Myönnän, haluan että lapseni saa enemmän lahjoja kuin isänsä muut lapset!
Tämä ei ole provo vaan haluan vaan tunnustaa nyt tämän vaikka kivitättekin
Poikani menee isälleen jouluksi tänä vuonna ja siellä joulua viettää myös ex miehen vaimon poika ja heidän yhteiset kaksi lasta. Aijon hankkia omalle pojalleni tänä jouluna erityisen paljon lahjoja siksi, että saisi enemmän, hienompia ja kalliimpia kuin muut! Ajatuksena se, että etenkin tuon vaimon poika saisi enemmän/parempia lahjoja kuin oma poikani, on ärsyttävä! Nuo kaksi muuta lasta on niin pieniä, toinen vauva, että tuskin ymmärtävät edes lahjojen päälle eikä oma poikani varmaan heidän saamistaan pikkulasten jutuista välitä. Tuo isänsä vaimon poika sen sijaan on ennenkin saanut omilta sukulaisiltaan hienoja lahjoja, synttäreilläänkin oli saanut vaikka mitä hienoa josta myös poikani olisi tykännyt mutta joutui tyytymään vain leikkimään yhdessä näillä saaduilla leluilla tuon pojan kanssa. Tänä jouluna saa kyllä vuorostaan tuo poika katsoa vierestä omani hienouksia! :)
Tänä vuonna pukki siis tuo enemmän paketteja pojalleni kuin muille! :) Onneksi se ei ole itelläni rahasta kiinni kuitenkaan
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:24"]
Miksi sinua edes kiinnostaa saati ärsyttää se millaisia lahjoja ex-miehesi vaimon poika on saanut tai saa omilta sukulaisiltaan? Näillä sukuilaisilla ei ole sinun tai sinun lapsesi kanssa mitään tekemistä, he ovat täysin vieraita ihmisiä. Absurdia.
Ja sä säälittelet poikaasi, joka oli vain "joutunut tyytymään" leikkimään leluilla, jotka toinen lapsi oli saanut syntymäpäivälahjaksi ihan omilla synttäreillään? Tsiisus, miten hienoa kasvatusta.
[/quote]
No ei minua muuten kiinnostaisi mutta poikani on kertonut, esim noiden synttäreiden jälkeen että "kalle" sai sen ja sen lego jutun lahjaksi. Ja nämä on juuri olleet niitä mitä omakin poikani on kaupassa katsellut ja halunnut! En tiedä tietääkö exän vaimon sukulaiset että myös minun poikani olisi noista tykännyt ja oliko pakko just ostaa se mitä poikani kaikkein eniten tahtoi! :/ Tai ylipäätään, miksi kutsuvat poikani tuon toisen pojan syntympäiville kun joutuu vaan vierestä katsomaan kun toinen aukoo paketeista kivoja juttuja.
ap
[/quote]
Tuskin niitä ex-miehesi puolison sukulaisia voisi vähempää kiinnostaa, että mistä legoista juuri sinun herranterttusi tykkää. Ja hei oikeasti, KAIKILLA synttäreillä muut istuvat vieressä, kun synttärisankari aukoo paketeista kivoja juttuja. Lastasi ei taideta juuri kutsua synttäreille, jos tämä häntä häiritsee tai on hänelle uusi asia. Tuolla kasvatuksella en kyllä ihmettelekään.
Ap on joko provo tai sitten täysidiootti.
Miksi ap haluat asettaa pojat johonkin kilpailutilanteeseen? Jotenkin tosi lapsellinen ja lyhytnäköinen tuo ratkaisusi toimia. Minkä ikäinen poikasi on? varmaan koululainen kuitenkin? eikö tuon ikäiselle ole jo tärkeempiäkin asioita kun lahjojen määrä. Hanki mielummin jotai oikeasti toivottua ja tarpeellista kuin hirveä määrä paketteja sillä ajatuksella että kuhan on paljon. Eikö myös sinun ostamat lahjat avata sitten sinun kanssa kotona (oletettavasti asuu siis kanssasi)?
Vai ihanko oikeasti teillä on tapana raahata kaikki lahjat joulunviettopaikkaan ja sitten sama rojumäärä takaisin kotiin? Tuskin ap haluaa kuitenkaan ostamaansa lahjavuorta jätettävän isän luokse.
Ja muuten, mulla on kaksi poikaa, 7 ja 9 vuotiaat. Hassua kyllä, heillekin käy lähes joka synttäri, nimppari ja joulu niin, että toinen saa jotain kivaa jonka varmaan mieluusti ottaisi itselleenkin. Kumpikaan ei tästä kuitenkaan meteliä nosta ja antavat toisenkin leikkiä omilla jutuilla. Minusta on hyvä opettaa lapset jakamaan ja ettei kaikkea saa, kaikki ei vaan ole minä, minä, minulle ja vielä kerran minulle. Juuri viime viikonloppuna isompi täytti 9vuotta ja niin vaan nuorempi poika "joutui tyytymään" osaansa ja katsomaan vierestä kun paketista tuli ninjago lego setti. Illalla leikkivät sillä yhdessä kun isomman pojan synttärivieraat oli lähteneet. Enpä tajunnut ajatella tätä suurena vääryytenä nuorempaa poikaa kohtaan. Mietipä nyt järjellä ap...
