Muistellaan männävuosien hajuvesimuistoja! Teininä 80-luvulla kaikilla oli Tresor
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cacharelin Lou Lou oli mun lemppari!
Migreenikohtaus pullossa!
Onneks kukaan ei enää käytä tuota tänä päivänä. Sitähän voisi käyttää kemiallisena aseena suorastaan! :o
Mulla lou lou käytössä edelleen .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cacharelin Lou Lou oli mun lemppari!
Migreenikohtaus pullossa!
Onneks kukaan ei enää käytä tuota tänä päivänä. Sitähän voisi käyttää kemiallisena aseena suorastaan! :o
Saa sitä vieläkin, vastikään hommasin Hobby Hallista. Tuo on yksi ainoista hajuvesistä, mikä mulle sopii. Sitä vaan ei pidä holvata.
Samba oli ihana halpistuoksu yläasteen aikaan. Kaverin äidillä oli Obsession ja koko vessa tuoksui siltä. Ostin sitä joskus itse myöhemmin.
Tresor oli myös yläasteella ja sitten vähän vanhempana käytin paljon CK onea ja Hypnotic Poisonia.
Mä ostin laivalta tota Tresoria mutta se oli jo 90-luvun alkua. Minulle se ois ollut teininä ihan liian kallis. 90-luvun alussa kävin jo töissä niin pystyin ostamaan. Ihana tuoksu oli.
Vierailija kirjoitti:
Samba! Mun siskolla oli tätä ja sitä nuuskin. Sitten oli sellainen pullo missä oli huulet.. mikähän se oli. Date tuoksuja käytin 90-luvulla. Lisäksi tykkäsin shalimarista,no siitä tykkään vieläkin vaikka on aika voimakas.
Salvador Dalissa oli jaon huulet . Ihania tuoksuja edelleen .
Mikä ihmeen hajuvesi oli se mitä kutsuttiin Kasakaksi? Se oli hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ja se Poison! Lancómen tuoksu, joka oli semmoinen aikuisten makuuhuonetuoksu eikä todellakaan raikas teinituoksu.
Yves Rocherin Magnolia oli suosittu.
Date-niminen tuoksusarja oli myynnissä ihan marketeissa.
Poison oli Diorin tuoksu. Siitä on uudistettu versio edelleen. Tykkäsin. Äitini kutsui sitä hyönteismyrkyksi 🤣
Itselläni oli 80-luvun lopulla käytössä YSL:n Rive Gauche ja Guerlainin Shalimar. Tömäkät tuoksut nuorelle neidolle, mutta ei silloin ollut hirveästi valinnanvaraa.
Pahimmat päänsärkytuoksut olivat Calvin Kleinin Eternity, Lancomen Tresor ja Yves Rocherin Venice. Kaikkein pahin tuo Eternity, joka aiheuttaa todella voimakasta pahoinvointia jos jollain sattuu olemaan kyseistä tuoksua samassa huoneessa missä olen.
Tuoksut joista olen tykännyt ovat oleet Chanelin Nr. 5 ja Davidoffin Cool Water jota aloin käyttämään joskus 90-luvulla ja ostan sitä edelleen uudelleen ja uudelleen. Cool Water on myös tuoksu josta olen saanut eniten kohteliaisuuksia, jopa kaupan kassa kysyi mitä ihanaa tuoksua käytän.
90-luvun hajuveteni: Salvador Dalin Laguna, Laura Biagiottin Roma ja Laura. Gaultieriltäkin oli naisfiguuripullo, en muista sen version nimeä.
Oi, muistot tulvivat mieleen :) Minulla oli kanssa se "huulipullo", Salvador Dali, ja tykkäsin siitä paljon. Klassisin muistoni on Cacharelin Lou Lou, joka tosiaan näin jälkikäteen ajatellen oli järkyttävä valinta vähän aralle teinitytölle, oikea tyrmäystuoksu! Minulla taitaa edelleen olla sitä tuoksua jossain, ainakin jossain pahvirasiassa, jossa oli se pullo ja tuoksusaippua, se paketti taitaa tuoksua maailmanloppuun asti. Sitten oli joku Colors tai Colours lukioaikoinani 90-luvun alussa. Ja ne Yves Rocherin tuoksut! Liityin kaverini kanssa siihen 11-vuotiaina 80-luvun puolivälin paikkeilla. Kaverini lempituoksu oli Cléa, joka on myynnissä edelleen. Sitä omaa suosikkiani en harmi kyllä enää muista. Magnolia jo mainittiin ja se oli ihana.
Anais anais arkena ja Balahe juhlissa.
80-luku, laivalta aina ostin.
Guerlainin Shalimar.
Kävin nuuhkimassa Stocmannilla ja ostin sitten laivalta. Oli myös saman tuoksuinen vartalovoide.
Yksi vastenmielisimmistä tuoksuista on ollut Christian Lacroixin C'est La Vie. En tiedä mikä siinä oli, mutta ystäväni käytti tuoksua jatkuvasti männävuosina ja päätäni alkoi särkeä aina hänen seurassaan, koska tuoksu aiheutti voimakasta pahoinvointia minulle.
Joku Market tuoksusarja, pulloissa oli teinityttöjen naamoja ja korkit kaikissa eri tuoksuissa eri väriset...
Benettonin Hot ja Cold. Ne vesihanapullot!