia, etkä edes mieti, miksi he sinulle jotain sanovat. Olet tosiaan halunnut asettautua siis muiden yläpuolelle. Olet säälittävä, jos loukkaat toisia ja heidän sanoessaan sinusta vain loukkaat lisää PUOLUSTELEMALLA itseäsi, etkä KUUNTELEMALLA mitä sulle sanotaan ja pahoittelemalla.
Ymmärrän, ettei omia lapsiaan halua kuulla haukuttavan, mutta ehkäpä siellä on just piikki sulle, kun et tajua pyytää anteeksi? Ja sä vaan puolustaudut... Huh huh...
Taidat olla nainen, joka kuvailee itseään sanoilla sosiaalinen, temperamenttinen, iloinen, persoonallinen, värikäs, itsenäinen ja vahva....
Kun hän tulee huoneeseen, niin täyttää tilan iloisella pulputukselleen ja ottaa koko tunnelman luomisen haltuunsa. Ei ole puheenaihetta tai asiaa, josta hänellä ei olisi mielipidettä ja hän tuo ne esiin kysymättäkin. Esimerkkinä tupaantulijaiset: Minä en tuollasta ostaisi, mikä tää on? - onpa kauhee hahahaha, minä laittaisin seiniin jotain värikästä tapettia, en voi ymmärtää miten te pärjäätte näin pienessä asunossa, miten kukaan voi asua kerros/rivi/omakotitalossa, miten kukaan voi asua näin korvessa/kivikylässä/lähiössä.
Samaan tyyliin käydään läpi toisten vaatteet, hiukset, työt ja harrastukset. Omat on valinnat on niitä ainoita täydellisiä.
Huomauttaminen on ihan turhaa - vastauksena on juuri tuo, etten millään pahalla tarkoittanut ja möläyttely jatkuu. Näin keski-ikäisenä nää möläyttelijäleidit on jo eläviä vitsejä, mutta he ei vaan itse sitä tajua.
Usein sinunlaisesi tavallista älykkäämmät ihmiset herättävät muissa pelkoa. Pelko ilmenee suvaitsemattomutena ja suutahduksina.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:10"]
Eiköhän sinun pidä vaan alkaa suitsia suutasi, jos kerran toistuvasti sieltä pääsee sammakoita, ei sitä loputtomiin jaksa sellaista, että "en minä mitään pahaa tarkoittanut" jne jne.
[/quote]
no mutta kun en tahallani ketään loukkaa. Tuntuu että ihmiset pahoittaa mielensä ihan turhista asioista, ja ei siinä mitään, mutta kun reilusti sanoisivat siitä samantien, että "hei, mä loukkaannuin tuosta kommentistasi!" eivätkä vaan katkaisisi välejä ja sitten kiertotietä pitkin laittaisi sanaa mulle mikä "kusipää" mä olen. MIelelläni korjaisin nämä väärinymmärtämiset HETI, enkä jäisi löyhään naruun roikkumaan joka ikinen kerta ja miettimään, mitä sanoin.
Ja mä en pysty itseäni muuttamaan, mulla on vahvoja mielipiteitä ja jostain syystä kavereikseni päätyy näitä hiljaisempia mielensäpahoittajia. Olen yrittänyt muuttua, uskokaa pois.
ap
[/quote]
21 jatkaa. Tuosta sanomisesta/sanomattomuudesta.
Niin ja sama kaveri tosiaan kuittaa kaiken loukkaantumisen ylireagointina ja kuittaa kaiken "tällainen mä vaan oon".
Eli se menee näin: Kaveri töksäyttää---> loukkaanun ja sanon ---> kaveri hämmentyy loukkaantumisestani ja ihmettelee ja ei todellakaan edes koita astua toisen saappaisiin. Vähättelee ja mitätöi, jopa syyllistää siitä kuinka ylireagoin liikaa ja pahoitan aina mieleni en-mistään. Hän on tässä uhri koska sanoi vaan rehellisen mielipiteensä.
Uskotko että minua ei juurikaan kiinnostaa ilmaista harmitukstani tälle kaverille (eli selvittää asia heti paikan päällä) kun tietää jo etukäteen että mua vastaan se kääntyy kuitenkin eikä hän edes yritä elää mukana? Ne piikit tulee aina todella yllättäen ja todellakin sivaltaa ja suorastaan jäädyn niiden edessä ja ovat monesti sellaisia että tekisi mieli katkaista välit ja poistaa numero (eli jättää sut oman tulkintasi mukaan roikkumaan "löysässä hirressä"). Ja se "paskan jauhanta" saattaa olla eräänlaista vertaistukea jos olet mulkkuillut ympäriinsä.
Esimerkiksi tämä voisi olla sivallus:
- K: Moi, uudet hiukset. Oletko käynyt kampaajalla?
- M: Juu :)
- K: Aika ruma leikkaus ja värikin, tollanen kummallinen. Ei oikein sovi sinulle.
- M: ... öö.. jaah.
Esimerkki on melko räikeä, mutta saitko kuitenkin pointin esille? Voitko soveltaa tätä omaan käytökseesi?
Tuli vielä mieleen että se joka sanoo sua kusipääksi jolla on ruma nenä ja kersat tyhmiä kuin saappaat, niin se on hänen mielipide etkä sinä nyt siitä saa tai voi loukkaantua, hänen rehellisestä mielipiteestään........