Puoluekantasi tai poliittinen näkemys?
Mitä puoluetta äänestäisit? Minkä koet edustavan omia arvojasi eniten?
Tai vaihtoehtoisesti mitä poliittista näkemystä edustat?
Kommenttikenttään voi halutessaan perustella omaa valintaansa.
Kommentit (54)
En pystynyt äänestämään sillä kyselyssä ei ole sopivaa vaihtoehtoa. Olen äänestänyt useita puolueita.
Mä oon puoluekoodinaatistolla paikassa (-10,10) ja siellä eioo ketään lähimaillakaan eli mulle se suurisaatana on juuri vastakkaisessa kulmassa (10,-10) oleva kokoomus ,
Vierailija kirjoitti:
En pystynyt äänestämään sillä kyselyssä ei ole sopivaa vaihtoehtoa. Olen äänestänyt useita puolueita.
Mikäs vaihtoehto puuttui?
Kannatan perussuomalaisia.
Perussuomalaiset on Suomen ainoa merkittävä ei-totalitaristinen puolue, minkä osoittaa esimerkiksi heidän kielteinen kantansa koronapassiin.
Maahanmuuttokysymykset eivät ole minulle niin tärkeitä kuin useimmalle muulle PS:n kannattajalle, vaan minua PS:ssä miellyttää ei-totalitarismin lisäksi myös tietty arvokonservatiivisuus.
Talouspoliittisesti PS on keskellä kuten minäkin.
Vihreät ja Vasemmistoliitto ovat väitetyn suvaitsevaisuutensa sijaan täysin totalitaristisia puolueita, jotka hyväksyvät vain oman näkemyksensä.
Vanhat taistolaisetkin kannattavat valtavalla enemmistöllä juuri näitä kahta puoluetta, joista totalitarismin löyhkä leijuu valovuoden päähän, mutta vanhoja taistolaisia se houkuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs vaihtoehto puuttui?
Useampi kuin yksi puolue edustaa minua.
Ennen SDP nykyisin valikoivasti kokomuus. Hyvää puoluetta ei oikein löydy.
SDP jakaa ihmiset useampaan erilaista kohtelua saavaan porukkaan: työttömiin orjiin ja työllisiin pieni-enintään keskituloisiin. Jälkimmäiset pitävät palkkatasonsa ja työttömyysetuutensa vain, kun orjatyövoimaa saadaan tarpeeksi. Kaikille sama paska palkka ja tylsät työnkuvat, kun kukaan ei saa olla parempi saatika osoittaa olevansa älykkäämpi, tehokkaampi, idearikkaampi ja vastuuntuntoisempi kuin toinen. SDP:n tukemat ammattiliitot rikastuvat vuokranantajina paremmin veroeduin kuin eläketurvaansa säästöön yrittävä piensijoittaja, joka yrittää saada kasaan enemmän taloudellista turvaa kuin suuruudeltaan kansaneläkettä vastaavan työeläkkensä verran.
Kokoomuksen kannattajista taas moni tekee vapaaehtoistyötä oman työnsä lisäksi. He saavat hyvää palkkaa, ovat varakkaampia ja tahtovat kierrättää hyvää. Heillä on enemmän ajatusta, että ensiksi menestytään ja sitten autetaan muita ja muilla puolueilla on enemmän ajatusta, että kun sinä menestyt, niin minä otan siitä itselleni edut ja päätän varoistasi. Ku n sinä säästät, niin minä se vaan otan lisää velkaa on myös suosittua sitä enemmän mitä enemmän mennään puoluekentässä vasemmalla, Vihreät taas eivät ymmärrä, että Suomessa voi hyvin syödä kohtuullisessa määrin lihaa, kun lampaille ja naudoille kasvaa tässä ilmastossa hyvin ruoho ja hirviä, peuroja, hanhia ja citykaneja voisi hyvin syödä myös. Vihreät eivät ymmärrä elämän realiteeteista maalla. Keskusta huolehtii viljelijöiden ja metsänomistajien asioista, mutta ei tilattomien maalla asuvien. Keskusta on onneksi kiinnostunut suojelemaan luontoa, kun vain maalla asuminen jää taloudellisesti mahdolliseksi vaihtoehdoksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon puoluekoodinaatistolla paikassa (-10,10) ja siellä eioo ketään lähimaillakaan eli mulle se suurisaatana on juuri vastakkaisessa kulmassa (10,-10) oleva kokoomus ,
Kommunistinen Työväenpuolue ois itseasiassa just sun ideologiaan sopiva puolue.
Kerralla voi äänestää vain yhtä puoluetta, eli jokin niistä nyt on vaan valittava.
Kokoomus.
Olen äänestänyt ikäni demareita, koska ennen kaikkea kannatan pohjoismaista hyvinvointivaltiota, mutta on ollut pakko todeta, että se on nykyään väärä valinta
Ei työläisen köyhän heikompiosaisten etuja porvaripuolueet(persut, kokkarit, kepu, kristilliset, kd, vihreät jne) aja joten äänestän vasemmistoliittoa, niin ovat tehneet jo isoisäni, isäni ja nyt minä jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Ei työläisen köyhän heikompiosaisten etuja porvaripuolueet(persut, kokkarit, kepu, kristilliset, kd, vihreät jne) aja joten äänestän vasemmistoliittoa, niin ovat tehneet jo isoisäni, isäni ja nyt minä jo vuosia.
Kapitalistisessa länsi-Saksassa työläisillä, köyhillä ja heikompiosasilla oli paljon kivempaa ku sosialistisessa itä-Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto otti mukaan vanhat taistolaiset, jotka jopa SKDL potki lopulta ulos. Jopa Taisto Sinisalo oli mukana.
Häpeä neuvostototalitarismin perillisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapitalistisessa länsi-Saksassa työläisillä, köyhillä ja heikompiosasilla oli paljon kivempaa ku sosialistisessa itä-Saksassa.
Se saattaa olla totta. Eikä se asia ole kaiketi muuttunut vaikka muurikin on kaadettu, mutta saivatpa länsi-saksalaiset halpatyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoliitto otti mukaan vanhat taistolaiset, jotka jopa SKDL potki lopulta ulos. Jopa Taisto Sinisalo oli mukana.
Häpeä neuvostototalitarismin perillisille.
No ne vasemmiston häpeät virheet on aika usein suomessa määritelty oikeistolaisten toimesta, omia vikojaan tai virheitään ne oikeistolaiset eivät ole kyllä koskaan myöntäneet.
Lisäksi nyt kun entisessä neuvostoliitossa eli venäjällä on oikeistolainen kapitalistinen hallitus persujen ja kokoomuksen veljespuolueet rikolliset johdossa niin siellä on kaikki ilmeisesti mallillaan: prosentin verran rikkaita, rahaa pumpataan veroparatiiseihin ja loput kansasta persaukisia niin kuin ennenkin...
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi nyt kun entisessä neuvostoliitossa eli venäjällä on oikeistolainen kapitalistinen hallitus persujen ja kokoomuksen veljespuolueet rikolliset johdossa niin siellä on kaikki ilmeisesti mallillaan: prosentin verran rikkaita, rahaa pumpataan veroparatiiseihin ja loput kansasta persaukisia niin kuin ennenkin...
Ei kukaan nyt merkittävässä virassa Venäjällä oleva oo ollu mikään kommunismia ja Neuvostoliittoa vastustava toisinajattelija 80-luvulla.
Jokanen sosialisti on sosialisti vaan siihen asti kunnes saa lottovoiton.
Äänestän feministejä. Kannattaja ja jäsen puolueen perustamisesta saakka.
Vierailija kirjoitti:
Äänestän feministejä. Kannattaja ja jäsen puolueen perustamisesta saakka.
Johannes Koski on rokotemyönteinen
Kokoomus kannattanut voimakkaasti Suomen taloudellisen ja poliittisen päätösvallan siirtämistä Suomesta ja Suomen kansalta enemmän EU:n keskushallinnolle. Mielestäni tämä on melko epäisänmaallista.