Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moumoun Tahdon postaus

Vierailija
28.11.2014 |

Moukku postasi, ettei uskalla kertoa mummilleen olevansa yhdenvertaisen avioliittolain puolella, koska mummi on niin sairas eikä kestäisi eriävää mielipidettä. Millaisen kasvatusmallin lapsi saa, jos kotona opetetaan ettei eri mieltä saa olla?

http://moumou.refashion.fi/2014/11/27/tahdotko/#comment-176035

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä tuo sairas ja vanha mummo on ehtinyt kuolla, ennenkuin Moukun vauva on niin iso että jotain tuollaisista asioista ymmärtää.

Miksi tietentahtoen pitäisi järkyttää vanhaa ihmistä viimeisinä elinvuosinaan?

Vierailija
2/5 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten ihmisten mielipidettä voi ja saa kunnioittaa. Vanhempia ja isovanhempia varsinkin saa kunnioittaa.

Oma mummoni sanoin minulle joskus aika tylyyn sävyyn "pitäisi sinunkin jo ottaa niitä töitä vastaan", kun olin työttömänä. Ei varmaan tarkoittanut niin pahalla, kuin miltä se minusta tuntui. Mummo ei vaan oikeasti ymmärtänyt enää, miten vaikeaa se työn saaminen on  nykyään vaikka haluaisikin töitä.

En silti alkanut inttämään. En halunnut riitaa. Mummo oli minulle yksi rakkaimmista ihmisistä. Joskus on parempi olla hiljaa, kuin tapella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mummin mielipide on ainoa, joka merkitsee ja jota tarvitsee kunnioittaa?

On enemmän kunnioituksen puutetta ajatella toisesta niin vähän, että tämä hylkäisi, jos on eri mieltä kuin kertoa mielipiteensä...aivan kamala ajattelumalli!

Vierailija
4/5 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ne hyvin läheisetkin ihmiset ajattelee asioista ihan eri tavalla, kuin itse. Jotkut saattavat kokea esim. uskontoon liittyvät asiat niin tärkeiksi, että hylkäisivät sukulaiset eriävien mielipiteiden takia.

Kamalaahan se on, mutta jotkut ihmiset nyt vaan ajattelevat yksinkertaisemmin. Voivat siitä huolimatta olla rakkaita läheisilleen, joiden arvomaailma taas on erilainen.

Asiat eivät ole aina mustavalkoisia. Joidenkin mielipiteet sitä on, mutta kaikkien suhtautuminen toisten mielipiteisiin ei sitä tarvitse olla.

Vierailija
5/5 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään kävisi mummoni kanssa tästä aiheesta keskustelemaan sillä vanhan jäärän päätä ei käännä minkään maailman perustelut. Tyydyn siihen että tiedän olevani oikeassa, ja mummo saa olla ihan rauhassa mitä mieltä haluaa eli miten hänet on 90v sitten kasvatettu uskomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi