Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätättekö yli 6-vuotiaan yksin joskus kotiin lyhyeksi aikaa?

Vierailija
12.08.2008 |

Eskalainen 6v 7kk ja mietin voisiko hänelle antaa jo vastuuta sen verran, että olisi kotona esim. 30 min yksin. Tietysti kännykän tavoitettavissa. Kuukautta vanhempi kaverinsa aloitti ekanluokan jo ja kulkee itsenäisesti kouluun ja semmosta.

Miten on?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vähän pitempi aika siten, että ollaan kuitenkin ihan lähistöllä (kävelylenkillä). Eka lapsi oli aika arka olemaan yksin, mutta nämä muut eivät ole yhtään olleet moksiskaan. Olen vain katsonut tarkasti, että esim. pienen vilkkaan ja kekseliään poikalapsen ollessa kyseessä, tulitikut ja terävät veitset visusti piilossa...

Vierailija
2/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli tunnin yksin. Olin ihan lähellä kylläkin, että oisin viidessä minuutissa päässyt kotiin jos hätä tulee. Tytöllä mun puh.nro.

Täyttää kohta 7v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollaisen 45min pikkuveljen kanssa kaupassa, tyttö halusi itse jäädä yksin kotiin. Oli kirjoittanut minun puhelinnumeroni lapulle (osaa sen ulkoa) ja pistänyt sen sinitarralla eteisen seinään:-)

Hienosti meni, kyseli miksi tultiin jo...

Siitä lähtien olemme tehneet näin useammin ja sujuu oikein mukavasti. Ei ole soittanut vielä kertaakaan.

Vierailija
4/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos lapsi puhuu yksinolostaan eskassa niin ei kait ne siellä ajattele, että on jätetty heitteille? ap

Vierailija
5/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kaksistaan että niin että jompikumpi on ollut yksin. MInusta on hyvä harjoitella olemaan yksin! En ainakaan itse näe sitä minään "heitteillejättönä".

Tosin kun kerroin siitä ystävälleni jolla on samanikäinen tytär niin hän vaikutti vähän "yllättyneeltä". Ikään kuin siinä olisi jotain vikaa jättää kohta 7-vuotias koululainen hetkeksi yksin??! Minusta taas päinvastoin on kummallista jos ei 7v haluaisi tai pärjäisi edes hetkeä sisällä yksin. Hänen ekaluokkalaisensa ei halunnut olla sisällä edes kun äiti nukutti pikkusiskoa ulkona. Eikös siinä olisi hyvä harjoittelun paikka?

Vierailija
6/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siinä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Koulu saattoi loppua klo 12 ja vanhemmat tulivat kotiin klo 16.30.

Menin 6 v. kouluun, tai siis olen syntynyt ihan loppuvuodesta, eli olin 6v 9 kk kun koulu alkoi.

Vierailija
7/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitti juuri koulun. Kaksi aamua viikossa alkaa klo 10.30, joten yksinoloa tulee aamuisin lähes kolme tuntia, lisäksi pitää itsekseen lähteä ja lukita ovi sekä huolehtia vaatteet päälle.

Onneksi oltiin harjoiteltu jo etukäteen ja koulussa vielä kevään tutustumisen yhteydessä tästä asiasta huomautettiin.

Vierailija
8/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain. t. nro 7

Vierailija
9/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis eskarissa vielä ja haen hoidosta. Tammikuussa syntynyt. ap

Vierailija
10/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vain. t. nro 7

Minä pyöritän kotoa firmaani, joten päätin että 6v9kk ikäinen saa tulla suoraan kotiin koulusta. Ei kuiteskaan edes halua olla ip-kerhossa ja viihtyy hyvin kotona kaikkea puuhaten, ihan yksikseen. Samalla voin pitää poikaa silmällä.

Vierailija
11/11 |
12.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäinen ja kuopus ovat halunneet oma-aloitteisesti jäädä yksin tai keskenään kotiin jo aiemmin - 4-5v. iässä. Ensin hirvitti, mutta ajattelin, että minun pitää luottaa lapseeni sen verran, että jos hän haluaa jäädä kotiin, kun käväisen esim. Apteekissa, niin hän sen voi tehdä.

Hyvin on mennyt!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme