Ateistithan ovat uskovaisia?
Nehän näkevät ihmiselämän pyhänä, ainutkertaisena kokemuksena? Moraalinen käsitys on siis samaa mitä uskovaisilla. Ateistit on siis uskovaisia.
Kommentit (28)
Mahtavaa päättelyä. Osa ateisteista tosin kyllä on vakaumuksensa kanssa lähes yhtä fanaattisia kuin ääriuskontijen edustajat, joten siinä mielessä verrattavaa kyllä löytyisi.
Mistä päättelet, että ateistit näkevät ihmiselämän pyhänä, ainutkertaisena kokemuksena? Ainutkertaisena joo varmaan, mutta mistä tuo pyhä siihen ilmestyi, ja mitä se tarkalleen tarkoittaa. Miten moraaliset käsityksen vaikuttaa uskovaisuuteen?
Ainoa asia, mitä ateismi tarkoittaa, on jumaluskon puute. Kaikki muu riippuu ateistista itsestään, ihmisillä kun on erilaisia arvoja ja elämänkatsomuksia ja uskomuksia-
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:59"]
Mistä päättelet, että ateistit näkevät ihmiselämän pyhänä, ainutkertaisena kokemuksena? Ainutkertaisena joo varmaan, mutta mistä tuo pyhä siihen ilmestyi, ja mitä se tarkalleen tarkoittaa. Miten moraaliset käsityksen vaikuttaa uskovaisuuteen?
Ainoa asia, mitä ateismi tarkoittaa, on jumaluskon puute. Kaikki muu riippuu ateistista itsestään, ihmisillä kun on erilaisia arvoja ja elämänkatsomuksia ja uskomuksia-
[/quote]
Ihmiselämän pyhyys on alkujaan osa uskovaisten moraalia. Ateistit siis lainaavat moraalikäsitystään uskovaisten pohjalta. Oikeastaan koko länsimainen sivistys pohjautuu uskovaisten moraalikäsityksiin.
Jos ateistit eivät kokisi ihmiselämää pyhänä, itsemurha olisi heille samantekevää.
-AP
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:55"]
Me kaikki olemme uskovaisia. Kukaan ei varmasti tiedä totuutta. Me vain uskomme tietävänme sen. suuntaan tai toiseen.
[/quote]
Ei.
Sadut ovat satuja: jumalia tms sontaa ei ole olemassa.
Me kaikki olemme uskovaisia. Kukaan ei varmasti tiedä totuutta. Me vain uskomme tietävänme sen. suuntaan tai toiseen.
[/quote]
Väärin.
Agnostikot myöntävät, etteivät tiedä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:13"]
[/quote]
Ei.
Sadut ovat satuja: jumalia tms sontaa ei ole olemassa.
[/quote]
kerrot vain omasta uskomuksestasi. Et voi todistaa, etteikö jumalaa ole.
Mikä pyhyys? Mun puolestani sais koko ihmisrotu pyyhkiytyä tellukselta.
-ateisti
Nyt oli kyllä niin uskomatonta "logiikkaa", että eihän tähän voi edes sanoa mitään. Paitsi ehkä sen, että miten saat ateistista uskovaisen tuolla kirjoittamallasi hölynpölyllä, ja mistä keksit koko "elämä on pyhä ateistien mielestä, muutenhan he tappaisivat itsensä" -väitteen?
"Jos ateistit eivät kokisi ihmiselämää pyhänä, itsemurha olisi heille samantekevää."
En tapa itseäni, koska "pidän ihmiselämää pyhänä", vaan koska minulla on itsesuojeluvaisto, ihan kuten suurimmalla osalla muistakin ihmisistä. Eikä elämän pitäminen normaalina epäpyhänä asiana tarkoita sitä, ettei siitä voisi nauttia.
Ateistit on yhtä paljon uskovaisia kuin "OFF" on tv-kanava.
Moraaliseen hyvyyteen ei tarvita uskontoa.
Uskonnon tunnuspiirteitä ovat jonkinlainen yhtenäinen oppi ja rakenne, usein myös järjestäytyminen yhteen harjoittamaan uskontoa. Ateisteilla ei ole mitään näistä.