Minusta on ihan ok, että oma lapsi saa vähintään yhtä paljon ja yhtä hienoja joululahjoja kuin paikan päällä olevat muutkin lapset. Joten ymmärrän ap:tä.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:35"]
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:24"]
Miksi sinua edes kiinnostaa saati ärsyttää se millaisia lahjoja ex-miehesi vaimon poika on saanut tai saa omilta sukulaisiltaan? Näillä sukuilaisilla ei ole sinun tai sinun lapsesi kanssa mitään tekemistä, he ovat täysin vieraita ihmisiä. Absurdia.
Ja sä säälittelet poikaasi, joka oli vain "joutunut tyytymään" leikkimään leluilla, jotka toinen lapsi oli saanut syntymäpäivälahjaksi ihan omilla synttäreillään? Tsiisus, miten hienoa kasvatusta.
[/quote]
No ei minua muuten kiinnostaisi mutta poikani on kertonut, esim noiden synttäreiden jälkeen että "kalle" sai sen ja sen lego jutun lahjaksi. Ja nämä on juuri olleet niitä mitä omakin poikani on kaupassa katsellut ja halunnut! En tiedä tietääkö exän vaimon sukulaiset että myös minun poikani olisi noista tykännyt ja oliko pakko just ostaa se mitä poikani kaikkein eniten tahtoi! :/ Tai ylipäätään, miksi kutsuvat poikani tuon toisen pojan syntympäiville kun joutuu vaan vierestä katsomaan kun toinen aukoo paketeista kivoja juttuja.
ap
[/quote]
Tuskin niitä ex-miehesi puolison sukulaisia voisi vähempää kiinnostaa, että mistä legoista juuri sinun herranterttusi tykkää. Ja hei oikeasti, KAIKILLA synttäreillä muut istuvat vieressä, kun synttärisankari aukoo paketeista kivoja juttuja. Lastasi ei taideta juuri kutsua synttäreille, jos tämä häntä häiritsee tai on hänelle uusi asia. Tuolla kasvatuksella en kyllä ihmettelekään.
[/quote]
Kyllä, ex-miehen vaimon sukulaisten olisi pitänyt ostaa omalle sukulaislapselleen jotakin epätoivottua ja tyhmää jottei tämä heille vieras ap:n kultamussukka vaan joudu tilanteeseen, jossa hänen nenän edessä auotaan paketeista kivoja juttuja! tottakai olisi pitänyt selvittää mistä juuri ap:n lapsi eniten pitää, viis siitä mistä oma sukulaislapsi pitää ja toivoo.
Oikeesti ap, ei noita sukulaisia kiinnosta hevon persettä sinun lapsen mielenoikut tai vielä vähemmän sinun, siitähän tässä ennemmin taitaa olla kyse. Moni voisi myös ajatella että iso poika ymmärtää jo syntymäpäivien idean ja antaa ehkä itsekin synttärisankarille paketin, jossa saattaa olla jopa jotain kivaa!
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:18"]
Minusta on ihan ok, että oma lapsi saa vähintään yhtä paljon ja yhtä hienoja joululahjoja kuin paikan päällä olevat muutkin lapset. Joten ymmärrän ap:tä.
[/quote]
Mites jos kaikki ajattelisivat noin että oman lapsen on saatava eniten lahjoja? kaikki yhteiset joulunvietot sukulaisten kanssa olisivat mahdottomia kun vanhempien pitäisi kilpailla siitä kenen jälkikasvulle on isoin säkki paketteja hankittuna. Kamalaa että joulun ajatus on näin hukassa ihmisiltä :/
minä olin itse lapsena se joka sai vähiten lahjoja. Oltiin vanhempien kanssa aina mummolassa jouluaattona johon tuli myös serkut jotka saivat kaikkea hienoa paketeistaan. Tästä huolimatta en muista olleeni kateellinen lahjamäärästä, vaan olin onnellinen omistani. Vanhempani eivät olleet varakkaita ja tämän ymmärsin jo lapsena ja osasin olla kiitollinen vähemmästä. Sain kuitenkin aina muutaman todella toivotun jutun ja sitten jotain pientä kuten suklaata ja sukat :) Eipä ne serkutaan osanneet arvostaa omia lahjakasojaan vaan tylsimmät jutut jäi lojumaan pitkin lattioita lahjojen aukaisun jälkeen.
En todella ymmärrä näitä materialistisia vanhempia. MIKSI haluatte opettaa lapsillenne että määrä/hinta/hienous on tärkeintä?
Ap taas paikalla!
Niin siis kyllä poikani toki ymmärtää että syntymäpäivillä ei itse saa lahjoja yms. On hän ollut kaverisynttäreilläkin ja on siis nyt 8v. Siis nimenomaan itseäni ärsyttää tämä exän vaimon poika ja se että oma poikani joutuu ensinnäkin hänet hyväksymään "velipuolenaan" vaikka tuo poika on ihan ylimääräinen ja turha poikani elämässä. Ilmeisesti tuon pojan oma isä on todella varakas joten ostaa tietty pojalleen vaikka mitä! Jollain tavalla toivoisin että oma poikani jotenkin huomioitaisiin näissä saaduissa lahjoissa. Lähinnä huvittaa tuon poikani äitipuolen säälittävät lahjapiperrykset pojalleni syntymäpäivillä ja tosiaan paketin antaminen oman poikansa nimissä minun pojalleni + itse askarrellut kortit, huoh...
Kiitos niille jotka ymmärsivät :)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 17:55"]
Ap taas paikalla!
Niin siis kyllä poikani toki ymmärtää että syntymäpäivillä ei itse saa lahjoja yms. On hän ollut kaverisynttäreilläkin ja on siis nyt 8v. Siis nimenomaan itseäni ärsyttää tämä exän vaimon poika ja se että oma poikani joutuu ensinnäkin hänet hyväksymään "velipuolenaan" vaikka tuo poika on ihan ylimääräinen ja turha poikani elämässä. Ilmeisesti tuon pojan oma isä on todella varakas joten ostaa tietty pojalleen vaikka mitä! Jollain tavalla toivoisin että oma poikani jotenkin huomioitaisiin näissä saaduissa lahjoissa. Lähinnä huvittaa tuon poikani äitipuolen säälittävät lahjapiperrykset pojalleni syntymäpäivillä ja tosiaan paketin antaminen oman poikansa nimissä minun pojalleni + itse askarrellut kortit, huoh...
[/quote]
just, olisiko ok jos ex miehesi puoliso olisi myös tuota mieltä sinun pojastasi? "turha" ja "ylimääräinen" omalleen pojalleen. Näyttää ettet itsekään osaa arvostaa saatuja lahjoja kun puhut poikasi saamista lahjoista noin alentavaan sävyyn :/ Olet ikävä ihminen
Ap taas paikalla!
[/quote]
Siis kiukuttelet siitä, että miehesi ex-vaimon nykyinen mies ei huomioi sinun poikaasi ollenkaan lahjojen kanssa? Huhuhuh, taidan olla todella vaikea ihminen.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 18:22"]
Ap taas paikalla!
[/quote]
Siis kiukuttelet siitä, että miehesi ex-vaimon nykyinen mies ei huomioi sinun poikaasi ollenkaan lahjojen kanssa? Huhuhuh, taidan olla todella vaikea ihminen.
[/quote]
eikö ap kiukuttele kun ex miehensä uuden vaimon lapsen isä/ex mies ei huomio lahjoissaan ap:n mussukkaa :)
no helvetti ei voi olla totta... nyt ymmärrän millaiset ihmiset niitä itserakkaita, kaiken vaativia lapsia kasvattaa.
Tyypillinen lahjattoman ihmisen lapsi -tapaus.
Mukavasti pelaat sairasta peliäsi lapsesi kautta
No eikö se ole ihan ok jos tuo toinen poika on saanut OMILLA syntymäpäivillään hienoja lahjoja joilla sinun poikasi on kuitenkin saanut leikkiä? oisiko sinunkin poikasi pitänyt jotain saada toisen syntympäivillä?
Onnea vaan, kasvatat pojastasi materiaa arvostavan ja hemmotellun. Tai pidä se lapsi itelläsi jouluna niin ei tartte pelätä että muut saa parempaa, jestas sentään.
Meillä lapsi saa vain yhden lahjan. Keskitytään sitten johonkin ihan muuhun.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2014 klo 14:10"]Olet sisäistänyt joulun sanoman.
[/quote]
Juuri näin. Kateuden, eripuran ja kilpailun rattoisa tunnelma aattoiltana kuuluu ehdottomasti jouluun <3
Mieti kuitenkin minkälaisen viestin haluat pojallesi lähettää. Mikä elämässä on tärkeää, ihmiset vai tavara? Itse yrittäisin ennemminkin tukea hänen suhdettaan "velipuoleensa" kuin tavallaan pelata heitä vastakkain, kokemuksesta voin sanoa että meillä ei yleensä voi olla liikaa tärkeitä ihmisiä elämässämme. Lapset kyllä vaistoaa vanhempien asenteet.
Rauhoittukaa, tämä on provo.