Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset suuttuu mulle?

Vierailija
28.11.2014 |

olen iloinen ja sosiaalinen tyyppi ja mulla on paljon kavereita. Mutta aina 1/5 kaverista vetää herneen nenään ja katkaisee välit minuun. En ymmärrä miksi! Olen omasta mielestäni hyvä ystävä ja reilu kaikkia kohtaan, mutta myöskin kova puhumaan enkä aina ajattele mitä sanon. Mutta vilpittömästi voin sanoa, että en koskaan tahallisesti loukkaa ketään!! Aina sitten saan jostain kuulla miten se ja se oli suuttunut siitä ja siitä sanomastani, joka ei alunperinkään ollut ilkeäksi heitoksi tarkoitettu vaan väärinymmärretty :( en jaksa enää pyydellä anteeksi! Ja ikää on jo 36 v joten ei voi iänkään piikkiin pistää. Surettaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sinun pidä vaan alkaa suitsia suutasi, jos kerran toistuvasti sieltä pääsee sammakoita, ei sitä loputtomiin jaksa sellaista, että "en minä mitään pahaa tarkoittanut" jne jne.

Vierailija
2/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:10"]

Eiköhän sinun pidä vaan alkaa suitsia suutasi, jos kerran toistuvasti sieltä pääsee sammakoita, ei sitä loputtomiin jaksa sellaista, että "en minä mitään pahaa tarkoittanut" jne jne.

[/quote]

no mutta kun en tahallani ketään loukkaa. Tuntuu että ihmiset pahoittaa mielensä ihan turhista asioista, ja ei siinä mitään, mutta kun reilusti sanoisivat siitä samantien, että "hei, mä loukkaannuin tuosta kommentistasi!" eivätkä vaan katkaisisi välejä ja sitten kiertotietä pitkin laittaisi sanaa mulle mikä "kusipää" mä olen. MIelelläni korjaisin nämä väärinymmärtämiset HETI, enkä jäisi löyhään naruun roikkumaan joka ikinen kerta ja miettimään, mitä sanoin. 

Ja mä en pysty itseäni muuttamaan, mulla on vahvoja mielipiteitä ja jostain syystä kavereikseni päätyy näitä hiljaisempia mielensäpahoittajia. Olen yrittänyt muuttua, uskokaa pois. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
4/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näet itsesi seurapiirien prinsessana..Kun ystävä lähtee kerraan niin minkä sille voi, kun toinen niin on syytä miettiä, kolmas niin on syytä katsoa peiliin..Olet todennäköisesti kauhea ihmispaska ja siksi jengi dumbbaa suo. Ehkä kanattaa jaksaa pyydellä anteeksi tai jos vaanm et loukkais enää ihmisiä? Ehkä et ole niin hurmaava ja hauska kun pireissä luulet?

Vierailija
5/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:08"]

olen iloinen ja sosiaalinen tyyppi ja mulla on paljon kavereita. Mutta aina 1/5 kaverista vetää herneen nenään ja katkaisee välit minuun. En ymmärrä miksi! Olen omasta mielestäni hyvä ystävä ja reilu kaikkia kohtaan, mutta myöskin kova puhumaan enkä aina ajattele mitä sanon. Mutta vilpittömästi voin sanoa, että en koskaan tahallisesti loukkaa ketään!! Aina sitten saan jostain kuulla miten se ja se oli suuttunut siitä ja siitä sanomastani, joka ei alunperinkään ollut ilkeäksi heitoksi tarkoitettu vaan väärinymmärretty :( en jaksa enää pyydellä anteeksi! Ja ikää on jo 36 v joten ei voi iänkään piikkiin pistää. Surettaa.

[/quote]

kerro esimerkkejä mistä on suututtu.

t. mies 

Vierailija
6/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielipiteet on mielipiteitä mutta kaikkea paskaa ei kannata laukoa päin naamaa vain siksi että ne on mielipiteitä.

Vierailija
7/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tahdikkuutta, taidat olla aika moukka. Tunnen tuollaisia kuin sinä, päästellään jatkuvasti kaikkea idioottimaista suustaan, ja pidetään itseänsä niin avoimena ja sosiaalisena ilopillerinä. Tähän lainaisin ytimekkään sananlaskun vielä Raamatusta: "Tyhmäkin käy viisaasta kunhan pitää suunsa kiinni".

Vierailija
8/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sen ap sanoit: sanot loukkaavia asioita. Tarvitseeko perustella lisää?

Jos sinulle on käynyt näin usein niin sinuna menisin itseeni. Voi tuntua harmittomalta päästellä noita sammakoita, mutta mietipä jos kaverisi kertoisivat sinulle totuuksia sinun elämäsi intiimeistä tai kivuliaista asioista. Mieti tätä hetki ja niitä asioita, jotka ovat sinulle hankalia. Jos pystyt suorittamaan tehtävän, ymmärrät kuinka ikävä ihminen olet. Ei sillä ole väliä oletko tahallasi vai vahingossa, sinä olet. 

Vierailija
9/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset tahdittomat ihmiset ovat sosiaalisesti jälkeenjääneitä, eivätkä ollenkaan sellaisia kuin kuvittelevat olevansa. Meillä töissä on tällainen nainen ja hän on henkisesti pelottava ihminen, koskaan ei tiedä mistä sieltä kunakin päivänä tulee. Ilmeisesti taustalla on kiusaamista edellisessä työpaikassa ja nyt on otettu sitten rooli, että minuahan ei kiusata (minä kiusaan muita?). 