Minulle ihmiselämä ei ole millään tapaa pyhä tai arvokkaampi kuin mikään muukaan elämä. Onhan se nyt naurettavan itsekeskeistä ajatella, että juuri ihminen olisi niistä lukuisista elämänmuodoista tärkein. Toisaalta se kuuluu ihmisen luontoon. Uskontojen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
T. ateisti
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:51"]
Nehän näkevät ihmiselämän pyhänä, ainutkertaisena kokemuksena? Moraalinen käsitys on siis samaa mitä uskovaisilla. Ateistit on siis uskovaisia.
[/quote]
Hyvä Peteee!!!!
eroakirkosta.fi kiittää jälleen :)
https://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/marraskuut.png
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:33"]
Minulle ihmiselämä ei ole millään tapaa pyhä tai arvokkaampi kuin mikään muukaan elämä. Onhan se nyt naurettavan itsekeskeistä ajatella, että juuri ihminen olisi niistä lukuisista elämänmuodoista tärkein. Toisaalta se kuuluu ihmisen luontoon. Uskontojen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. T. ateisti
[/quote]
Jos et näkisi ihmiselämää pyhänä. Olisit kyynisenä mutapohjassa tekemättä mitään, odottamassa kuolemaa. Silti käytät hyväksi uskovaisten tuomaa, länsimaista sivistystä. Olet siis uskovainen.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:46"]
Minulle ihmiselämä ei ole millään tapaa pyhä tai arvokkaampi kuin mikään muukaan elämä. Onhan se nyt naurettavan itsekeskeistä ajatella, että juuri ihminen olisi niistä lukuisista elämänmuodoista tärkein. Toisaalta se kuuluu ihmisen luontoon. Uskontojen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. T. ateisti
[/quote]
Jos et näkisi ihmiselämää pyhänä. Olisit kyynisenä mutapohjassa tekemättä mitään, odottamassa kuolemaa. Silti käytät hyväksi uskovaisten tuomaa, länsimaista sivistystä. Olet siis uskovainen.
[/quote]
En ole tuo alkuperäinen ateisti, ja olen muutenkin enemmän agnostikko, mutta en kyllä ymmärä miksi se että ei näkisi elämää PYHÄNÄ, vaan ihan vaan biologisena ilmiönä, tekisi sen että haluaisi vain odottaa kuolemaa. Minä en näe elämää millään tapaa pyhänä, vaan ajallisena biologisena ilmiönä vaan. Enkä halua kuolla vaan noudattaa evoluution myötä minuun kehittyneitä eloonjäämisen ja lisääntymisen vaistoja.
[/quote]
[/quote]
"Uskovaisten tuomaa länsimaista sivistystä" HAHHAHAAAAA! Länsimaisesta sivistyksestä saadaan kiittää antiikin Kreikkaa ja Roomaa, sekä myöhemmin valistuksen aikaa. Sitä aikaa kun uskovaiset oli voimissaan kutsuttiin ihan syystäkin PIMEÄKSI-keskiajaksi.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 20:48"]
[/quote]
[/quote]
En ole tuo alkuperäinen ateisti, ja olen muutenkin enemmän agnostikko, mutta en kyllä ymmärä miksi se että ei näkisi elämää PYHÄNÄ, vaan ihan vaan biologisena ilmiönä, tekisi sen että haluaisi vain odottaa kuolemaa. Minä en näe elämää millään tapaa pyhänä, vaan ajallisena biologisena ilmiönä vaan. Enkä halua kuolla vaan noudattaa evoluution myötä minuun kehittyneitä eloonjäämisen ja lisääntymisen vaistoja.
[/quote]
Evoluution? Eli näet että "luonnonvalintajumala" ohjaisi tulevaisuuttasi? Olet siis uskovainen, koska uskot jumaliin.
-AP
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 19:51"]
[/quote]
Joidenkin ihmisten logiikka on kyllä uskomattoman heikolla tasolla. Hei, minäkin osaan:
Hitlerin väitetään olleen kasvissyöjä. Kasvissyöjät ja Hitler jakavat siis saman eläintensuojeluaatteen. Kasvissyöjät ovat siis natseja jotka haluavat tappaa juutalaisia.