Vierailija
10/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele käytöstapoja. Ihan kaikkea ei hierota toisen naamaan huumorinkaan varjolla.

tykkäisitkö itse että sua piikiteltäisi vaikkapa ulkonäöstäsi?

ystävänsä voi onneksi valita.

sitäpaitsi, eiköhän se ole sun asiasi pyytää anteeksi jos huomaat loukanneesi! Mä en ainakaan aikuiselle ihmiselle mene opettamaan käytöstapoja jos niitä ei ole itse oppinut. Eli vastuu on sulla.

Vierailija
11/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain on erikoiset vaatteet niin sanotko että onpa typerän tuntuiset vaatteet. 

tuo voi olla vahva mielipide mutta en koskaan sanoisi sitä kenellekään päin naamaa.  

Vierailija
12/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:25"]

Opettele käytöstapoja. Ihan kaikkea ei hierota toisen naamaan huumorinkaan varjolla.

tykkäisitkö itse että sua piikiteltäisi vaikkapa ulkonäöstäsi?

ystävänsä voi onneksi valita.

sitäpaitsi, eiköhän se ole sun asiasi pyytää anteeksi jos huomaat loukanneesi! Mä en ainakaan aikuiselle ihmiselle mene opettamaan käytöstapoja jos niitä ei ole itse oppinut. Eli vastuu on sulla.

[/quote]

Samaa mieltä. Tuolle työpaikan leukailijalle pari kertaa asiasta sanoinkin, mutta eihän hän tarkoittanut.. Ja seuraavana päivänä taas juttua tuli.. Huoh. Osa ihmisistä ei vaan opi tilannetajua vaikka yksittäisistä tilanteista saisivatkin palautetta. 

Yhteinen asia tällaisille ihmiselle, ehkä ap:lle myös, on se että he ovat asettuneet muiden yläpuolelle ja ovat sitten hämillään jos joku siellä alapuolella oleva ihminen ei vaikka itse pidäkään itseään maan matosena ja loukkaantuu jopa. 

Vierailija
13/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 20:34"]

jos jollain on erikoiset vaatteet niin sanotko että onpa typerän tuntuiset vaatteet. 

tuo voi olla vahva mielipide mutta en koskaan sanoisi sitä kenellekään päin naamaa.  

[/quote]

Kerron että on rumat vaatteet, leikkaus ei imartele lihavaa kaveria ja väri ei pue kaverin kalpeaa ihoa. Mietin tuotakin, että miten itse kokisin totuuden laukomiset. Puolustaudun tosi voimakkaasti, jos joku väittää vaikka että lapseni eivät ole neroja. 

ap

Vierailija
14/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen puhelias ja tahditon (ilman että olen sitä tarkoittanut), eikä tulisi mieleenkään sääliä itseäni jos joku on sanomisistani loukkaantunut. Se, mitä minun suustaani pääsee, on ihan minun vastuullani, ei muiden tarvitse ymmärtää minua. Ihmettelen siksi vähän tätä asennettasi, että olet tavallaan loukkaantunut siitä että joku katkaisee välinsä sinuun ja annat vähätellen ymmärtää, että tällainen ihminen on "mielensäpahoittaja". Hän on vaan ihan tavallinen ihminen, joka haluaa hienotunteista kohtelua, kuten kuka tahansa meistä.

Niin makaa kuin petaa, ihmissuhteissakin.Tiedät jo itse, mikä on ongelmasi. Jos et yritäkään muuttua, niin ei sulle pitäisi tulla yllätyksenä muiden ihmisten reaktiot.

Vierailija
15/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi mun puolestani jatkaa oman persesilmänsä ympärillä pyörimistä ihan rauhassa.

Vierailija
16/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 19:08"]

[/quote]  Ei kaikkia millään voi miellyttää eikä tarvitsekaan. Sen olen näiden 54vuoden aikana ymmärtänyt. Mulle riittää että olet sujut omantuntoni ja Jumalan kanssa ja jos joku sitten ottaa nokkiinsa tietyistä mielipiteistäni niin sitten ottaa. En niitä voi enkä halua ihmisten takia muuttaa. 

Mä luulen että aina on niitä jotka tulkitsee väärin ja suuttuu turhaan. Tsemppiä!

Vierailija
17/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro esimerkkejä mistä on suututtu.

t. mies 

Miks pitää aina laittaa toi "t.mies"?

Vierailija
18/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypäs ap lukaisemassa netistä aspergerin syndroomasta. :)

Vierailija
19/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norsuista posliinikaupassa ei yleensä pidetä, jos ymmärrät.

Se ei riitä että et tahallasi loukkaa, ilman käytöstapoja sinusta ei pidetä.

Vierailija
20/39 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään olin taas vaihteeksi paholla mielin erään kaverini vuoksi, joka laukoo suustaan niin ajattelematonta settiä että huh huh. Oikeasti mulla on sen vuoksi ajoittain ei-niin-kovin-lämpimiä ajatuksia hänen suuntaansa. Välillä kun on niin täysin käytöstavaton, töksäyttelevä ihminen.

Lämpimästi suosittelen: muistele pilkun tarkkaan mistä he ovat loukkaantuneet ja mieti tarkkaan pystytykö yhtään ymmärtämään miksi he siitä loukkaantuivat. Onko tämä jokin juttu sinussa mitä voi kehittää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän